Fandom

Festiwal Roztopów (uroczystość)

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij

Jws58.png

Miejsce, w którym odbywa się Festiwal Roztopów

Festiwal Roztopów (ang. Thawfest) — coroczne święto odbywające się na wyspie Berk na przełomie zimy i wiosny.

W czasie festiwalu na arenie odbywają się zawody, w których można sprawdzić swoją siłę, wytrzymałość i odwagę. Konkuruje w nich jedynie młodzież z plemienia Wandali.

Przed zawarciem pokoju ze smokami, zawody trwały prawdopodobnie tylko jeden dzień, a dyscypliny nie włączały ich. Z kolei po zawarciu z nimi sojuszu dołożono dodatkowe konkurencje z ich udziałem.

Dyscypliny

W zawodach na Festiwalu Roztopów pojawiają się następujące dyscypliny sportowe:

  • Bieg z owcą - wyścig, w którym uczestnik biegnie, trzymając owcę na karku.
  • Toczenie bali - uczestnicy stoją na kręcącej się bali; wygrywa ten, kto nie spadnie i najdłużej się utrzyma.
  • Rzut toporem do celu - uczestnik rzuca toporem w oznakowaną tarczą beczkę.

Lecz gdy na Berk został zawarty sojusz ze smokami, doszły następujące konkurencje z ich udziałem:

  • Lot na smoku - jeździec przelatuje na swoim smoku pod drewnianymi belkami.
  • Pokazowy lot na smoku - jeździec pokazuje zalety i sztuczki swojego smoka, dając występ przed publicznością.
  • Latanie i strzelanie do celu - jeździec kieruje swoim smokiem w strzelaniu do drewnianych wizerunków; istnieją takie postacie, w które trzeba strzelać (wikingowie), a także te, które należy unikać (kobiety, dzieci).

W związku z remisem w ostatecznych wynikach ogłoszono nadprogramową rozgrywkę:

  • Wyścig - wyścig na trasie arena-wspinaczka-lot na smoku do łodzi i powrót na arenę.

Historia

Festiwal Roztopów zostaje obchodzony w odcinku pod tym samym tytułem. Biorą w nim udział wszyscy młodzi jeźdźcy smoków - Astrid, Czkawka, Mieczyk, Szpadka, Sączysmark i Śledzik. Doszło jednak do remisu między Czkawką a Sączysmarkiem. Ostatecznie zwycięża Jorgenson, po raz kolejny z kolei, gdyż syn Stoicka celowo pozwala mu wygrać.

Ciekawostki

  • Ród Jorgensonów nigdy nie przegrał, ani nawet nie był bliski przegranej w Roztopach. Wyjątkiem był Sączysmark, który był najbliższy przegranej.
  • Według serialu Czkawka nigdy nie wygrał Roztopów co wcale nie zadziwia.

Inne Wiki

Losowa wiki