Fandom

Gdzie zimują Ognioglisty

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Niespodzianki spod spodu
Gdzie zimują Ognioglisty Następny odcinek
Zemsta
Gdzie zimują Ognioglisty
Race to Fireworm Island
Jws873.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 3 marca 2014
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 17 października 2013
Szczegóły
Sezon Obrońcy Berk
Numer odcinka 5
Ogólny nr odcinka 25

Gdzie zimują Ognioglisty (ang. Race to Fireworm Island) — tytuł piątego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 17 października 2013 roku w USA i 3 marca 2014 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Hakokieł, z powodu przemęczenia, choruje i gaśnie. Przyjaciele muszą dowiedzieć się, jak naprawić ten problem. Przed nimi wielkie wyzwanie - muszą odnaleźć jak najwięcej Ognioglist, aby uzdrowić Hakokła, a przy okazji poznają nowego smoka. Czy wszyscy wyjdą cało z misji?

Streszczenie

Po walce z Krzykozgonem, Sączysmark i Hakokieł ciężko trenują. Gdy odbywają się ćwiczenia, Czkawka zauważa zmęczenie Koszmara Ponocnika i daje o tym znać jego treserowi. Natomiast Sączysmark sądzi, że jego smok nie potrzebuje odpoczynku i przytacza powiedzenie ojca. Czkawka przeprowadza jeźdźcom trening, w którym mają poprawić zwinność smoków. Jeden treser z smokiem ogrywają role wroga, natomiast reszta ma uniknąć dotknięcia przez wroga. Podczas tego zadania Astrid i Wichura odgrywają role czarnych charakterów.

Śledzik w piękny sposób manewruje z Sztukamięs miedzy drzewami, ale Astrid w łatwy sposób ich dyskwalifikuje. Bliźniaki postawiły na zamaskowanie się w koronie drzew, ale zapomnieli o gabarytach swojego smoka, przez co wróg szybko ich namierza i eliminuje. Następnie Astrid wzięła się za Szczerbatka i Czkawkę, którzy zaprowadzili wroga do jaskini, gdzie mogli bezpiecznie się schować. Po nieudanym polowaniu na szefa akademii, Astrid zauważyła Sączysmarka i Hakokła. Treser chciał, by smok zapłonął, ale bezskutecznie i wróg bez problemu ich załatwia. Na lądzie Czkawka tłumaczy Sączysmarkowi, że z Hakokłem coś się dzieje, ale ten tego nie może zrozumieć i uważa, że jego smok jest tylko uparty. Jednak młodzieniec zgadza się na przebadanie smoka.

W Smoczej Akademii Czkawka sprawdza objawy smoka, Sączysmark próbuje się pocieszyć, że wszystko jest w porządku. Jednak Śledzik stwierdza, że kiedy pojawia się jeden objaw już jest niedobrze, a przy trzech jest fatalnie.

W domu, Sączysmark wspiera Hakokła, wtedy wraca Sączyślin, który, widząc chorego Ponocnika, podsuwa propozycję wymienienia smoka.

Następnego dnia w akademii, Sączysmark bardzo przejął się swoim smokiem. Śledzik odnajduje w zapiskach Borka informację, że przy leczeniu smoków klasy ognistej mogą pomóc Ognioglisty. Czkawka, słysząc to, wysyła wszystkich jeźdźców na łapanie zjadaczy płomieni, a Sączysmarkowi każe zostać z Hakokłem.

Po powrocie jeźdźców do akademii, budują wokół Hakokła krąg z Ognioglist. Nie widząc efektu, Czkawka proponuje położyć smoki na Ponocniku. Po tym Hakokieł chwilo się zapala, ale opada z sił. Sączysmark chce znaleźć więcej zjadaczy płomieni, ale Astrid uświadamia go, że już wszystkie wyłapali. Tymczasem Czkawka, widząc bawiących się bliźniaków zauważa, że gdy Ognioglisty zbliżają się do siebie, zaczynają jaśniej świecić. Śledzik odnajduje wiadomości o wyspie Ognioglist, na której jeźdźcy mają zamiar wyleczyć Koszmara Ponocnika.

Podczas lotu do wyspy Hakokieł zaczyna tracić wysokość, przyjaciele chcą wrócić do Berk. Jednak Sączysmark wyciąga ostatnie siły ze smoka i razem dolatują do celu.

Dzięki latarni z Ognioglistami, Czkawka odnajduje wejście do jaskini, która zapewne prowadzi do pozostałych smoków. Szef akademii chce, by Sączysmark został z smokiem, a z Astrid ma przyprowadzić zjadacze płomieni. Jednak Jorgenson uważa, że przez niego Hakokieł jest teraz chory i musi zrobić wszystko, co możliwe, by smok wyzdrowiał. Czkawka wypuszcza kilka dzikich Ognioglist i razem z Szczerbatkiem i Sączysmarkiem podążają za nimi.

Wewnątrz wyspy natrafiają na gniazdo, gdzie przy ścianach znajdują się wielkie plastry żelu, którym te smoki się żywią. By uratować przyjaciela, Sączysmark kradnie część plastra. Wtedy pojawia się Królowa Ognioglist, która okazuje się wrogo nastawiona do przybyszów,niszczących jej gniazdo. Sączysmark ucieka z łupem, lecz goni go królowa. Czkawka i Szczerbatek łapią kolegę i próbują się wydostać na powierzchnię. Jednak królowa zablokowała im wyjście, ale Astrid i Wichura zajmują dzikiego smoka i umożliwiają kolegom przedostanie się do rannego.

Sączysmark daje plaster Ponocnikowi, ale ten odrzuca podarunek. Czkawka uświadamia chłopakowi że jego smok próbuje go chronić tak samo jak Sączysmark jego. Królowa odzyskuje swoją własność, jednak widząc chorego smoka podnosi go i wstrzykuje mu swój jad. Treser chce bronić swojego smoka, ale królowa go odrzuca. Wszyscy myślą, że Koszmarowi stała się najgorsza rzecz. Sączysmark ciepło głaszcze Ponocnika i wyznaje mu, że nie zrobi tego, co radził mu Sączyślin. Wtedy czuje rozgrzewającą się skórę smoka - Hakokieł wraca do zdrowia. Czkawka i Śledzik orientują się, że jad Królowej Ognioglist uratował smoka. Sączysmark przez te sytuację aż się wzruszył, choć nie chce się do tego przyznać.

Kolejnego dnia odbywa się trening klubu. Przybyli członkowie już się niecierpliwią z powodu spóźniającego się Sączysmarka. Gdy Jorgenson dociera na miejsce, Czkawka chce przeprowadzić trening, lecz Sączysmark daje mu do zrozumienia, że chce, by Hakokieł porządnie wypoczął i rezygnuje z wspólnego treningu. Astrid przypomina mu powiedzenie Sączyślina, ten natomiast odpowiada, że jego ojciec po prostu nie zna się na smokach. Następnie Sączysmark mówi że nie będą się forsować. Hakokieł podrzuca go wysoko w górę udowadniając że czuje się już świetnie. Chłopak krzyczy na niego i wyzywa od durnych smoków. Czkawka cieszy się że wszystko wróciło do normy. Jeźdźcy gdzieś odlatują.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Gdzie zimują Ognioglisty (scenariusz)

Ciekawostki

  • Oryginalny tytuł odcinka jest aluzją do filmu Race to Witch Mountain (pl. Góra czarownic).
  • Czkawka nie wykorzystuje swojej tarczy w tym odcinku.
  • Stoick i Pyskacz nie pojawiają się w tym odcinku.
  • Pierwszy raz Wichura używa swojego ognia, aby oświetlić ciemne pomieszczenie.
  • Strona w Smoczym Podręczniku powinna mówić o Wyspie Ognioglist, ale tak na prawdę mówi o Zmiennoskrzydłym.

Link do odcinka

Hiccup-toothless-how-to-train-your-dragon-2.png

Plikkreskoweczkifavikon.png — Zobacz odcinek na Kreskóweczki.pl: Link

Ikonkabajepl.jpg — Zobacz odcinek na Baje.pl: Link

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki