Fandom

Burek Głąb

1537stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Humans ico.png Burek Głąb
Burek.png
Podstawowe informacje
Imię Burek Głąb
Płeć mężczyzna
Smok Morski Bałwan
Klan Kudłaci Chuligani
Status żyje
Lokalizacja Głuplandia
Pozostałe informacje
Debiut Jak wytresować sobie smoka

Burek Głąb (ang. Dogsbreath the Duhbrain) — jeden z bohaterów książek Cressidy Cowell Jak wytresować sobie smoka. Jest kolegą Smarka Świńskiego Ryja.

Wygląd

Chłopak jest w wieku nastoletnim, podobnie jak Czkawka, Śledzik czy Smark Świński Ryj. Ma ciemne, kręcone, krótkie włosy, a na głowie zawsze trójkątny hełm z trzema rogami (dwa znajdują się po bokach, trzeci na górze). W nosie ma okrągły kolczyk.

Charakter

Burek Głąb nie jest zbytn inteligentny, ciągle jest nastawiony na walkę i przemoc. Jako że jest umięśniony i silny, działa jako prawa ręka Smarka Świńskiego Ryja i ciągle mu towarzyszy, nieustannie popiera go i podziela jego poglądy. Chętnie pomaga mu w jego sprzeczkach z Czkawką i Śledzikiem. Wykonuje także jego polecenia, zwykle dotyczące trudnych i żmudnych zadań.

Historia

Burek pojawia się po raz pierwszy w książce Jak wytresować sobie smoka. Razem z Czkawką, Śledzikiem, Smarkiem i sześcioma innymi chłopakami bierze udział w Smoczej Inicjacji pod wodzą Pyskacza Gbura. Udaje mu się wytresować Łamignata, którego nazywa Morski Bałwan.

Burek Głąb pojawia się wielokrotnie w cyklu książek, głównie wykonując polecenia Smarka i znęcając się nad słabszymi młodymi wikingami. Nieobecny jest jedynie w tomie szóstym i jedenastym.

Ciekawostki

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki