Fandom

Ekscelina

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Humans ico.png Ekscelina
250px-304915 403341156395058 833129977 n.jpg
Podstawowe informacje
Imię Ekscelina
Płeć kobieta
Klan Wygnańcy
Status żyje
Rodzina
Mąż Algarik
Dzieci Alvin Przechera
Pozostałe informacje
Debiut How to Break a Dragon's Heart

Ekscelina (ang. Excellinor; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — matka Alvina Przechery, córka nieznanego Rzymianina oraz żona Algarika Oggleberta. Kobieta jest czarownicą.

Wygląd

Przez ponad 20-letnie przebywanie w zupełnie ciemnej celi, skóra kobiety jest niemal trupio blada, jej oczy słabe, zaś sylwetka szczupła i wychudzona. Ekscelina ma długi nos i wystający podbródek. Twarz pokrywają liczne kurzajki.

Charakter

Kobieta jest obłąkana, ponieważ znaczną część swojego życia spędziła w zupełnej ciszy i samotności. Jest czarownicą, na co wskazuje jej zdolność do zgadywania nieznanych jej faktów oraz przepowiadania przyszłości.

Jest zachwycona swoim synem i robi wszystko, by tylko został władcą. Ratuje go z wielu opresji i podstępem oraz sprytem likwiduje jego wrogów, torując mu drogę do władzy. Kobieta jest także okrutna, bezlitośnie traktuje niewygodnych dla swoich planów ludzi, niekiedy poddając im torturom lub zmuszając ich do niewolniczej pracy.

Podobnie jak jej syn Alvin Przechera oraz pozostali ludzie walczący po jego stronie, Ekscelina nienawidzi smoków i jednym z celów objęcia władzy przez Alvina jest właśnie chęć pozbycia się skrzydlatej rasy.

Historia

How to Break a Dragon's Heart

Kiedy Alvin Przechera porwał Czkawkę, chłopiec początkowo myślał, że trafi do celi Kamikazi, jednak trafił do celi Eksceliny. Cela ta była zupełnie ciemna, zaś matka Alvina przebywała w niej od dwudziestu lat. Czkawka miał ze sobą chorego Oseska, który zjadł "magiczny" kamień. Ekscelina wzięła nóż i zoperowała smoka, czyniąc to w zupełnych ciemnościach. Osesek wyzdrowiał.

Później kobieta opowiedziała Czkawce historię Halibuta Straszliwej Czkawki Drugiego i zgadła imię swojego niespodziewanego gościa. Kiedy Czkawka odgadł, że ona jest matką Alvina, kobieta zamilkła. Po chwili Osesek otworzył oczy, rozświetlając ciemną celę. Czkawka zdał sobie sprawę, że matka Alvina stała nad nim z mieczem nad jego głową, lecz pod wpływem światła oślepła i na chwilę została rozbrojona. Czkawka wykorzystał sposobność i uciekł. Jednak uciekając, zapomniał zamknąć drzwi, tak że matka Alvina również mogła uciec.

Na końcu opowieści kobieta spada z mostu, prosto w płonący las i przekazuje synowi - Alvinowi - miecz, będący jednym z Insygniów Władcy Zachodniej Dziczy.

How to Steal a Dragon's Sword

Członkowie klanów Kudłatych ChuliganówWłamywaczek i wielu, wielu innych trafiają do Szkoły Bystrzaka. W jednej z sal stoi kocioł, z którego wynurza się czarownica. Wkrótce organizuje konkurs na walkę mieczem, który ma wyłonić następnego Władcę Zachodniej Dziczy. Kobieta jest przekonana, że jej syn, Alvin, wygra te zawody i zostanie Władcą. Gdy ktokolwiek okazywał się od niego lepszy, czarownica podawała mu truciznę wywołującą dotkliwe dolegliwości, które nie pozwalały dalej tej osobie walczyć. Oprócz tego, zapraszała Wikingów do swojej chatki i częstowała ciastkami z wróżbą, z których każda bez wyjątku zawierała sformułowanie "zostaniesz następnym Władcą Zachodniej Dziczy". 

Kiedy jednak Halibut Straszliwa Czkawka Trzeci zwyciężył zawody i rozpoczynał swoje przemówienie jako nowy Władca, czarownica namówiła Smarka Świńskiego Ryja, by rzucił w chłopca kamieniem i strącił mu hełm z głowy. W tym momencie wszyscy Wikingowie zobaczyli na jego czole Znak Niewolniczy i skazali na wygnanie, zaś tytuł władcy przejął Alvin. 

How to Seize a Dragon's Jewel

Czarownica towarzyszy swojemu synowi, będącemu już Władcą. Doradza mu w wielu kwestiach, często się zamiast niego wypowiada. Kiedy Czkawka trafia do Mrocznego Więzienia, czarownica nakazuje mu odnaleźć Smoczy Klejnot i zmusza do niewolniczej pracy.

Kiedy również Walhallarama pojawia się w Więzieniu z Klejnotem w dłoni, czarownica jest szczęśliwa, że legendarne Insygnium się odnalazło i zwraca się do kobiety z najwyższym szacunkiem. Kiedy jednak matka Czkawki przez długi czas milczy i wciąż nie chce oddać Klejnotu, czarownica zaczyna się niecierpliwić. Jest zszokowana, gdy Walhallarama nadaje sobie Znak Niewolniczy i czyni z niego z powrotem Smoczy Znak, otwarcie sprzeciwiając się polityce prowadzonej przez syna Eksceliny. 

Pod koniec powieści, podczas ucieczki z Mrocznego Więzienia, Ekscelinie i Alvinowi udaje się zdobyć z powrotem Insygnia.

How to Betray a Dragon's Hero

Ekscelina wysyła swoich Wampirzych Szpiegów, by odnaleźli Czkawkę. Jeden z nich dopada chłopaka i kąsa go w rękę, zostawiając w niej swój jeden ząb oraz wstrzykując jad, powodujący spuchnięcie ręki.

Smark Świński Ryj wydał Czkawkę i zaprowadził go w ręce Alvina, co niezwykle ucieszyło czarownicę. Poddała ona chłopaka torturom, chcąc zmusić go do wyjawienia miejsca, w którym mają ukrywać się przeciwnicy Alvina. Tortury polegały na zanurzaniu Czkawki w lodowatej wodzie pełnej Obdzieraczy najpierw na minutę, a za każdym kolejnym razem o jedną minutę dłużej niż poprzednio. Czkawka jednak zostaje ocalony przez przyjaciół, a wciekła Ekscelina wraz z synem rozpoczynają pościg, podczas którego zabijają Smarka. Udaje im się również znów zdobyć Insygnia, ukryte na statku porwanym przez Czkawkę. Alvin, w towarzystwie swojej matki i pozostałych poddanych, udaje się na Wyspę Jutra, by okazać wszystkie Insygnia i zostać ogłoszonym prawowitym Władcą. Ekscelina jest niezwykle szczęśliwa i dumna z syna.

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki