Fandom

Drużyna Astrid

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze52 Share

Artykuł
Poprzedni odcinek
Koszmarny koszmar
Drużyna Astrid Następny odcinek
Noc łowców (część 1)
Drużyna Astrid
Team Astrid
Astrid's team.jpg
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 4 września 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 8 stycznia 2016
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 14
Ogólny nr odcinka 54

Drużyna Astrid (ang. Team Astrid) - czternasty odcinek sezonu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Jego premiera w USA odbyła się 8 stycznia 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 4 września 2016 roku na kanale Polsat.

Opis

Pozbawiona Jeźdźców wyspa Berk jest narażona na atak wrogów. Gdy statek Dagura niszczy dom Astrid, dziewczyna decyduje się nie wracać na Koniec Świata, a zamiast tego zostać w osadzie i szkolić nowych jeźdźców.

Fabuła

Czkawka i Astrid dokonują patrolu wokół Końca Świata i zauważają, że Nocne Koszmary nie są na stanowiskach, które powinny zajmować. Czkawka słusznie domyśla się, że to bliźniaki znów coś uknuły. Okazuje się, iż Mieczyk i Szpadka zebrali małe smoki i tresują je niczym psy, by wykonywały ich komendy. Astrid jest oburzona i podkreśla, że smoki to nie ich pupile, lecz integralna część obrony wyspy, a zabawy bliźniaków zakłócają system obronny Smoczego Skraju.

W tym momencie na Skraj przylatuje Straszliwiec z wiadomością z Berk. List informuje, że Dagur wysłał pojedynczy, ale ciężko uzbrojony statek, by zaatakował wyspę Berk. Statek ten zniszczył sporo domów ogniem z katapult, w tym dom rodzinny Astrid. Dziewczyna jest zszokowana i martwi się o swoich rodziców. Niedługo okazuje się, że szczęśliwie nie odnieśli obrażeń, bo w czasie ataku nie było ich w domu. Astrid ma jednak wyrzuty sumienia, że podczas ataku nie było jej na wyspie i nie mogła bronić rodziny oraz swojego domu. Tak więc gdy inni jeźdźcy planują powrót na Koniec Świata, Astrid decyduje pozostać na Berk, argumentując Czkawce, że będzie szkolić nowych jeźdźców smoków, którzy będą w stanie bronić wyspy nawet pod nieobecność nastoletnich jeźdźców. Czkawka zmienia plany i również postanawia pozostać na Berk pod pretekstem patrolowania okolicy. Pozostali jeźdźcy wracają na Smoczy Skraj.

Astrid rozpoczyna szkolenie nowych jeźdźców. Oprócz Gustawa, który posiada już własnego wytresowanego smoka i jest częściowo wyszkolony, na szkolenie zjawiają się: Sączyślin Jorgenson, który dostaje Śmiertnika Zębacza, Niemy Sven, który dosiada Koszmara Ponocnika, Wiadro i Gruby, razem dosiadający Zębiroga Zamkogłowego, a także Gothi, której przydzielony został Gronkiel. Astrid jest dla rekrutów bardzo surowa i nie zalicza ani jednej konkurencji żadnemu z jeźdźców. Czkawka zwraca jej uwagę, że zachowuje się jakby chciała, by nie ukończyli szkolenia, by mieć pretekst do pozostania na Berk.

Tymczasem pozostali jeźdźcy wracają na Smoczy Skraj, przy okazji patrolując okolicę, nie robią tego jednak zbyt dokładnie. Dagurowi udaje się przemknąć poza zasięgiem ich wzroku oraz oznaczyć, na podstawie czasów i trajektorii ich lotów, położenie Smoczego Skraju. Gromadzi flotę i atakuje wyspę.

Po rozmowie z Astrid Czkawka wraca na Smoczy Skraj i od razu zauważa, że wyspa znajduje się pod atakiem. Pod osłoną nocy, przedostaje się między statkami Dagura i dostaje się do podziemi wyspy, a stamtąd do fortecy. Razem z pozostałymi jeźdźcami próbuje odeprzeć atak, jednak siły Dagura okazują się zbyt duże. Czkawka wysyła Straszliwca na Berk z prośbą o pomoc.

Wiadomość odbiera Stoick. Razem z Astrid lecą na Skraj, a przed wylotem Astrid wydaje polecenie szkolonym przez siebie jeźdźcom, by zostali na Berk. Nowi jeźdźcy łamią jednak zakaz i przylatują na Skraj, by w ostatniej chwili pomóc w obronie i odeprzeć wojska Dagura.

Po bitwie Astrid mianuje nowych rekrutów pełnoprawnymi Jeźdźcami, a dowódcą utworzonej Drużyny A (od imienia Astrid) mianuje Gustawa jako najbardziej doświadczonego z nowych jeźdźców.
Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki