Fandom

Gniazdo Ognioglist

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Firecomb.png

gniazdo Ognioglist

Gniazdo Ognioglist - znajdujące się na Wyspie Ognioglist gniazdo małych smoków z tego właśnie gatunku. Pojawia się tylko w serialu.

Lokalizacja

Gniazdo położone jest na Wyspie Ognioglist, wewnątrz góry i po części w jej podziemiach. Jednocześnie znajduje się w okolicach wyspy Berk, skąd można dolecieć tutaj na grzbiecie smoka.

Wygląd

Ognioglisty zakładają swoje gniazda w zamkniętych, ukrytych i dużych miejscach, takich jak jaskinie i groty. Zapewnia im to ochronę przed atakami innych zwierząt i smoków, jako że ze względu na swoje rozmiary nie są w stanie się same obronić.

Jednym z takich gniazd jest to, do którego trafił Czkawka z przyjaciółmi. Urządzone wewnątrz skalistych formacji, jest obszerną jaskinią, na której ścianach znajduje się się mnóstwo plastrów ognistego miodu. Zamieszkuje je mnóstwo Ognioglist oraz jedna królowa, pilnująca swoich "robotnic" z ukrycia. Ognioglisty zajmują się produkcją miodu, który wykorzystują do rozbudowywania gniazda, czyli tworzenia nowych "plastrów" ognistego miodu.

Do jaskini prowadzi skomplikowany system korytarzy dość szerokich, by swobodnie mogła lecieć z nim Nocna Furia czy Królowa Ognioglist.

Historia

Jeźdźcy smoków

Gniazdo po raz pierwszy i jedyny pojawia się w pierwszym sezonie, w odcinku Gdzie zimują Ognioglisty. Gdy Hakokieł z powodu przemęczenia choruje i traci zdolność samozapłonu, a temperatura jego ciała gwałtownie spada, jeźdźcy chcą go wyleczyć. Odkrywają, iż bliska obecność Ognioglist, których temperatura ciała jest bardzo wysoka, pozytywnie wpływa na regenerację Koszmara Ponocnika. Lecą więc na Wyspę Ognioglist, gdzie znajdują gniazdo małych smoczków. Sączysmark wykrada jeden plaster ognistego miodu, okazuje się jednak, że są one pilnie strzeżone przez żyjącą w ukryciu królową, która rozpoczyna pościg za złodziejami. Na grzbiecie Szczerbatka Czkawka i Sączysmark uciekają korytarzami przed smoczycą, lecz w końcu stają z nią oko w oko nad słabym Hakokłem. Smok, zamiast pożreć ognisty miód, zwraca go królowej, która żądli go swoim językiem i wraca do gniazda. Dzięki temu zabiegowi Hakokieł zostaje wyleczony i jeźdźcy wracają na Berk.

Galeria

Inne Wiki

Losowa wiki