Fandom

Defenders of the Wing (część 1)

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze13 Udostępnij

Poprzedni odcinek
Last Auction Hero
Defenders of the Wing (część 1) Następny odcinek
Defenders of the Wing (część 2)
Defenders of the Wing (część 1)
Defenders of the Wing (część 1)
Defenders of the Wing Part 1.jpg
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png ?
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 26 czerwca 2016
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 39
Ogólny nr odcinka 79

Defenders of the Wing (część 1) (brak polskiego tłumaczenia) - trzydziesty dziewiąty odcinek sezonu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Opis

Viggo proponuje Czkawce rozejm i podział terytoriów. Jeźdźcy badają, jaka kryje się za tym pułapka, i docierają do wielkiej tajemnicy, jaką skrywa jedna z wysepek Archipelagu...

Fabuła

Jeźdźcy podejmują regularne ataki na statki Łowców Smoków, które to ataki kończą się ich powodzeniem i uwolnieniem bardzo wielu smoków. Łowcy nie mają nad nimi przewagi. Pewnego dnia, gdy Jeźdźcy przebywają w swojej bazie na Końcu Świata, przylatuje Straszliwiec Straszliwy z wiadomością od Viggo. Proponuje on rozejm i by go omówić, chciałby spotkać się z Czkawką na bezludnej wysepce, tylko on i Czkawka. Po długich dyskusjach i przemyśleniach Jeźdźcy zgadzają się na spotkanie.

Przylatują na umówione miejsce i Czkawka ląduje jako jedyny, podczas gdy inni Jeźdźcy krążą wokół wyspy i pilnują, by Łowcy nie podjęli niespodziewanego ataku. Chłopak tymczasem podchodzi do siedzącego pośrodku łąki niebieskich oleandrów Viggo, a obecność kwiatów zmusza Szczerbatka do pozostania w bezpiecznej odległości. Viggo, przyglądając się swojej planszy z grą szpony i topory , proponuje Czkawce rozejm i wyjmuje mapę, na której przedstawia proponowany podział terenu Archipelag na strefę północną, którą chcą zatrzymać Łowcy, i południową, którą pozostawią Jeźdźcom. Viggo podpisuje swoją połowę mapy, Czkawka jednak odmawia i mówi, że musi się jeszcze zastanowić. Zabiera mapę i Jeźdźcy wracają na Koniec Świata. 

Jeźdźcy spędzają cały wieczór na zastanawianiu się nad ofertą Viggo. Czkawka wie jednak, że musi się kryć za tym jakaś pułapka i dochodzi do wniosku, że tuż przy linii podziału terenu musi znajdować się coś, czego Łowcy się obawiają lub czego pragną. Spoglądają na mapę i dostrzegają przy czerwonej kresce małą wyspę Caldera Cay. Już następnego dnia lecą w poszukiwaniu wysepki. 

Zbliżając się do wyspy, zauważają na niej niewielką wioskę. Lądują w pewnej odległości od niej i wędrują piechotą w jej stronę. Regularnie jednak wszyscy Jeźdźcy nagle znikają, Czkawka i Astrid zostają ogłuszeni jako ostatni. Gdy się budzą, są związani w kręgu i otoczeni przez mnóstwo zamaskowanych ludzi. Wówczas podchodzi do nich mężczyzna, który określa ich jako przestępców, a po chwili rozkazuje wszystkim uklęknąć przed królową Obrońców SkrzydłaMalą. Ogłasza ich winnymi przestępstw przeciw wolności smoków. Jeźdźcy spoglądają w bok i widzą swoje smoki niezwiązane, nakłaniane przez tajemniczych ludzi do ucieczki na wolność, te jednak pozostają na miejscu. Mala wyjaśnia, iż jej ludzie są przyjaciółmi smoków, Czkawka zaś odpowiada, że w takim razie muszą zostać sojusznikami. Tajemnicza królowa nie zważa jednak na wyjaśnienia Czkawki i każe uwięzić Jeźdźców na czas przesłuchania. 

Nadchodzi przesłuchanie, podczas którego Mala stawia Jeźdźcom oskarżenie zniewolenia smoków i zmuszania ich do wypełniania woli Jeźdźców. Czkawka, z niezbyt pomocnym wsparciem Mieczyka, wyjaśnia, że jeszcze kilka lat temu ich plemię walczyło ze smokami, ale nauczyło się żyć z nimi w pokoju, a smoki nie są niewolone, lecz chętnie pomagają wikingom i żyją obok nich. Mala, wciąż niechętna zaufaniu przybyszom, rozkazuje umieścić ich w jaskini pełnej smoków, by zobaczyć, czy będą w stanie je ułaskawić. 

W ten sposób wszyscy trafiają do jaskini, lecz to Czkawka, jako przywódca Jeźdźców, zgłasza się na ochotnika, aby wytresować smoka-niespodziankę. Jest pewien, że mu się uda, choć zdaje sobie sprawę, że kilku gatunków smoków nie jest w stanie ułaskawić. Jednym z nich jest Szybki Szpic, któremu Czkawka stawia czoła. Zarówno on, jak i pozostali Jeźdźcy są przerażeni, Mala i jej strażnicy nie pozwalają jednak nikomu pomóc. Czkawka podejmuje wiele prób uspokojenia trzech Szybkich Szpicy, gdy nagle ląduje przed nim Szczerbatek, zasłania go swoim ciałem i odstrasza Szpice. W tym momencie przylatują pozostałe smoki Jeźdźców i ogłuszają pilnujących ich strażników. Czkawka wskakuje na grzbiet swojego smoka i ląduje przed Malą, pytając, czy smoki ryzykowałyby swoje życie, by ratować Jeźdźców, gdyby były zniewolone. Mala wydaje się przekonana i w końcu zgadza się, by zdradzić Jeźdźcom swoje tajemnice. Zastrzega jednak, że jeśli Jeźdźcy w jakikolwiek sposób przejawią zdradę lub wrogie zamiary, Mala osobiście ich zabije. 

Mala oprowadza ich po wiosce, opisując po kolei różne budynki i ich przeznaczenie. Na prośbę Śledzika wyjaśnia także, kogo przedstawia tajemniczy posąg wznoszący się nad wioską. Mala mówi, że jest to posąg ich Wspaniałego Opiekuna, Eruptodona, smoka żyjącego w wulkanie i mającego żywić się płynną lawą. Smok ma chronić wyspę przed nieprzyjacielem, lecz także przed erupcją wulkanu, która mogłaby zniszczyć wioskę.

Tym większe jest przerażenie Jeźdźców i Obrońców Skrzydła, gdy widzą kłęby dymu wydostające się z krateru wulkanu. Pędzą w jego stronę, a gdy docierają na miejsce, Mala zauważa, że smok zniknął. Czkawka dostrzega leżącą na ziemi strzałę Łowców smoków i dociera do niego, że prawdopodobnie Łowcy chcieli zwabić Czkawkę na wyspę, by odwrócić uwagę Obrońców Skrzydła i móc zakraść się do wulkanu, by wykraść smoka. Słysząc to, Mala uznaje, iż Jeźdźcy dopuścili się zdrady, i zmierza w stronę Czkawki i Astrid z zamiarem zabicia ich.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Bohaterowie i smoki

Gatunki smoków:

Ciekawostki

  • W tym odcinku widać, iż Viggo jest leworęczny.
  • Viggo wypowiada takie słowa: "[...] Nie mam ambicji, by rządzić całym światem, tak jak... niektórzy. [...]". Możliwe, iż Viggo nawiązał wówczas do Drago Krwawdonia, wówczas jeszcze nieznanego Jeźdźcom. Może to też sugerować powiązania między Łowcami a armią Drago.
  • Jest to pierwsza sytuacja, w której pierwsza część podwójnego odcinka została wyemitowana jako ostatni odcinek sezonu. Druga część odcinka będzie pierwszym odcinkiem kolejnego sezonu.

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki