FANDOM

Flashburn

Bystrzak

Bystrzak (ang. Flashburn; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — założyciel i właściciel szkoły walki na miecze, bohater pojawiający się w książkach Cressidy Cowell. Posiada smoka z rodzaju Czerwonego Tygrysa (gatunek nie został opisany).

Wygląd i charakter

Mężczyzna bardzo dobrze wygląda. Ma długie blond włosy. Nosi pas, do którego przyczepione są dwie pochwy z jego najlepszymi mieczami. 

Bystrzak to niezwykle energiczny człowiek, który nie grzeszy skromnością. Wobec swoich gości odnosi się z brakiem szacunku i lekceważeniem. 

Historia

Poszukiwanie korony

Czarownika Ekscelina zażądała od Bystrzaka, by odnalazł zaginioną koronę, jedno z legendarnych Insygniów Władcy Zachodniej Dziczy. Mężczyzna założył swoją szkołę, w której podziemiach poszukiwał skarbu przez ponad 20 lat. 

How to Steal a Dragon's Sword

Bystrzak wita przybyłych do swojej szkoły nowych uczniów i ogólnie przedstawia im zasady w niej obowiązujące. Później nie pojawia się, do czasu, gdy Czkawka zostaje wysłany przez czarownicę do podziemi, by znalazł koronę. Tam chłopak napotyka uwięzionego w pajęczej sieci Bystrzaka, który również podjął jedną z wielu kolejnych prób odnalezienia skarbu. 

Ciekawostki

  • Bystrzak napisał książkę pod tytułem Stylowa walka mieczem, z której można dowiedzieć się o różnych manewrach i pozycjach przydatnych w walce.

Zobacz też