Fandom

Festiwal Roztopów (odcinek)

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Słodka Heathera (część 2)
Festiwal Roztopów (odcinek) Następny odcinek
Bliźniacze szaleństwa
Festiwal Roztopów
Thawfest
Jws58.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 22 sierpnia 2013
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 28 listopada 2012
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków
Numer odcinka 12
Ogólny nr odcinka 12

Festiwal Roztopów (ang. Thawfest) — tytuł dwunastego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 28 listopada 2012 roku w USA i 22 sierpnia 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Gdy na Berk odbywa się coroczny Festiwal Roztopów, wszystkie nastolatki uczestniczą w nim. W tym roku, po raz pierwszy w historii udział biorą smoki. Czkawka jest zdeterminowany, by w końcu pokonać Sączysmarka - mistrza festiwalu - ale chłopak zaczyna być arogancki i dumny, ku niezadowoleniu i rozczarowaniu Astrid. Kto wygra festiwal?

Streszczenie

Czkawka, Astrid, Sączysmark, Śledzik, Szpadka i Mieczyk ćwiczą do zbliżającego się Festiwalu Roztopów, w których biorą udział, po raz pierwszy ze smokami. Czkawka trenuje z Pyskaczem w lesie, próbując wyciągnąć młode drzewo i biegając z owcą, lecz Sączysmark pokonuje go w tych konkurencjach. Czkawka ma jednak nadzieję na wygraną, gdyż tegoroczne Roztopy obchodzone są z towarzystwem smoków.

Smocza Akademia zmienia się w arenę, na której odbywa się festiwal. Wszyscy młodzi wikingowie przygotowują się do gry, razem ze swoimi smokami. Pyskacz zaczyna tłumaczyć, że w tym roku będą trzy dodatkowe konkurencje: lot na smoku pod belami drewna, pokazowy lot na smoku oraz latanie i strzelanie. Nagle przybywa Sączysmark na Hakokle, nosząc wszystkie medale, które zdobył w poprzednich Roztopach, i zaczyna naśmiewać się z Czkawki. Po chwili odlatuje.

W swoim domu Czkawka pracuje nad ulepszeniem dla Szczerbatka. Po chwili wchodzi Stoick Ważki, delikatnie mówiąc synowi, że w tym roku może wygrać i pokonać Jorgensonów.

Następnego dnia Stoick uroczyście otwiera Festiwal Roztopów. Gruby jest komentatorem i spikerem, podczas gdy Wiadro przyznaje punkty uczestnikom. W pierwszej dyscyplinie - w biegu z owcą - zwycięża Sączysmark. Kolejna konkurencja to toczenie kłody, w której ponownie wygrywa Jorgenson. Przychodzi kolej na rzucanie toporem. Znów zwycięża Sączysmark. Chłopak zaczyna się chwalić. Sączyślin wierzy bez żadnych wątpliwości, że jego syn wygra, więc zaczyna drwić ze Stoicka stwierdzając, że powinien dać Sączysmarkowi medal teraz, i zaoszczędzić wstydu Czkawki. To nieco złości wodza. Czkawka mówi Sączysmarkowi, że wszystko zmieni się jutro, gdy do gry wejdą smoki.

Drugi dzień festiwalu rozpoczyna się od konkurencji ze smokami. W locie na smoku pod belami drewna po raz pierwszy zwycięża Czkawka. Gdy przychodzi kolej na pokazowy lot na smoku. Czkawka po raz kolejny zdobywa największą liczbę punktów i zaczyna drwić ze Sączysmarka. Astrid jest w szoku widząc zachowanie swojego przyjaciela. W lataniu i strzelaniu znowu wygrywa syn Stoicka i jest remis. Aby rozstrzygnąć, kto wygra, następnego dnia odbędzie się wyścig na smoku między Czkawką a Sączysmarkiem.

W nocy Czkawka modyfikuje ogon Szczerbatka, by Sączysmark nie miał żadnych szans na wygranie wyścigu. Smok wyraźnie nie jest zachwycony z postawy swojego jeźdźca.

Następnego dnia Stoick i Sączyślin rozmawiają ze swoimi synami przed wyścigiem. Jorgenson zastrasza swojego syna mówiąc, że nikt z rodziny nie przegrał w festiwalu, po czym odchodzi. Czkawka był świadkiem tej rozmowy. Podczas wyścigu chłopcy idą łeb w łeb - Sączysmark prowadzi w biegu, natomiast Czkawka dogania do w locie na smoku. Podczas końcówki wyścigu syn Stoicka uświadamia sobie słowa Astrid i pozwala wygrać Sączysmarkowi. Dziewczyna gratuluje przyjacielowi dobrego wyboru i całuje go.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Festiwal Roztopów (scenariusz)

Ciekawostki

  • Okazuje się, że Stoick i Sączyślin mają zacięte relacje, podobnie jak ich synowie i smoki chłopaków.
  • Smocza Akademia stała się areną, na której odbywał się Festiwal Roztopów.
  • Sączyślin pojawia się po raz pierwszy od debiutu w filmie.
  • Według Czkawki Sączysmark rozpoczął ich rywalizację gdy mieli pięć lat.
  • Jednak bąrdziej jest prawdopodobne,że walczyli ze sobą od urodzenia. Ich rywalizacja zakończyła się w ostatnim odcinku drugiego sezonu .

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki