Fandom

Gobelin

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Gobeliny.png

gobeliny wyścigowe

Gobelin - rodzaj ozdoby wykonywanej i używanej przez wikingów, pojawiający się w serii filmowej oraz w serialu.

Wygląd

Jest to malowany (lub wyszywany) jednostronnie, duży, zazwyczaj prostokątny kawałek sztywnej i grubej tkaniny, przypominający trochę współczesny dywan. Najczęściej gobeliny zwiesza się pionowo z sufitu lub innej konstrukcji znajdującej się wysoko nad ziemią. Zazwyczaj przedstawiają one sceny legendarnych walk, wizerunki ważnych wikingów, a także smoki.

Znaczenie

Głównym zastosowaniem gobelinów są funkcje ozdobne. Wikingowie rzadko zawieszają je w swoich domach, za to często zobaczyć je można w dużych, publicznych pomieszczeniach. Pełnią one także funkcję pamiątek i zapisów historycznych, bardzo często przedstawiają sceny lub postacie historycznye, które powinno przechowywać się w pamięci wielu pokoleń.

Pojawienie się

Gob.jpg

gobelin w Twierdzy

Gobeliny często pojawiają się w serialu, można je także dostrzec w filmach.

W odcinku W smokach nadzieja pokazanych zostało kilka gobelinów zwieszających się z sufitu Twierdzy. Zostały one zniszczone przez Pleśniaka, gdy ten upozorował smoczy atak i za pomocą butów wykonanych z łap Koszmara Ponocnika pozostawił rysy na kolumnach Twierdzy i postrzępił gobeliny. 

This is the end.png

gobelin w tle

W filmie Jak wytresować smoka 2, podczas pierwszej sceny przedstawiającej wyścigi smoków, a później pod koniec filmu, gobelin jest widoczny za podestem zajmowanym przez wodza Stoicka Ważkiego oraz jego zaufanych przyjaciół. Przedstawia najprawdopodobniej samego wodza i jego wytresowanego niedawno Czaszkochrupa.

Gobeliny widać także w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Sześć gobelinów ozdabia okolice Twierdzy, z czego dwa zawieszone są na bokach schodów prowadzących do wejścia, dwa zajmują miejsca obok posągów, a kolejne dwa znajdują się w połowie wysokości góry.

Gobeliny czasami ozdabiają także wnętrza domów wikingów. Najprawdopodobniej są to pamiątki rodowe.

Inne Wiki

Losowa wiki