FANDOM

Artykuł
Finn Hofferson (ang. Finn Hofferson), znany także jako Nieustraszony Finn Hofferson (ang. Fearless Finn Hofferson) — nieżyjący już wiking z plemienia Wandali, a także wujek Astrid.

Wygląd

Finn Hofferson był wysokim oraz dobrze zbudowanym mężczyzną z gęstą, długą i jasną brodą. Nosił hełm z dwoma zwykłymi rogami. Jako broni używał topora.

Historia

Finn Hofferson pojawił się jedynie w retrospekcji na początku odcinka Zemsta. Dziesięć lat temu, gdy wyspę Berk zaatakował smok z gatunku Marazmor, Finn wezwał go okrzykiem i zaatakował, by pozbyć się atakującej bestii. Nie wiedział jednak o jego umiejętnościach, został sparaliżowany jego ogniem i zginął, gdy Astrid miała zaledwie 5 lat.

Przez ten wypadek ród Hoffersonów uważany był za tchórzy. Uważano bowiem, że Finn został sparaliżowany przez to, że bardzo przestraszył się Marazmora. A to nie jest prawda - nie wiadomo było wtedy o umiejętnościach tego smoka. Lecz od czasu, kiedy Astrid i Czkawka dowiedzieli się prawdy i wypędzili bestię, ród Hoffersonów odzyskał dawną opinię.

Ciekawostki

  • Wiking przypominający Finna Hoffersona często pojawia się w tle.
  • Brook Chalmers, który podkłada głos Finnowi w oryginalnej wersji, jest także kierownikiem produkcyjnym w serialu Jeźdźcy smoków.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier