Fandom

Drastyk

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Dragon icon.png Drastyk
Jnj.png
Podstawowe informacje
Imię Drastyk
Gatunek Cesarski Bohaterski Żuczek
Płeć samiec
Przyjaciele Czkawka
Status żyje
Pozostałe informacje
Debiut Jak mówić po smoczemu

Drastyk (ang. Ziggerastica) — jeden z małych nanosmoków z gatunku Cesarski Bohaterski Żuczek. Jest władcą wszystkich nanosmoków.

Wygląd

Drastyk jest malutkim nanosmokiem. Jego ciało jest koloru czerwonego, a na jego tułowiu oraz ogonie widać czarne plamki. Z tyłu jego głowy wyrastają trzy malutkie różki oraz dwoje uszu. Ma dwie małe łapki oraz dwie jeszcze mniejsze nóżki. Z jego grzbietu wyrastają dwa wielkie w stosunku do ciała skrzydełka, które są różowego koloru. Jego ogonek pokryty jest malutkimi, tępymi kolcami, a na jego końcu widać duży kolec.

Charakter

Drastyk jest bardzo pewnym siebie oraz przemądrzałym smokiem. Gardzi ludźmi, lecz jest także uczciwy i szczery. Gdy Czkawka uratował mu życie, Drastyk obiecał mu, że zrobi dla niego jedną przysługę, jak tylko go zawoła. 

Smoczek jest władcą nanosmoków, a prócz tego uważa się za najpotężniejszego bohatera, centrum wszechświata i nie interesują go sprawy polityczne, ludzkie ani smocze. Wierzy, że księżyc i słońce świecą tylko po to, by oświecać mu drogę i ogrzewać jego skrzydła.

Historia

Jak mówić po smoczemu

Drastyk pojawia się w książce Jak mówić po smoczemu. Gdy Czkawka i Śledzik przypadkowo znaleźli się na pokładzie Rzymian, szybko postanowili uciec. W tym celu syn Słoicka potajemnie zabrał nanosmoka z miski nanosmoków, które zjadał Gruby Konsul i zastąpił go Elektrobalem. Kiedy Konsul zostaje porażony prądem, przyjaciele uciekają.

Następnego dnia rano Czkawka znajduje w swoim płaszczu nanosmoka, którego uratował przed pożarciem przez Grubego Konsula. Nazywa się Drastyk. Smok mówi, że za uratowanie życia jest winny chłopakowi przysługę. Kiedy Czkawka, Śledzik i Kamikazia zostali porwani przez Rzymian, Czkawka zawołał Drastyka, a ten, razem z innymi nanosmokami sprawił, że Rzymianie uwierzyli, że Czkawka jest Thorem. Po tym wydarzeniu, Czkawka i jego przyjaciele nie widzieli już więcej tego smoka.

Późniejsze losy

Podczas Smoczej Rebelii Drastyk, jako władca wszystkich nanosmoków, ma potężną moc dowodzenia wszystkimi smokami z tej grupy. Jednak wcale nie zależy mu na poparciu żadnej ze stron podczas wojny, gdyż jest zbyt zapatrzony w siebie i swoją wspaniałość.

Ciekawostki

  • Drastyk uwielbia miód.

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki