Fandom

Czaszkochrup

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze78 Udostępnij

Artykuł
Dragon icon.png Czaszkochrup
Skull Crusher JWS2.png
Podstawowe informacje
Imię Czaszkochrup
Przezwiska Czaszka
Gatunek Gruchotnik
Płeć Samiec
Treser Stoick Ważki (dawniej)

Eret (obecnie)

Przyjaciele Czkawka, Eret, Stoick Ważki (kiedyś)
Status Żyje
Lokalizacja Berk
Pozostałe informacje
Debiut Jak wytresować smoka 2

Czaszkochrup (ang. Skullcrusher) - smok Stoicka Ważkiego, później Ereta, z gatunku Gruchotnik, pojawiający się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2

Wygląd

Póki co, jest to jedyny znany przedstawiciel gatunku Gruchotnik. Smok jest średniej wielkości. Wygląda na groźną i potężną bestię. Jego cztery nóżki w stosunku do reszty ciała są wyjątkowo małe, lecz silne, ponieważ potrafią unieść dość duży ciężar tego smoka. Jego szyja oraz głowa pokryta jest wytrzymałym pancerzem, który w pewnym miejscu przeistacza się w potężne, długie i ostro zakończone rogi. Pysk smoka, podobnie jak podbródek, kończą zakręcone rogi. Z jego grzbietu wyrasta para potężnych i muskularnych skrzydeł, które pozwalają mu latać. Ogon smoka zakończony jest czymś, co przypomina maczugę i prawdopodobnie  służy mu do obrony.

Charakter

Smok jest bardzo waleczny i doświadczony w boju. Słucha swojego pierwszego jeźdźca (Stoicka), którego pod wieloma względami bardzo przypomina. Podobnie jak wódz, jest dostojny, spokojny i szlachetny. Pomimo swojego wyglądu i bojowego temperamentu, nie jest agresywny i nie zabija bez powodu. Troszczy się o innych i za wszelką cenę usiłuje ostrzec ich przed zbliżającym się niebezpieczeństwem.

Umiejętności

  • Węch: Czaszkochrup posiada doskonały węch. Potrafi wywęszyć Czkawkę z odległości nawet kilku kilometrów po zapachu jego hełmu, przebywającego jakiś czas w wodzie, co i tak znacznie osłabiło jego zapach.
  • Walka: choć nie zostało to zbyt wyraźnie pokazane w filmie, Czaszkochrup jest doskonałym smokiem bojowym, na co wskazuje jego niezwykle wytrzymały, twardy pancerz oraz uzbrojenie w postaci rogów.

Historia

Na końcu świata

Rumblehorn-01.jpg

Czaszkochrup w serialu

Czaszkochrup pojawia się w odcinku  Co by tu schrupać. Grasuje po Końcu Świata i niszczy konstrukcje postawione przez jeźdźców smoków w ich nowo wybudowanej wiosce. Dziki Rumblehorn sieje także postrach wśród innych smoków zamieszkujących wyspę. Wszyscy są przekonani, że chodzi mu o sianie grozy i zniszczenia, jednak zwracają uwagę, że nikogo nie zabił. Czkawka postanawia wykorzystać wybuchowy charakter swojego ojca i w tym celu udaje się na Berk, by namówić Stoicka do poskromienia dzikiego smoka. 
Czaszkochrup i Stoick RTTE.png

Stoick i Czaszkochrup

Wódz Wandali przyjmuje propozycję i leci z synem na Koniec Świata. Poświęcają trochę czasu, aby znaleźć wciąż wymykającego się spod kontroli smoka, lecz gdy w końcu go znajdują, Stoick przystępuje do ataku. Łapie dzikiego Rumblehorna na linę i uziemia go, jednak po chwili bestia zrywa się do lotu i pociąga Stoicka za sobą. W czasie lotu Stoick puszcza linę i spada, jednak przed uderzeniem o ziemię ratuje go Czkawka. Rumblehorn zaś ląduje i zrzuca ze swojego pyska linę. Ponownie podąża za jeźdźcami. 

Kiedy smok ponownie pojawia się w okolicy bazy jeźdźców, Czkawka dochodzi do wniosku, iż chce on ostrzec ich przed niebezpieczeństwem. Wszyscy wzlatują w niebo i widzą w oddali zbliżającą się w stronę wyspy dużą falę tsunami. Wówczas Stoick dosiada Rumblehorna i wspólnymi siłami zwalają wielką skałę na brzeg oceanu, by rozproszyć uderzającą falę. Akcja kończy się powodzeniem i wioska zostaje ocalona. Stoick zaś przyjmuje Rumblehorna jako swojego smoka i nadaje mu imię Czaszkochrup.

Jak wytresować smoka 2

Czaszkochrup jest smokiem wierzchowym Stoicka. Po raz pierwszy pojawia się na statku Ereta, gdy jeźdźcy smoków przybywają na ratunek znajdującym się tam Czkawce oraz Astrid. Pojawienie się wielkiego, dostojnego smoka zwraca uwagę obecnych na łodzi osób. 

Gdy Czkawka ucieka, by szukać Drago Krwawdonia, Stoick oraz Pyskacz na swoich smokach wyruszają w pościg. W pewnym momencie Stoick zauważa w wodzie hełm Czkawki i, przerażony, daje go do powąchania Czaszkochrupowi, by smok po zapachu odnalazł chłopaka. Dzięki niemu docierają do Smoczego Sanktuarium.

Tumblr n9mmfc4VJx1t4wx8uo1 1280.png

Stoick Ważki na grzbiecie Czaszkochrupa

Stoick dosiada swojego smoka podczas bitwy pod Smoczym Sanktuarium. Leci na nim, by ocalić swoją odzyskaną ukochaną Valkę przed atakiem Oszołomostracha Drago. Gdy Stoick ginie, wszystkie smoki, w tym Czaszkochrup, zostają opanowane przez nowego alfę - Oszołomostracha Drago. Lecą za nim na wyspę Berk.

Podczas bitwy o Berk, kiedy Czkawce udaje się odzyskać kontrolowanego przez alfę Szczerbatka i ogłuszyć Oszołomostracha, kontrolowane przez niego smoki przelatują na stronę Nocnej Furii. Pod jej rozkazem wszystkie, w tym Czaszkochrup (widoczny za Szczerbatkiem) zieją ogniem w stronę ogromnego potwora.

Po ostatecznym pokonaniu szaleńca, Czaszkochrup wybiera Ereta na swego nowego jeźdźca. Czkawka, jako nowy wódz, mówi, że smokowi przydałby się opiekun. Przekazuje Czaszkochrupa Eretowi. Pod koniec filmu razem latają nad wyspą, pomagając reszcie Wandali w jej odbudowaniu.

Relacje

Stoick Ważki

Smok jest posłuszny swojemu jeźdźcowi i na swój sposób bardzo go przypomina. Dwóch twardych, doświadczonych w boju kompanów stanowi doskonałą parę podczas walki, ale również na co dzień. Razem budzą postrach i poważanie w wikingach

Smok i jego jeździec nie byli przyjaciółmi zbyt długo, ponieważ złączyli się w ciągu pięciu lat przed wydarzeniami z filmu, zaś Stoick Ważki zginął podczas bitwy pod Smoczym Sanktuarium. Nie wiadomo, czy Czaszkochrup rozpaczał po jego śmierci, gdyż niemal od razu został zahipnotyzowany przez alfę, a później przejął go Eret.

Eret

SKULLCRUSHER ERET.jpg

Eret z Czaszkochrupem

Czaszkochrup zostaje wierzchowcem Ereta dopiero pod koniec filmu. Z tego powodu nie wiadomo wiele na temat ich relacji. Smok od razu polubił i wybrał Ereta na swego jeźdźca, chwilę obwąchując go, a następnie z impetem trącając jego rękę. Czkawka decyduje, by mężczyzna zaopiekował się smokiem swego zmarłego ojca. Eret czuje się zaszczycony i już niedługo dosiada Czaszkochrupa.

W grach

Rise of Berk

Skullcrusher

Skullcrusher-RoB.png

Skullcrusher-RoB.png

Skullcrusher Egg 04.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ unikatowy
Poziom Szczerbatka dowolny
Dostępność specjalna okazja
Główne siedlisko Fort Sinister
Czas poszukiwania jaja 6 godzin
Czas wyklucia 3 dni
Cena RoB-runa.png 10 000
Opis z gry
This walking battering ram may have a sensitive nose, but he has a very hard head. Maybe that's why he and Stoick get along so well.
Tłumaczenie
Ten chodzący taran może mieć wrażliwy nos, ale ma on bardzo twardą głowę. Może dlatego on i Stoick dogadują się tak dobrze.

Ciekawostki

  • Czaszkochrup jest pierwszym smokiem, który miał więcej niż jednego jeźdźca-właściciela.
  • Jest on drugim smokiem Stoicka Ważkiego. Pierwszym był Thornado.
  • Smok jak wszystkie z klasy tropicieli ma niezwykle czuły węch. Pomogło to Stoickowi znaleźć Czkawkę, mając jedynie jego hełm będący jakiś czas w wodzie.
  • Poza Thornadem to jedyny smok, który stracił jeźdźca. Co więcej, tego samego jeźdźca - Stoicka.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki