FANDOM

Artykuł

Grim Gnasher (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka, przedstawiciel ostrej klasy, pojawiający się w 5 sezonie serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w odcinku Searching for Oswald... and Chicken.

Wygląd

Grim Gnasher jest dość małej wielkości smokiem o smukłej budowie ciała. Jego głowa posiada trójkątny kształt i przyozdobiona jest dwoma parami grubych rogów oraz kilkoma mniejszymi, rozmieszczonymi na całej czaszce. Jak większość smoków posiada także przodozgryz.

Jego szyja jest chuda i pokryta dużą ilością kolców. Zwierzę posiada dwie pary kończyn, które, podobnie jak w przypadku Zbiczatrzasła, posiadają jedynie dwa palce, zakończone pazurami. Skrzydła są dosyć duże, rozłożyste, mające malutkie szpony na swoich zgięciach. Ogon jest długi, a także pokryty szpikulcami.

Grim Gnasher pojawia się na razie jedynie w bladofioletowym odcieniu, z niebieskimi bądź czerwonymi (w przypadku lidera grupy) elementami.

Zachowanie

Zwierzęta te żyją w niewielkich grupach, którymi przewodzi przywódca. Charakteryzują się dużą przebiegłością oraz sprytem, a także oportunizmem. Ich największą zaletą, a zarazem najniebezpieczniejszą dla ofiary tychże gadów cechą, jest wyśmienita umiejętność planowania oraz komunikacji ze sobą.

Smoki te zazwyczaj atakują znacznie słabsze od siebie stworzenia, a gdy ich celem staje się upolowanie zwierzęcia przebywającego wraz ze swym stadem, to spośród wszystkich osobników wybierają te chore, ranne, najmłodsze lub też najstarsze, przez co jako idealne miejsce do zamieszkania szczególnie upodobały sobie wyspę Vanaheim, która wręcz obfituje w potencjalne ofiary dla tych drapieżników.

Siedlisko i dieta

Nie jest znane naturalne siedlisko tego gatunku, jednak można je było spotkać m.in na Vanaheim. Tak jak większość smoków są one drapieżnikami i żywią się mięsem zarówno zwierzęcym, ludzkim jak i tym pochodzącym ze swoich skrzydlatych pobratymców.

Moce i umiejętności

Ogień

Smoki te mają wyjątkową zdolność plucia kulami kłów, które wypluwają z niezwykłą precyzją i dokładnością. Same zęby posiadają rekordową szybkość w regeneracji i odrastaniu rząd po rzędzie, w czym przypominają one rekiny.

Inteligencja

Grim Gnashery wykazują się nieco większą inteligencją niż pozostała część smoków, potrafią one bowiem komunikować się ze sobą i planować w celu pochwycenia swojej ofiary.

Słabości

  • Smoki bez przywódcy są zdezorientowane.

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Smok pojawia się w piątym sezonie serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w odcinku Searching for Oswald... and Chicken, kiedy to Czkawka, Śledzik oraz Dagur przybywają na Vanaheim, w poszukiwaniu Oswalda Zgodnopysznego.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki