FANDOM

Artykuł

Foreverwing (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek ogromnego smoka, przedstawiciela tajemniczej klasy, który pojawia się po raz pierwszy w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk, dopiero potem w komisie The Serpent’s Heir.

WyglądEdytuj

Smok osiąga ogromne rozmiary, prawdopodobnie sięgające kilkudziesięciu (lub nawet ponad stu) metrów wysokości i długości.

Foreverwing sprawia wrażenie, jakby składał się z licznych pni drzew, połączonych i poskręcanych ze sobą w kształt masywnego stworzenia. Łapy są niezwykle grube i silne, podobnie jak tułów. Krótka, gruba szyja łączy tułów ze spłaszczoną głową. Pysk jest duży, zęby stosunkowo małe i niezbyt ostre. Małe oczy osadzone są blisko siebie, za nozdrzami. Z tyłu głowy wyrasta charakterystyczna korona, która także sprawia wrażenie złożonej z wydłużonych bali drewna.

Smok prawdopodobnie większość życia spędza w bezruchu, wskutek czego jego grzbiet porastają drzewa iglaste. Dzięki temu Foreverwing wtapia się w otoczenie, co może mieć zastosowanie jako kamuflaż.

Siedlisko i dietaEdytuj

Jedyne poznane osobniki z gatunku zamieszkiwały Wyspę Nepenthe. Jeden z nich zaś zamieszkiwał grotę za Wyspą Berk.

Nie jest znana dieta tych ogromnych gadów, jednak zapewne składa się dużych ilości ryb bądź innych mięs. Prawdopodobnie nie muszę także jeść za wiele, gdyż przez swój tryb życia mają spowolniony metabolizm.

Zachowanie i tresuraEdytuj

Foreverwing wydaje się dosyć łagodnym olbrzymem, który śpi przez większość swojego czasu i nie lubi, gdy mu się ów sen przerywa. Rzadko kiedy są wrogo nastawione do smoków innych gatunków czy nawet własnego - przykładem jest Wyspa Nepenthe, na której żyło obok siebie w zgodzie aż sześć osobników.

Choć spokojne w stanie hibernacji, nie tolerują tych, którzy przeszkadzają im w ich długim śnie. Zbudzone stają się niespokojne i wrogie, rozsierdzone powodują ogromne zniszczenia wokół siebie.

Nie jest znany sposób tresury Foreverwinga. Jedyny, względnie "oswojony", smok z gatunku zamieszkuje obrzeża wioski Berk i posiada bliżej nieokreśloną więź z Czkawką.

Moce i umiejętnościEdytuj

OgieńEdytuj

Foreverwing posiada zdolność wypluwania ze swojego pyska płynnej lawy, zupełnie tak samo jak smoki z kamiennej klasy. Zdaje się mimo wszystko mieć nad kierunkiem ognia małą kontrolę, gdyż owa lawa po prostu wylewa się z jego szczęk, przypominając przy tym wodospad.

KamuflażEdytuj

Ze względu na charakterystyczne struktury na grzbiecie przypominające las iglasty, to nawet pomimo ogromnych rozmiarów smok jest w stanie wtopić się w otoczenie i pozostać niezauważonym, przybierając wygląd typowo zalesionej rzeźby terenu.

TelepatiaEdytuj

Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk, Foreverwing posiada zdolność telepatii, z czego jeden z osobników posiada specjalną, telepatyczną więź z Czkawką. Nie wiadomo jednak dlaczego ani w jaki sposób.

Pojawienie sięEdytuj

The Serpent's Heir Edytuj

Smoki z tego gatunku zamieszkiwały Nepenthe Island. Przez wiele lat śpiąc tworzyły one powierzchnię tej wyspy, na której mieszkali niczego nieświadomi ludzie. W pewnym momencie wyspę zaczęły nawiedzać tajemnicze trzęsienia ziemi. Poprosili oni o pomoc Czkawkę, który po przybyciu na miejsce razem z innymi jeźdźcami odkrył sekret wyspy. Obudzone smoki z początku były zdezorientowane i niespokojne, niszcząc zabudowania na wyspie, jednak po interwencji Szczerbatka jako alfy odleciały z wyspy w różne strony.

DreamWorks Dragons: Rise of BerkEdytuj

Smok udostępniony został po aktualizacji w maju 2015 roku. Można go kupić za 30,000 run lub zdobyć przez wymianę kolekcji. Aby go odblokować, należy posiadać już Zieloną Śmierć oraz 500 Wikingów na wyspie. Mieszka w lesie.

Posiadanie Foreverwinga daje nam następujące udogodnienia:

  • Przyspieszenie pracy smoków zbierających drewno,
  • Dostęp do kolekcji, w których można zdobyć smoki z typu ziemne (ang. Seedling),
  • Nowe miejsce do zdobywania drewna.

CiekawostkiEdytuj

  • Smok prawdopodobnie pojawia się na początku Księgi smoków.
  • Jest to jedyny poznany smok, na którym występują struktury podobne do drzew iglastych.
  • Smok ten mimo swoich wielkich rozmiarów może latać.
  • Foreverwing może żyć stadnie z innymi smokami ze swojego gatunku
  • Jego organizm wytwarza substancją, która pozwala mu na tak długą hibernację. Gdy smoki z tego gatunku tworzyły powierzchnię wyspy, substancja przedostawała się do wody w gorących źródłach, co powodowało senność u mieszkańców wyspy.

Zobacz teżEdytuj

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Ognista klasa Czerwona ŚmierćEgg BiterFire TerrorFlame WhipperKoszmar PonocnikKoślawy MrukMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaPaszczogonSrebrny UpiórStraszliwiec StraszliwyTajfumerang
Klasa strachu GruchotnikRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasher
Wodna klasa Fioletowa ŚmierćGromogrzmotLuminous KrayfinMudrakerOgniowa BurzaOszołomostrachPodwodny RozpruwaczRaziprądRipwreckerSand WraithShockjawSliquifierTide GliderWindwalkerWrzeniec
Tajemnicza klasa BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupGobsuckerJaskiniowy RabuśMarazmorSandbusterSidlarzSlithersongSlitherwingSweet DeathSword StealerŚmiercipieśńWilkoskrzydłyZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki