Fandom

Dziwnobarwny klejnot

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Skręćkarcze Bagna
Dziwnobarwny klejnot Następny odcinek
Jesteśmy rodziną (część 1)
Dziwnobarwny klejnot
Gem of a Different Color
Jajko Zmiennoskrzydłego.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 3 października 2013
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 6 marca 2013
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków
Numer odcinka 18
Ogólny nr odcinka 18

Dziwnobarwny klejnot (ang. Gem of a Different Color) — tytuł osiemnastego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 6 marca 2013 roku w USA i 3 października 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Na Berk pojawiają się tajemnicze przedmioty, mieniące się różnobarwnie. Mieszkańcy nazywają je kamieniami szczęścia, jednak w istocie nimi nie są. Śledzik musi powstrzymać Sączysmarka przed sprzedażą przedmiotów. Inaczej wszystkich dosięgnie gniew potworów, plujących żrącym kwasem.

Streszczenie

Jws420.png

Astrid walczy z Czkawką

W Smoczej Akademii odbywa się trening walki wręcz, który przeprowadza Pyskacz. Pierwszą walkę toczą bliźniaki Szpadka i Mieczyk. Następnie przychodzi kolej na Astrid i Czkawkę. Ostatni do boju stają Sączysmark i Śledzik. Jednak w czasie przygotowania do walki okazuje się, że Ingerman zniknął.

Tymczasem Śledzik ze swoją Sztukamięs przebywa na obcej wyspie, podziwiając wspaniały zachód słońca i odpoczywając od natrętnego Sączysmarka. W pewnej chwili smok wykopuje z piasku mieniący się różnymi kolorami kamień. Śledzik postanawia powrócić na Berk i pokazać dziwne znalezisko.

Jws425.png

Śledzik pokazuje mieszkańcom Berk swoje znalezisko

Śledzik wraca na wyspę późno w nocy, pokazując przyjaciołom świecący kamień. Pyskacz poznaje znalezisko i nazywa je kamieniem wielkiego szczęścia. Chcąc zdobyć "wieczne szczęście", mieszkańcy rzucają na Śledzika, by odkupić od niego kamień. Jednak ludzi powstrzymuje Stoick, tłumacząc im, że kamień należy Śledzika i zrobi z nim co będzie uważał. Chłopak postanawia odnieść skałę na swoje miejsce i razem z Czkawką i Astrid lecą na tajemniczą wyspę.

Po dotarciu na wyspę przyjaciele zauważają wiele kamieni w gniazdach. Przyjaciele orientują się, że są to smocze jaja. Nagle niewidoczne dla oka kreatury zaczynają atakować jeźdźców. Udaje im się bezpiecznie opuścić wyspę. Nie wiedzą jednak, że śledził ich Sączysmark, chcąc zdobyć mnóstwo kamieni, aby wymieniać się z mieszkańcami Berk.

Przyjaciele próbują dowiedzieć się o tajemniczych smokach, czytając Smoczą Księgę. Nagle do pomieszczenia wchodzą bliźniaki z "kamieniem szczęścia". Jeźdźcy zauważają, że wiele mieszkańców jest w posiadaniu smoczych jaj. Dowiadują się, że Sączysmark nimi handlował. Dają koledze do zrozumienia, że nie są to kamienie szczęścia, ale smocze jaja, lecz chłopak ich nie słucha.

Czkawka z przyjaciółmi udają się do Stoicka, by poinformować wodza o nadchodzącym niebezpieczeństwie ze strony obcych smoków. Podczas rozmowy przybywa Pyskacz ze swoim odkryciem na temat kamieni szczęścia, o którym jeźdźcy od dawna wiedzieli. Nagle wioskę atakują Zmiennoskrzydłe.

Mieczyk pragnie sprawdzić działanie kamienia, skacząc z klifu do jamy Ognioglist. Astrid z Wichurą w porę łapią chłopaka i odstawiają na ziemię tłumacząc, że nie są to kamienie szczęścia, a smocze jaja. Wtedy atakują go trzy smoki z gatunku Zmiennoskrzydłych. Smoki zabierają swoje jajo i wracają na swoją wyspę. Czkawka widząc, że trzy smoki przyleciały po jedno jajo zaczyna się obawiać, ile smoków przyleci po pozostałe.

Jeźdźcy wracają do wioski. Postanawiają ewakuować mieszkańców i oddać smokom wszystkie jaja - Śledzik odzyskuje jajo od matki Gustava, a Astrid od Wiadra. Po oddaniu trzech jaj przyjaciele zauważają, że obce smoki nie opuściły jeszcze wioski. Spostrzegają, że Zmiennoskrzydłe obserwują łódź, na której przebywa Sączysmark. Jeźdźcy podejrzewają, że Jorgenson zostawił sobie jedno jajo.

Jws463.png

Śledzik straszy Sączysmarka

Śledzik idzie odzyskać ostatnie jajo, natomiast pozostali jeźdźcy lecą zająć się bestiami. By odzyskać "kamień szczęścia", Śledzik staje się agresywny i zaczyna grozić koledze. Sztukamięs odnajduje jajo i razem z jeźdźcem udaje się do centrum wioski. Tam Śledzika otaczają obce smoki. Ten oddaje im ich należność i prosi, by opuściły wioskę. Zmiennoskrzydłe odlatują z Berk.

Następnego dnia Czkawka uzupełnia Smoczą Księgę o rysunek Zmiennoskrzydłego. Tegoż dnia dalej jest kontynuowany trening Pyskacza. W końcu Śledzik, po wcześniejszych wydarzeniach przestaje się bać Sączysmarka i bez strachu staje do walki z Jorgensonem.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Dziwnobarwny klejnot (scenariusz)

Ciekawostki

  • Pyskacz mówi, że brat żony jego wuja był niemy, ale po znalezieniu "kamienia szczęścia" powrócił mu głos.
  • W filmie pojawił się obraz Zmiennoskrzydłego w Smoczym Podręczniku, mimo że w odcinku jest mowa, że nikt nigdy nie opisał i nie widział tego smoka.

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki