Fandom

Fioletowa Śmierć

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Fioletowa Śmierć (ang. Purple Death) — jeden z dwóch smoków z gatunku Morskosmokus Gigantikus Maksimus, pokonanych przez Czkawkę i jego smoka Oseska. Pojawia się w powieściach Cressidy Cowell. Fioletowa Śmierć był nieznacznie mniejszy od Zielonej Śmierci.

Historia

Fioletowa Śmierć pojawia się w powieści Jak wytresować sobie smoka. Tajfun, który szalał na Morzu Ponurym spowodował, że trzy smoki z gatunku Morskosmokus Gigantikus Maksimus przebudziły się z głębokiego snu na dnie oceanu i udały się na powierzchnię. Te bestie to Zielona Śmierć, nienazwany Maksimus i Fioletowa Śmierć.

Wszystkie bestie pojawiły się na Głuplandii zaraz po tym, jak Czkawka i inni młodzi wikingowie zostali wygnani za nieukończenie Końcowego Egzaminu Inicjacyjnego. Podczas gdy dwa pierwsze Maksimusy myły się na jednym brzegu razem (wkrótce Zielona Śmierć pożarła swojego towarzysza), Fioletowa Śmierć myła się na innym brzegu wyspy, z dala od dwóch pozostałych smoków. Odkrył ją dopiero Zbir Nieułomek.

Czkawka, jedyny wiking na wyspie, który jest w stanie komunikować się ze smokami w ich ojczystym języku, smokońskim, szybko obmyśla plan pozbycia się bestii, zmuszając ich podstępem do walki ze sobą. W ten sposób ginie Fioletowa Śmierć, ale Zielonej udaje się przeżyć.

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki