Fandom

Efekt węgorza

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze40 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Bajka o dwóch smokach
Efekt węgorza Następny odcinek
Kto mgłą wojuje...
Efekt węgorza
The Eel Effect
Facebook2.jpg
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 14 czerwca 2014
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 5 lutego 2014
Szczegóły
Sezon Obrońcy Berk
Numer odcinka 16
Ogólny nr odcinka 36

Efekt węgorza (ang. The Eel Effect) — tytuł szesnastego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 5 lutego 2014 roku w USA i 14 czerwca 2014 roku w Polsce na kanale Polsat.

Opis

Na Berk panuje epidemia tajemniczej choroby, atakującej zarówno smoki, jak i wikingów. Podczas poszukiwań składników lekarstwa, Szczerbatek łapie niebezpieczną chorobę. Czkawka musi zmierzyć się z o wiele potężniejszym od siebie przyjacielem i wyleczyć go.

Streszczenie

Większość mieszkańców Berk zapada na chorobę zwaną węgorzą grypą. W akademii jeźdźcy czekają na Astrid, która poleciała po Gothi. Tymczasem przychodzi do nich Stoick, który chce im pomóc w misji, ale Czkawka tłumaczy ojcu, że lepiej zrobi, jak zostanie z chorymi. Natomiast wraca Astrid z Gothi, która pokazuje jeźdźcom długą listę składników potrzebnych na lekarstwo.

Jeźdźcy zebrali prawie wszystkie składniki z listy, jednak Gothi rysuje na plaży znaki, z których Śledzik odczytuje, że została ostatnia rzecz - Zmorokrwisty Węgorz, który nie znajduje się na Berk, lecz na wyspie węgorzy. Czkawka postanawia polecieć tam z Szczerbatkiem, jednak smokowi się to nie podoba. Jeździec tłumaczy przyjacielowi, że tylko on może jak najszybciej tam dolecieć i wrócić. Odlatują. Astrid chce zatrzymać Czkawkę, gdyż ma ze sobą wszystkie składniki, ale jest już za późno.

Czkawka i Szczerbatek odnajdują Wyspę Węgorzy, chłopak łapie tam czerwonego węgorza za pomocą swojej tarczy. Po wyciągnięciu ryby, rzuca się ona na Szczerbatka. Przestraszony smok zaczyna wierzgać, przez co młodzieniec spada ze smoka i ląduje w potoku, gdzie zaczynają go atakować żyjące tam węgorze. Smok, widząc jeźdźca w opałach, wskakuje za nim. Tam zjada węgorza, który dusił Czkawkę i wyciąga przyjaciela na ląd. Czkawka jest pozytywnie zaskoczony zachowaniem smoka (zjedzeniem węgorza), ale smok zaczyna się dziwnie zachowywać i ucieka.

Przed twierdzą zjawiają się Astrid i Śledzik, którzy chcą się dowiedzieć od wodza, czy Czkawka już wrócił. Stoick mówi im, że szef akademii jeszcze nie wrócił, co bardzo zdziwiło młodzież. Wódz nakazuje odszukać Czkawkę i tłumaczy, że dłużej nie zniosą tej choroby.

Szczerbatka dopadają objawy choroby, zaczyna coraz lepiej słyszeć, co go przeraża. Odnajduje go Czkawka, który chce pomóc przyjacielowi. Jednak smok zaczyna strzelać na oślep. Treser czeka, by skończył się limit splunięć, ale przez węgorzą grypę smok ma nieograniczoną liczbę strzałów.

Kiedy Mieczyka, Szpadkę i Sączysmarka dopada węgorza grypa, Śledzik stwierdza, że nie mogą ich wysłać na poszukiwania. Zważywszy na to Astrid każe lecieć Śledzikowi i Sztukamięs szukać Czkawki, a ona razem z Gothi pozostaje w wiosce, by wszystko przygotować. Bliźniaki w tym czasie przebywają na arenie i pod wpływem choroby stają się "genialni" i przeprowadzają wielce naukowe doświadczenia na temat oporu powietrza. Sączysmarkowi zdawało się zaś, że jest smokiem i szykował bunt przeciwko wikingom.

Szczerbatek dalej nie panuje nad swoimi strzałami, przez co Czkawka zostaje ogłuszony. Smok bojący się o przyjaciela ucieka, by go chronić. Po przebudzeniu Czkawka zaczyna ponownie szukać swojego przyjaciela, ale z lasu coś wyskakuje na niego. Okazuje się, że jest to Śledzik i Sztukamięs. Na pytania Czkawka odpowiada koledze, że Szczerbatek zjadł węgorza. Szef buduje pułapkę na swojego smoka i daje wskazówki Śledzikowi, co ma zrobić Sztukamięs, jak złapią Nocną Furię.

Razem z kolegą i Sztukamięs odlatują na poszukiwania Szczerbatka, ale w dole zauważają znaki pozostawione przez Tajfumeranga.

Czkawka opisuje Śledzikowi objawy, jakie miał Szczerbatek i dochodzą do wniosku, że smok choruje na na węgorzą grypę. Na skraju wyspy zauważają Nocną Furię. Kiedy przystają, by się naradzić, Śledzik zauważa dorosłego Tajfumeranga. Kiedy dostrzega go Szczerbatek, próbuje strzelać w niego, ale tylko rozwściecza ogromnego smoka. Kiedy Furia walczy z Tajfumerangiem, Czkawka prosi Śledzika, by zajął się smokiem, a sam postanawia okiełznać Szczerbatka. Sztukamięs udaje się odciągnąć uwagę Tajfumeranga od Szczerbatka, lecz dziki smok zaczyna podążać za nimi.

Tymczasem Czkawka próbuje uspokoić Szczerbatka, ale bez powodzenia. Dopiero gdy smok skacze z klifu, jeźdźcowi trafia się okazja, by móc sterować lotem smoka.

Turkusowy Tajfumerang dalej atakuje Śledzika i Sztukamięs, lecz kończy mu się limit strzałów. Wtedy zjada kilka czerwonych węgorzy, co daje mu jeszcze potężniejszą siłę. By w końcu pozbyć się dzikiego smoka, Śledzik używa tajnego manewru Gronkiela. Dopiero wtedy trafiony smok odlatuje.

Czkawka dalej próbuje uspokoić Szczerbatka. W oddali zauważa polanę, na której zastawił pułapkę, i ściąga tam smoka. Udaje mu się złapać Nocną Furię, ale tylko na chwilę, gdyż smok szybko zrzuca z siebie siatkę. Tymczasem Sztukamięs przyciska Szczerbatka do ziemi tak, jak zaplanował Czkawka. Po złapaniu smoka, młodzież podaje antidotum z korzenia Szakłaka Nocnej Furii zrobione na chorobę panującą w Berk. Dzięki temu Szczerbatek wypluwa węgorza i wraca do zdrowia.

Po powrocie do Berk pierwszą osobą, którą spotykają jest Astrid, która z niecierpliwością wypatrywała przyjaciół.

Prawie wszyscy mieszkańcy zaczęli dochodzić do siebie po chorobie, która ich dopadła, tylko kilku jeźdźców jeszcze było chorych. Sączysmark dalej uważa, że jest smokiem, Mieczyk i Szpadka zajmują się nauką (odkryli lody), przez co Stoick i Pyskacz stwierdzili, że przyda im się podwójna dawka leku.

Czkawka i Śledzik uzupełniają księgę o chorobie, na jaką zapadają smoki po zjedzeniu węgorza. Szef akademii dziękuje Śledzikowi i Sztukamięs za wszystko, co dzisiaj dokonali, co bardzo ich zaskoczyło.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Efekt węgorza (scenariusz)

Ciekawostki

  • W tym odcinku dowiadujemy się, dlaczego smoki boją się węgorzy.
  • Tajfumerang jest jedynym znanym smokiem, który je węgorze i regeneruje dzięki temu limit strzałów.
  • Bliźniaki stali się dość inteligentni, gdy byli chorzy. Zgłębiali tajniki fizyki i wymyślili lody.
  • Chory Sączysmark myślał, że jest smokiem i próbuje namówić prawdziwe smoki do buntu i przejęcia władzy na Berk.
  • Prawdopodobnie pojawiający się w tym odcinku Tajfumerang był siostrą Płomienia.

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki