FANDOM

Dom Ingermanów

Dom Ingermanów (pierwszy od lewej)

Dom Ingermanów (ang. Ingermans' House) — dom znajdujący się w wiosce Berk, w którym mieszkają Śledzik, jego smoczyca Sztukamięs i prawdopodobnie nieznani rodzice chłopca.

Wygląd

Dom Śledzika wygląda jak zwykły dom wikingów. Wykonany jest w całości z drewna. Tuż nad wejściem podobnie jak na innych budynkach w wiosce, znajduje się drewniana rzeźba smoka. Przedstawia ona głowę Gronkiela. Dodatkowo na dachu przymocowane są małe, nieliczne kamienie, które prawdopodobnie mają imitować wypustki pokrywające ciała Gronkieli.

Wewnątrz budynku znajduje się mnóstwo beczek, worków, kubłów z kapustą i naczyń, a na ścianach wiszą przyrządy kuchenne, w tym noże i patelnie. Na środku pokoju stoi stół, a na nim leży mnóstwo kawałków pergaminów, nad którymi studiuje Śledzik, oraz naczynia. Pod sufitem zawieszone są suszone wędliny oraz mięso.

Na drugim piętrze, na które prowadzą schody, prawdopodobnie znajduje się sypialnia Śledzika.

Historia

Dom Ingermanów pojawia się kilkakrotnie w serialu Jeźdźcy smoków z zewnątrz, głównie w tle wioski. Nie odgrywa jednak ważnej roli.

W odcinku W smokach nadzieja Śledzik wystawia przed drzwiami swojego domu buty należące prawdopodobnie do jego ojca, co czynili również inni jeźdźcy.

W odcinku Na szarym końcu wnętrze domu pojawia się po raz pierwszy, gdy Śledzik trenuje Straszliwca Straszliwego imieniem Iggy. Później pojawia się ponownie w odcinku Kto mgłą wojuje....

Ciekawostki

Galeria

Zobacz też