Fandom

Fort Drago

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Artykuł
Img 3.JPG

Zniszczony fort (widać kawałki drewna)

Fort Drago został odkryty przez Czkawkę i Szczerbatka w filmie Jak wytresować smoka 2.

Lokalizacja

Fort jest najdalej wysuniętym na południowy wschód punktem na mapie Czkawki. Leży na południe od Swędzipachy, jednocześnie na południe od wyspy Berk, w okolicach gór zwieńczających krajobraz Swędzipachy.

Wygląd

Nie wiadomo, jak fort wyglądał przed zniszczeniem, bowiem gdy bohaterowie przybywają na jego miejsce, widzą go pochłoniętego przez lód. Na wielkich szpilach lodu, niemal "wyrastających" z ziemi, widać liczne deski, pozostałości po budowlach i broniach fortu. 

Miejsce to jednak wciąż jest strzeżone przez ludzi (Ereta i jego współpracowników), ukrywających się u stóp lodowej góry, skąd polują na przelatujące smoki i łapią je do amii Drago Krwawdonia

Znaczenie

Jak wynika ze wspomnień Ereta, fort ten służył najprawdopodobniej więzieniu smoków schwytanych przez łowców. Jednocześnie stanowił ukrytą twierdzę, wyposażoną w liczne bronie i pułapki służące do zestrzeliwania i łapania smoków.

Historia

Jak wytresować smoka 2

Nie wiadomo, do czego wcześniej służył fort. Najprawdopodobniej więziono w nim smoki schwytane przez smoczych łowców. Pewnej nocy został zaatakowany przez Valkę i jej Oszołomostracha, który zionął w stronę budowli lodem i nabił go szpilami lodu, jednocześnie uwalniając przetrzymywane w nim smoki.

Do fortu trafiają: Czkawka na grzbiecie Szczerbatka oraz Astrid na grzbiecie Wichury. Siedząc na klifie z widokiem na Swędzipachę, Czkawka zauważa dym w oddali, i postanawia lecieć w tamtą stronę. Przyjaciele są zaskoczeni, widząc wielką górę lodową. Lecą nad nią, lecz w pewnym momencie sieć łapie Wichurę i zwala ją na ziemię, gdzie zostaje schwytana przez łowców smoków z Eretem na czele.

Podczas niezbyt przyjemnej rozmowy Eret przedstawia jeźdźcom historię fortu oraz cel ich łowów. Czkawce i Astrid udaje się uwolnić Wichurę i uciec na grzbietach swoich smoków do domu.

Fort nie pojawia się więcej w filmie.

Inne Wiki

Losowa wiki