Fandom

Cmentarzysko Smoków

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Snaptrapper transparent.png
Strona dotyczy miejsca z powieści. Jeśli szukasz miejsca z filmów i gier - zobacz Smoczy Cmentarz.
Zatoka rozlanej krwi.png

Smoczy Cmentarz na mapie

Cmentarzysko Smoków (ang. Dragon Graveyard; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - jedno z miejsc pojawiających się w cyklu powieści Cressidy Cowell. Widnieje na większych mapach Archipelagu Barbarzyńskiego, zaś w powieściach nie odgrywa znacznej roli.

Położenie

Cmentarz znajduje się we wschodniej części Archipelagu Barbarzyńskiego. Jest to głęboka, odizolowana morska zatoka znajdująca się na południe od Bursztynowych Ziem Niewolniczych, daleko na południe od Histerii, poza zasięgiem najbardziej szczegółowych map archipelagu. Od zachodu zatoka sąsiaduje z Płonącym Lasem, zaś od południowego wschodu z Bursztynowymi Ziemiami Niewolniczymi. Na północ od zatoki wznosi się Wściekła Góra, a na jej szczycie stoi szkoła Bystrzaka.

Wygląd

Zatoka ta jest po powierzchnię wody wypełniona rozmaitymi smoczymi szczątkami - kośćmi, czaszkami oraz kręgosłupami. Nie wiadomo jednak, czy zmarłe smoki są transportowane specjalnie w to miejsce niczym na prawdziwy cmentarz, czy jest to terytorium, nad którym niegdyś rozegrała się krwawa bitwa, w której zginęły tysiące przedstawicieli skrzydlatego gatunku. 

Historia

Miejsce to pojawia się tylko raz w dziesiątym tomie cyklu, zatytułowanym How to Seize a Dragon's Jewel. Widnieje na starej mapie Siwobrodego Upiora, ukrytej dzięki specjalnemu tuszowi na jego testamencie. Odkrywają ją Czkawka z przyjaciółmi. Zdają sobie sprawę, iż mapa przedstawia miejsce ukrycia Smoczego Klejnotu, zaś w jej dolnej części rozciąga się rozległy obszar Cmentarzyska.

Do zatoki tej nieco później trafia Szkaradny Bibliotekarz, będący już Niewolnikiem. Płynąc swoją małą łódką po spokojnej wodzie, między licznymi smoczymi kośćmi, znajduje tam hełm Czkawki. Bierze go ze sobą i wraca do Mrocznego Więzienia, gdzie donosi o swoim znalezisku Alvinowi.

Zobacz też

Archipelag Barbarzyński

Archipelag Barbarzyński

Stworzyła Janinka11Stworzyła Janinka11
Zobacz

Inne Wiki

Losowa wiki