FANDOM

Artykuł
Dziki Zmiennoskrzydły (ang. Wild Changewing) — smok, bezimienny przedstawiciel gatunku Zmiennoskrzydły, pojawiający się tylko i wyłącznie w serialu Jeźdźcy smoków, w odcinku Jesteśmy rodziną (część 1).

Opis

Smok ten, rozmiarem i budową ciała nie różni się od pozostałych przedstawicieli swojego gatunku. Jak większość Zmiennoskrzydłych, osobnik ten ma jaskrawopomarańczową barwę skóry z żółtymi krawędziami skrzydeł. Zwierzę, sądząc po zachowaniu wobec Sączysmarka, prawdopodobnie jest samicą, gdyż ma silny instynkt macierzyński. Posiada również wytrzymały i elastyczny ogon, co można wywnioskować po tym, iż potrafi unieść nim człowieka. Ma także bardzo dobry refleks.

Historia

Jeźdźcy smoków

Smok pojawia się w serialu tylko jeden raz, w odcinku Jesteśmy rodziną (część 1). Początkowo chciał on zaatakować jeźdźców smoków, którzy przybyli na zamieszkiwaną przez niego wyspę, jednak gad zaczął bawić się z Sączysmarkiem. Chłopak miał "odwrócić jego uwagę", jednak już po chwili miał dość zabawy ze smokiem, który przytulał go, podrzucał, zrzucał, łapał i karmił smoczymiętką.

Ostatecznie zwierzę zostaje odpędzone przez Czkawkę i Szczerbatka, po czym już nigdy się nie pojawia.

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy Zmiennoskrzydły, który nie okazał agresji wobec człowieka.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier