Fandom

Dobry Kafar nie jest zły

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Share

Artykuł
Poprzedni odcinek
Co by tu schrupać
Dobry Kafar nie jest zły Następny odcinek
Kto pod kim dołki kopie (część 1)
Dobry Kafar nie jest zły
Quake, Rattle and Roll
Quaken Gallery 1 wm.jpg
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 25 lutego 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 26 czerwca 2015
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 9
Ogólny nr odcinka 49

Dobry Kafar nie jest zły (ang. Quake, Rattle and Roll) - dziewiąty odcinek trzeciego sezonu serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera w USA odbyła się 26 czerwca 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 25 lutego 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Śledzik odkrywa wyspę, z której prawdopodobnie pochodzą Gronkiele. Pojawia się jednak na niej smok uniemożliwiający Gronkielom egzystencję. Śledzik postanawia to zmienić.

Fabuła

Na Końcu Świata jak zwykle wiele się dzieje. Czkawka wraz z Astrid testują nową lunetę. Bliźniaki natomiast budują wielką wieżę z głazów. Postanawiają ją pokazać reszcie jeźdźców. Kiedy odlatują wieża zawala się. W tym samym czasie Śledzik pracuje przy Smoczym Oku. Odkrywa tam, że karmiona różnymi skałami Sztukamięs daje inny ogień, a tym samym inną mapę.

Jeźdźcy przybywają na miejsce fortecy bliźniaków, jednak jej tam nie ma. Mieczyk i Szpadka zaczynają się kłócić, a po chwili walczyć. Reszta znużonych przyjaciół odlatuje.

Smocze Oko projekcja kamienna klasa.png

Holomapa

Czkawka przybywa do Śledzika. Znajduje tam rozlane na podłodze różnokolorowe, świecące kawałki skał. Okazuje się, że chłopak odkrył nową mapę przedstawiającą smoki kamiennej klasy oraz mapę do Mrocznej Głębi - legendarnego miejsca życia Gronkieli.

Bliźniaki po raz kolejny ściągają Czkawke na miejsce, gdzie miała znajdować się ich wieża. Kiedy jednak przybywają budynku znów nie ma. Zirytowany chłopak odlatuje i dołącza do Śledzika, który udaje się do Mrocznej Głębi. Jeźdźcy dolatują do wyspy. Mimo, że Śledzik jest entuzjastycznie nastawiony do wyprawy, Czkawka jest zaniepokojony brakiem latających smoków. Kilka chwil później w skalnej rozpadlinie odkrywają kilka Gronkieli, które jednak zachowują się dziwnie nieprzyjaźnie. Po chwili rozpadliną zaczyna toczyć się olbrzymi głaz, którego tylko szczęśliwym trafem unikają jeźdźcy i smoki, jednak głaz wraca tocząc się pod górę. Okazuje się, że jest to wielki i agresywny smok klasy kamiennej. Szczęśliwie jeźdźcom udaje się wydostać i uciec z wyspy, zabierając ze sobą Gronkiele.

Po powrocie na Koniec Świata okazuje się, że wszystkie smoki z Mrocznej Głębi przyleciały właśnie tam i nie dają się kontrolować. Próbą opanowania smoków zajmują się bliźnięta.

Śledzik jest bardzo przygnębiony sytuacją. Kiedy Czkawka stwierdza, że nie powinni ingerować, Śledzik prosi o pomoc Sączysmarka, który uczy go swoich sposobów walki. Przyłapani przez Czkawkę, decydują się nie informować go o swoich planach i lecą na Mroczną Głębię walczyć z smokiem. Na miejscu jednak Sączysmark, gdy widzi Miażdżytłuka Kafara, panikuje i ucieka zostawiając Śledzika, samotnie stawiającego czoła gigantowi. Nawet mimo pomocy Czkawki i Astrid, którzy polecieli szukać obu chłopaków (i Sączysmarka, który zdecydował się wrócić) pokonanie smoka wydaje się być ponad siły jeźdźców. Na szczęście, okazało się że możliwe jest porozumienie ze smokiem, co Śledzik odkrył przypadkiem. Smok okazał się być jedynie samotny oraz wystraszony i ostatecznie zaakceptował towarzystwo innych smoków.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki