FANDOM

Artykuł

Grapple Grounder (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka pojawiający się wyłącznie w grach: How to Train Your DragonSchool of Dragons oraz Rise of Berk.

Wygląd

Grapple Grounder posiada sprężystą i smukłą budowę ciała, dającą mu zwinność i gibkość ruchów, zarówno podczas lotu, jak i chodu. Jego głowa budową w małym stopniu przypomina tą Zębiroga, z również widocznymi oznakami przodozgryzu. Posiada mały róg na nosie oraz dwie pary grubszych, z tyłu głowy.

Smok potrafi unieść się w powietrze dzięki parze niezbyt dużych, acz proporcjonalnych skrzydeł, zaś sprawny ruch po lądzie umożliwiają mu cztery kończyny zaopatrzone w długie pazury. Po grzbiecie oraz ogonie, podobnie jak i po szyi, biegnie jeden rząd czarnych szpikulców. Sam ogon zaś kończy, jak w przypadku Shivertootha, naroślą w kształcie grotu strzały.

Zwierzęta z tego gatunku posiadają różnorakie kolory, a te znane to czerwono-żółty (w przypadku tytana jest to czarno-zielony), zielono-niebieski oraz kasztanowo-kremowy z elementami zieleni.

Siedlisko i dieta

Grapple Grounder gustuje we wszelkich bagiennych bądź podmokłych terenach, spotkać go więc można między innymi na Skręćkarczych Bagnach.

Nie wiadomo, czym się żywi, lecz prawdopodobnie jak w przypadku innych smoków - rybami bądź innym mięsem. Poza tym, jak każdy smok z kamiennej klasy, żywi się kamieniami.

Zachowanie i tresura

Smok opisywany jest jako niezwykle gwałtowny i agresywny, nieokazujący swoim ofiarom bądź wrogom jakiejkolwiek litości. Jego taktyka polowania polega na tym, że gad czai się w ciemnościach i z cierpliwością oczekuje wszelkich nieostrożnych stworzeń, jakie znajdą się w jego pobliżu.

Ze względu na swój gniewny charakter, tresura Grapple Groundera wydaje się być dosyć trudna, o ile nie niemożliwa.

Moce i umiejętności

Ogień

Grapple Grounder strzela, podobnie jak również niektóre inne smoki z kamiennej klasy, kulami ognia. Cechą jednak najciekawszą i niebezpieczną w nich jest to, że lecą ruchem trzyosiowym, co oznacza, że podążają za przeciwnikiem do momentu, aż nie dotkną celu bądź nie spotkają przeszkody na swej drodze.

Zwinność

Dzięki gibkiej, wężowatej budowie ciała, Grapple Grounder jest jednym z najzwinniejszych zwierząt ze swojego rodzaju, dając mu przewagę w powietrzu i na lądzie. Potrafi także owijać się, podobnie jak węże, wokół ofiary, dusząc ją.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka pojawia się jedynie w grach School of Dragons oraz DreamWorks Dragons: Rise of Berk, gdzie jego wygląd jest identyczny w obu przypadkach. Skorupę jaja pokrywają łuski, a miejscami znajdują się charakterystyczne, białe wypustki.

Pisklę

Młody Grapple Grounder już od wyklucia dość przypomina dorosłego osobnika. Pisklakowi brak jedynie drugiej pary rogów na głowie, a ona sama oraz skrzydła wydają się minimalnie większe w tym stadium rozwoju.

Tytan

Tytaniczny gad wygląda dosyć groźnie - jest to zasługa między innymi dłuższych pazurów oraz zębów, a także granatowo-czarnego ubarwienia ciała. Inną cechą tytana jest dodatkowa para rogów wystających z głowy.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka

W filmie pojawia się złota statua smoka z wbitym w niego mieczem. Bardzo przypomina Grapple Groundera i znajduje się w Twierdzy, nad paleniskiem.

Znane Grapple Groundery

W grach

How to Train Your Dragon

Grapple Grounder pojawia się w ostatniej bitwie w grze. Sączysmark wykorzystuje cztery smoki z tego gatunku w turnieju. Wygrywając ostatnią walkę, smok odblokowuje się w trybie arcade i pokonując go, gra się kończy.

School of Dragons

Smok został oficjalnie dodany do gry 12 czerwca 2015 roku. Jego jajo kosztuje 750 diamentów (na przecenie 495).

Statua smoka pojawia się także w Twierdzy.

Rise of Berk

Ciekawostki

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćEgg BiterFire TerrorFlame WhipperKoszmar PonocnikKoślawy MrukMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaPaszczogonSrebrny UpiórStraszliwiec StraszliwyTajfumerang
Boulder clas EruptodonGrapple GrounderGroncicleGronkielHotburpleKrzykozgonMiażdżytłuk KafarOstrykiełSzeptozgonSentinelShovelhelmThunderpede
Tracker class GruchotnikRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasher
Sharp class Diabelski DerwiszDrzewokosGrim GnasherHackatooKroplorwijPrickleboggleShivertoothStingerStormcutterSzponiakSzybki SzpicThornridgeWindstrikerZbiczatrzasł
Mystery class BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupGobsuckerJaskiniowy RabuśMarazmorSandbusterSidlarzSlithersongSlitherwingSweet DeathSword StealerŚmiercipieśńZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Strike class MroziczortNocna FuriaPotrójny CiosThreadtailWandersmokWoolly Howl
Krzyż Berk Crimson GoregutterDzienna FuriaDeathgripperHob GobblerMały CieńSilkspannerSkrzydłocieńWilkoskrzydłyNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki