FANDOM

Artykuł
Grapple Grounder (brak polskiego tłumaczenia)— gatunek smoka pojawiający się wyłącznie w grach: How to Train Your DragonSchool of Dragons oraz Rise of Berk.

Wygląd

Grapple Grounder posiada sprężystą i smukłą budowę ciała, dającą mu zwinność i gipkość ruchów, zarówno podczas lotu, jak i chodu. Jego głowa budową w małym stopniu przypomina tą Zębiroga, z również widocznymi oznakami przodozgryzu. Posiada mały róg na nosie oraz dwie pary grubszych, z tyłu głowy.

Smok potrafi unieść się w powietrze dzięki parze niezbyt dużych, acz proporcjonalnych skrzydeł, zaś sprawny ruch po lądzie umożliwiają mu cztery kończyny zaopatrzone w długie pazury. Po grzbiecie oraz ogonie, podobnie jak i po szyi, biegnie jeden rząd czarnych szpikulców. Sam ogon zaś kończy, jak w przypadku Shivertootha, naroślą w kształcie grotu strzały.

Zwierzęta z tego gatunku posiadają różnorakie kolory, a te znane to czerwono-żółty (w przypadku tytana jest to czarno-zielony), zielono-niebieski oraz kasztanowo-kremowy z elementami zieleni.

Moce i umiejętności

Ogień

Grapple Grounder strzela, podobnie jak również niektóre inne smoki z kamiennej klasy, kulami ognia. Cechą jednak najciekawszą i niebezpieczną w nich jest to, że lecą ruchem trzyosiowym, co oznacza, że podążają za przeciwnikiem do momentu, aż nie dotkną celu bądź nie spotkają przeszkody na swej drodze.

Zwinność

Dzięki gipkiej, wężowatej budowie ciała, Grapple Grounder jest jednym z najzwinniejszych zwierząt ze swojego rodzaju, dając mu przewagę w powietrzu i na lądzie. Potrafi także owijać się, podobnie jak węże, wokół ofiary, dusząc ją.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka

W filmie pojawia się złota statua smoka z wbitym w niego mieczem. Bardzo przypomina Grapple Groundera i znajduje się w Twierdzy, nad paleniskiem.

Znane Grapple Groundery

W grach

How to Train Your Dragon

Grapple Grounder pojawia się w ostatniej bitwie w grze. Sączysmark wykorzystuje cztery smoki z tego gatunku w turnieju. Wygrywając ostatnią walkę, smok odblokowuje się w trybie arcade i pokonując go, kończysz całą gre.

School of Dragons

Smok został oficjalnie dodany do gry 12 czerwca 2015 roku. Jego jajo kosztuje 750 gemsów, na przecenie 495 gemsów.

Statua smoka pojawia się także w Twierdzy.

Rise of Berk

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki