Fandom

Grimora

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Grimora.png

Grimora

Grimora (brak polskiego tłumaczenia) - smoczy pasożyt, pojawiający się po raz pierwszy w odcinku A Grim Retreat.

Opis

Grimora osiąga niewielkie rozmiary kilku centymetrów długości. Ma stożkowate ciało, rozszerzające się ku głowie i zakończone okrągłą paszczą pełną ostrych zębów. Pasożyt porusza się za pomocą czarnych odnóży. Po bokach owada wyrastają skrzydła, które prawdopodobnie nie umożliwiają latania, lecz wysokie i dalekie skoki. Barwa skóry jest czerwonawa, nieco jaśniejsza na spodzie.

Pasożyt zamieszkuje słodkie wody, nie znosi natomiast soli, w tym słonej morskiej wody. Obecność Grimory odnotowano do tej pory wyłącznie na Wyspie Frigg.

Działanie na smoki

Grimora atakuje smoki przebywające w słodkiej wodzie, wskakując na ich skórę i wczepiając się w nią zębami. Wpuszcza jad w krwioobieg smoka, powodując u niego agresję i zdziczenie. Smok zmienia się z wyglądu - z jego paszczy wylewa się płynny ogień (bądź świecąca ślina), źrenice się zwężają. Zarażone smoki stają się niezwykle agresywne i wściekłe, mają tendencję do walki między sobą, oraz oczywiście atakowania ludzi - także wytresowane smoki nie rozpoznają swoich jeźdźców i atakują ich. Takie smoki unikają również słonej wody, co wynika bezpośrednio ze słabości Grimory. 

Efekt działania Grimory można porównać do wścieklizny. 

Ciekawostki

  • Nie do końca zostało wyjaśnione, czy Grimora jest odrębnym gatunkiem smoka, czy nie (wyglądem przypomina Szeptozgona). Przynależność do smoczego rodzaju sugeruje wygląd oraz obecność skrzydeł, jednak według mapy Czkawki Grimora jest odmianą pijawki.

Inne Wiki

Losowa wiki