Fandom

Cierpliwość, Niewinność i Arogancja

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Cierpliwość, Niewinność i Arogancja
483467 467853539943819 239005730 n.jpg
Informacje
Rasa smok
Gatunek Gniewostrzał
Jeździec Sekutnica
Śledzik
Wiek kilkanaście lat
Status żyje

Cierpliwość, Niewinność i Arogancja (ang. Patience, Innocence and Arrogance; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — trójgłowy smok z gatunku Gniewostrzał, który pojawia się w powieściach Cressidy Cowell. Jest to smok należący niegdyś do Sekutnicy, obecnie należy do jej syna o imieniu Śledzik.

Wygląd

Ogromnego smoka wyróżniają trzy głowy, z których lewa nazywa się Arogancja, środkowa - Cierpliwość, zaś prawa - Niewinność. Ma jedną par skrzydeł, która umożliwia mu szybkie poruszanie się w powietrzu, oraz cztery łapy służące do poruszania się po lądzie. Jego skóra potrafi zmieniać barwę w zależności od otoczenia. Jego kamuflaż jest tak wspaniały, że nie potrafi dostrzec go większość ludzi oraz smoków, z pewnymi wyjątkami.

Charakter

Niegdyś smok przywiązany był do ludzi - jego najbliższym przyjacielem była Sekutnica, która darzyła go nieograniczonym zaufaniem i przywiązaniem. Gdy jej dziecko zostało uznane jako bezużyteczne, a Wyrocznia nakazała się go pozbyć, kobieta włożyła niemowlę do kosza i puściła na ocean, prosząc Śmiertelnego Cienia, by go pilnował. 

Losy smoka przez następne kilkanaście lat nie są znane, jednak gdy rozpoczęła się Smocza Rebelia, Cierpliwość, Niewinność i Arogancja stanął po stronie zbuntowanych przeciwko ludziom smoków. Wściekły posłał go, by odnalazł i zabił Czkawkę. Śmiertelny Cień był wówczas ogarnięty furią i rządzą krwi, jednak gdy poznał sekret Czkawki, spokorniał i zdradził swojego dowódcę, zaprzyjaźniając się z nim i mu pomagając. 

Trzy głowy mają różny tok myślenia, jednak są wobec siebie nawzajem zgodne. Często kończą za siebie zdania i mimo, że mają trzy różne osobowości, nigdy nie dochodzi między nimi do poważnych kłótni i sprzeczek.

Historia

Narodziny Śledzika

Śmiertelny Cień był niegdyś najbliższym przyjacielem należącej do Morderczego Klanu kobiety o imieniu Sekutnica. Zakochała się w biednym rybaku i poślubiła go, wbrew woli jej ojca. Wkrótce urodziła synka, a jej mąż zginął na oceanie. Wyrocznia orzekła, że dziecko nie wyrośnie na dobrego Wikinga i należy się go pozbyć. Kobieta nie miała serca zabić niemowlęcia, więc przekazała mu swój naszyjnik i umieściła je w plecionym koszyku, by popłynął w świat przez ocean. Poprosiła wówczas Cierpliwość, Niewinność i Arogancję, by czuwał nad dzieckiem i nie dopuścił, by stało mu się cokolwiek złego. Czule pożegnała się z przyjacielem, a jakiś czas po rozstaniu sama zmarła. Niestety, chociaż przez cały czas smok czuwał nad dzieckiem, w pewnym momencie stracił je z oczu. Przerażony, uciekł w Mordercze Góry, gdzie spędził swoje następne trzynaście lat młodości, póki nie usłyszał wołania Czerwonej Furii i nie dołączył do Smoczej Rebelii.

How to Seize a Dragon's Jewel

Dowódca Rebelii, smok Wściekły, posłał Śmiertelnego Cienia (jednego ze swoich najdoskonalszych wojowników), by odnalazł i zabił chłopca o imieniu Czkawka. Przez wiele dni niewidzialny dzięki zdolności do kamuflażu smok tropił Czkawkę, aż odnalazł go jako Niewolnika na piaskach Bursztynowych Ziem Niewolniczych. Miał zamiar zabić go od razu, jednak widząc na jego szyi naszyjnik, przekazany niegdyś Sekutnicy jego synowi, poznaje historię Czkawki i jego bliskie relacje ze Śledzikiem. Cierpliwość, Niewinność i Arogancja przechodzi na stronę chłopaka, tym samym nie wykonując rozkazu Wściekłego. Kiedy po poszukiwaniach odnalazł się zaginiony od kilku tygodni Śledzik, został zaskoczony informacją, że otrzymał po matce wspaniałego, ogromnego wierzchowca i towarzysza.

How to Betray a Dragon's Hero

Śmiertelny Cień ostatecznie został członkiem drużyny uciekinierów, do której należeli: Czkawka, Kamikazia, Śledzik, Osesek, Kieł Wodena oraz Wichura. Służył trójce Wikingów głównie jako wierzchowiec, również jako doradca i po prostu towarzysz.

Ciekawostki

  • Przyjaciele bardzo często nazywają go po prostu Śmiertelnym Cieniem.
  • Środkowa głowa ma na imię Cierpliwość, bowiem jest to cecha, której smok najbardziej potrzebuje.
  • Zakamuflowanego smoka jest w stanie bez problemu zobaczyć między innymi Sekutnica

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki