Fandom

Ceremonia Martwej Nocy

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Ceremonia Martwej Nocy (ang. Dead-of-Night Ceremony; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — obchodzone raz do roku święto klanu Szaleńców. Pojęcie tej uroczystości pojawia się w książkach Cressidy Cowell.

Obchody

Święto odbywa się prawdopodobnie w porze wiosennej, podczas pełni księżyca, w wiosce na wyspie Berserk. Polega na poświęcaniu schwytanych wcześniej ofiar, Zaręczonych, smokowi plemiennemu, Wściekłemu. Nad więźniami czuwa Alvin Przechera, ukryty pod pseudonimem Alfonsa. 

Ceremonia odbywała się w klanie od stuleci, jednak za sprawą Czkawki, który uwolnił Bestię, przez ucieczkę smoka święto nigdy więcej się nie odbyło.

Historia

How to Break a Dragon's Heart

W ceremonii, jako ofiary, biorą udział Śledzik i Czkawka, a także ich dawny przyjaciel, Potężny Cwaniak Bohater. Czkawka został podany smokowi jako pierwszy, ponieważ Alvin pragnął jak najszybciej się go pozbyć. Czkawka jednak przemówił do Wściekłego i obiecał go uwolnić. Tak też się stało, jednak smok nie dotrzymał danych przez siebie obietnic i zniszczył wioskę Szaleńców. Kiedy uciekł, klan został pozbawiony swojej Bestii i od tej pory ceremonia nie odbywa się. 

Inne Wiki

Losowa wiki