Fandom

Fluks

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Fluks (ang. Gumboil; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — mężczyzna należący do klanu Morderczego, który pojawia się w książkach Cressidy Cowell.

Wygląd

Jest to niezbyt potężnej budowy, zgarbiony człowiek o długich, bardzo gęstych włosach, wąskich, podłużnych i odstających na boki wąsach oraz średniej długości brodzie. Na twarzy, na linii oczu namalowany ma czarny pas. Wyróżniają go wystające górne zęby, niczym u królika. Na dłoniach nosi czarne rękawiczki. Ubiera się w rodzaj płaszcza, sięgającego do kostek, na głowie zaś ma trójkątny hełm o dwóch idealnie prostych kolcach, skierowanych w górę. 

Funkcja

Fluks jest bliskim asystentem i pomocnikiem wodza Morderczego Klanu, Morderczego Szaleńca. Ponieważ wódz milczy, pomocnik wypowiada się w jego imieniu, a oprócz tego nosi jego bronie. Fluks towarzyszy Szaleńcowi niemal nieustannie.

Historia

W powieści A Hero's Guide to Deadly Dragons Fluks poszukiwał zaginionego (tak naprawdę skradzionego przez Kamikazię) Smoka Sprytu należącego do Morderczego Szaleńca.

Fluks występuje także w książce How to Ride a Dragon's Storm. Pojawia się dość często, wypowiadając się w imieniu swojego wodza przed innymi wikingami. Razem z Szaleńcem, współpracował z Zakręconym Norbertem, by podstępnie pomóc swojemu wodzowi zwyciężyć w Międzyplemiennych Zawodach Pływackich.

Ciekawostki

  • Słowo Gumboil (imię mężczyzny), tłumaczy się jako fluksja - nazwą tą określa się obrzęk twarzy, wywołany stanem zapalnym zębów. Być imię Fluksa wzięło się od jego wystających zębów.

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki