Fandom

Bursztynowe Ziemie Niewolnicze

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Bursztynowe Ziemie Niewolnicze (z ang. Amber Slavelands; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - jedno z miejsc znajdujących się w południowej części Archipelagu Barbarzyńskiego. Pojawia się w powieściach.

Położenie

Wyspa ta jest jednym z najdalej wysuniętych na południe miejsc, jednak prócz mapy Siwobrodego Upiora żadna z map Archipelagu go nie obejmuje. Niżej znajduje się tylko Cmentarzysko Smoków. Na północ od Ziem Niewolniczych znajduje się między innymi Histeria.

Opis

Obszar Bursztynowych Ziem obejmuje niewielką wyspę o rozległym i szerokim wybrzeżu. Jak wskazuje nazwa, plaża pełna jest rozmaitej wielkości i wartości bursztynów, które są zbierane przez Niewolników. W południowo-wschodniej części Ziem znajduje się ogrodzone Mroczne Więzienie, w którym przetrzymywani są Niewolnicy.

Rozległe podziemia wybrzeży Ziem Niewolniczych zostały wydrążone i ukształtowane przez żyjące pod ziemią smoki. Zamieszkane są zaś przez potwora, którego charakteryzuje obecność oczu na każdym ze szponów.  Znajduje się tam piękna, szklana sala, w której w przezroczystej kolumnie ukryty został Smoczy Klejnot.

Historia

How to Seize a Dragon's Jewel

Ziemie Niewolnicze po raz pierwszy pojawiają się na początku dziesiątego tomu cyklu. Czkawka odkrywa tajemnicę testamentu Siwobrodego Upiora, który pokropiony smoczym jadem, ujawniał ukrytą mapę ukrycia Smoczego Klejnotu. Chłopak wraz z przyjaciółmi postanawia dostać się do miejsca, w którym według mapy ma znajdować się skarb.

Trafia do Bursztynowych Ziem Niewolniczych, w których odkrywa Mroczne Więzienie i przebywających z nim Niewolników, którymi stała się większość jego współplemienników oraz wiele innych Wikingów. Sam zostaje zauważony i zaciągnięty do grona Niewolników.

Każdego dnia ludzie ci wyruszają na piaszczyste wybrzeża Ziem, by szukać zaginionego Klejnotu dla Władcy, Alvina Przechery (któremu do pełni władzy brakowało między innymi właśnie Smoczego Klejnotu).

Na Bursztynowych Ziemiach Niewolniczych rozgrywa się większość akcji powieści. To tam Śledzik zostaje wciągnięty pod ziemię przez potwora żyjącego w piasku, co później przydarzyło się także Czkawce, tam trójkę przyjaciół odnalazł smok o imieniu Cierpliwość, Niewinność i Arogancja.

Pod koniec powieści tego miejsca dosięga również Smocza Rebelia pod wodzą smoka Wściekłego. Rozgrywa się bitwa Mrocznego Więzienia, podczas której Wikingowie uciekają, a Alvin zabiera z rąk Czkawki Smoczy Klejnot.

Zobacz też

Archipelag Barbarzyński

Archipelag Barbarzyński

Stworzyła Janinka11Stworzyła Janinka11
Zobacz

Inne Wiki

Losowa wiki