Fandom

Festyn Frei

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Festyn Frei (ang. Freya'sday Fete; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - jedna  z celebracji regularnie obchodzonych przez wikingów, bohaterów cyklu powieściowego Cressidy Cowell.

Obchody

Uroczystość obchodzona jest ku czci nordyckiej bogini Frei. Odbywa się co roku, w dniu poprzedzającym Piątek Frei, na przełomie zimy i wiosny- ma to znaczenie symboliczne, bowiem bogini jest patronką płodności i nowego życia. 

Historia

How to Cheat a Dragon's Curse

Święto opisane jest w czwartym tomie cyklu. Wikingowie gromadzą się w Przystani Chuliganów, gdzie w tym roku zorganizowano uroczystość. Udział w nim bierze kilka klanów, między innymi właśnie Kudłaci Chuligani oraz Włamywaczki z Moczarów. Opisana jest rywalizacja hokejowa pomiędzy tymi dwoma klanami. Podczas gry Śledzik traci przytomność, z powodu, jak się później okazało, Żmijaczki.

Program uroczystości

10:00
Konkurs Miażdży-Kijków-Na-Lodzie na zamarzniętym morzu. Bez zasad. Bez wyznaczonego boiska. Bez ocalałych. Bez ograniczeń.

11:00
Zawody Zapasów-W-Śniegu. Czy Biuściasta Berta zostanie Mistrzem-Zapasów-W-Śniegu po raz trzeci z rzędu? Czy jej biust pozostanie niepokonany?

12:00
Spróbuj LODOWYCH DIPÓW. Zamroziliśmy 500 przedmiotów codziennego użytku w 500 identycznych kawałkach lodu. Czy potrafisz zgadnąć, co w nich jest i wziąć parę tych przedmiotów do domu?

Przez cały dzień: świętuj nadejście wiosny, rozkoszując się lizakami ośmiorniczkowymi, grillowanymi Nakrapianymi Śniegonosami i meduzowymi lodami.

Inne Wiki

Losowa wiki