Fandom

Dzik

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij

Dziki.png

Dziki

Dzik (ang. Boar) — rodzaj dużego i niebezpiecznego zwierzęcia. Żyją w lasach Berk, a także na innych wyspach. Z reguły polują w grupach na słabsze zwierzęta, czasem i na słabe, bezbronne smoki. Są również szkodnikami i niszczą warzywa uprawiane przez wikingów.

Korzyści

Niektóre dziki są mniejsze i łagodniejsze, przez co wykorzystuje się jako zwierzęta hodowlane. Na inne poluje się. Z dzika można uzyskać mięso i skórę, a także kły, które często są stosowane do ozdoby. Stanowią one również pożywienie dla dzikich smoków.

Historia

Dziki pojawiają się kilkakrotnie w serialu Jeźdźcy smoków, gdzie nie odgrywają ważnej roli, np. epizodycznie pojawiają się w Jak się zakłada Smoczą Akademię.

W odcinkach Okrutna parka i Żyj i pozwól latać dziki padły ofiarą smoków - w przypadku pierwszym Tajfumeranga, drugim zaś - Zmiennoskrzydłych.

W odcinku Jak sobie wybrać smoka zjadały kapustę hodowaną przez wikingów, ale zostały przepędzone przez Szczerbatka. Później pojawiają się ponownie, atakując Stoicka i Thornado broniących innego Gromogrzmota, którego krew wyczuły dziki. Zwierzęta zostały ostatecznie pokonane przez wodza i smoka.

Dziki pojawiają się i zostają wielokrotnie wspomniane również w trzecim sezonie serialu, w odcinku Pod osłoną nocy. Przyjaciele w dalszym ciągu poszukują wyspy odpowiedniej, by się na niej osiedlić i założyć siedzibę smoczych jeźdźców. Na jednej z nich Czkawka i Sączysmark uciekają przed dzikami, ale na szczęście w porę ratuje ich Astrid na Wichurze. Przyjaciele udają się na dalsze poszukiwania wyspy.

Jednak zapomnieli oni wykreślić ów wyspę z listy, przez co ostatecznie po raz drugi na nią trafiają i tak jak poprzednim razem zostają oni zaatakowani przez dziki, którym ponownie uciekają.                                                                   
Dzik.jpg

różne concept arty wyglądu dzików

Ciekawostki

  • Dziki nie mają żadnych naturalnych wrogów oprócz smoków;
  • Dziki żyją również na wyspie Zmiennoskrzydłych, gdzie są pożywieniem dla żyjących tam smoków;
  • Jako że Pleśniak nie cierpi smoków, można przypuszczać, że jego laska ozdobiona jest kłami dzików, a nie smoków.

Inne Wiki

Losowa wiki