FANDOM

Dmuchawka — broń dystansowa, rzadko używana przez wikingów.

Budowa i zastosowanie

Dmuchawki zbudowane są z jednej wydrążonej w środku bambusowej rurki o długości ok. 30 cm, lub dwóch połączonych ze sobą połówek, związanych tak, aby razem stworzyły wydrążoną w środku rurę. Amunicja do dmuchawek to małe strzałki. Mogą być nasączone trucizną. Strzałki z filmu miały właściwości usypiające, zarówno smoki jak i ludzi. Strzałki mogły być niebezpieczne dla ludzi, gdyż miały dużą dawkę trucizny przeznaczonej dla smoków.

Pojawienie się

Broń pojawia się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Jest używana przez ludzi Drago Krwawdonia, smoczych łowców. Ubrane w skóry niedźwiedzi polarnych oddziały miały za zadanie bronić zewnętrznych granic floty. Gdy jeźdźcy oraz porwany Eret zbliżyli się do floty, pojawili się ludzie Drago i uśpili smoki. Później, gdy Eret walczy ze strażnikami, zabiera jednemu z nich dmuchawkę i strzela w uciekającego wojownika, który po chwili zasypia.

Galeria

Ciekawostki

  • Dmuchawki były i do tej pory są używane jako broń przez Indian (dawnej z Ameryki Północnej, teraz tylko Ameryki Południowej). Groty strzałek są nasączane trucizną, pozyskiwaną zazwyczaj z jadu węży, lub wydzieliny wytwarzanej przez niektóre żaby, dzięki czemu, trafiony taką amunicją, szybko umiera.

Inne Wiki

Losowa wiki