Fandom

Furie Orvandila

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij

Jws905.png

Furie Orvandila

Furie Orvandila (ang. Aurvandil's Fire) — nazwa specyficznej północnej zorzy polarnej, która co 10 lat pojawia się nad wyspą Berk.

Pojawienie się Furii Orvandila pokrywa się z czasem, w którym algi rosnące w nurcie rzeki płynącej obok wioski Berk zaczynają świecić, przez co symbolizują przyjście Marazmora.

Historia

Furie Orvandila pojawiają się w odcinku Zemsta. Na początku odcinka widać je w retrospekcji, gdy po ich ujrzeniu w wiosce ogłoszono stan alarmowy informujący o przybyciu Marazmora. Wujek Astrid - Finn Hofferson - zostaje sparaliżowany przez bestię i prawdopodobnie zabity, okrywając hańbą całą rodzinę.

10 lat później zorza polarna pojawia się ponownie, również symbolizując przybycie Marazmora. Tak jak poprzednio, mieszkańcy wioski zaczęli chować się przed przybyciem bestii. Czkawka, Śledzik i Astrid odkrywają, że Furie Orvandila powodują świecenie się alg, przez co smok pojawia się na Berk, i razem zmieniają bieg strumienia, w którym płyną algi, zmieniając tym samym trasę lotu Marazmora.

Ciekawostki

  • Furie Orvandila zostały nazwane po Orvandilu - postaci związanej z mitologią nordycką, w którą wierzą wikingowie.
  • Zorza polarna występuje również w filmie Jak wytresować smoka, ale nie pojawia się Marazmor. Dlatego też Furie Orvandila są prawdopodobnie bardzo specyficzną zorzą.

Inne Wiki

Losowa wiki