Fandom

Bork Wielki

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze22 Udostępnij

Artykuł
Humans ico.png Bork Wielki
Bork.jpg
Podstawowe informacje
Płeć Mężczyzna
Klan Wandale
Status Nie żyje
Lokalizacja Wyspa Berk
Wygląd
Oczy Czarny
Włosy Czerwony
Rodzina
Żona Nieznana żona
Inni Pyskacz Gbur (pra-pra-pra-prawnuk)
Pozostałe informacje
Głos ANG Jim Cummings
Debiut Księga smoków

Bork Wielki (ang. Bork the Bold), dawniej znany jako Bork Pechowiec (ang. Bork the Very, Very Unfortunate) — nieżyjący już wiking, pra-pra-pra-pradziadek Pyskacza Gbura i pierwszy człowiek, który wpadł na pomysł zgromadzenia wszystkich informacji na temat smoków i zapisania ich w Smoczym Podręczniku.

Wygląd

Bork był niewysokim, ale umięśnionym i dobrze zbudowanym wikingiem. Miał brodę podobną do Stoicka i ubierał się również w dość podobny sposób do niego. Lewy róg na jego hełmie był złamany.

Charakter

Niewiele wiadomo na temat charakteru i usposobienia Borka. Początkowo znany był jako Bork Pechowiec, gdyż słynął z niezwykłego pecha. Mawiano, że wszystko za co się zabrał, obracało się w gruz. Jednak na pewno można powiedzieć, że interesował się smokami i ich zwyczajami.

Historia

Księga smoków

Bork początkowo był zwyczajnym wikingiem. Miał żonę, która kilkakrotnie ratowała go z opresji. Imał się także wielu zawodów w swoim życiu, ale zawsze przeszkadzał mu jego niezwykły pech, przez który przeciągał do siebie dzikie smoki, za każdym razem dające mu porządnie w kość.

Z biegiem lat, Bork zgromadził wiele informacji na temat smoków po wieloletnich doświadczeniach, badaniach i sporządzaniu licznych notatek, tworząc w ten sposób Smoczy Podręcznik. Nazwano go wówczas Borkiem Wielkim. Opracował także klasy smoków, a jego praca była przekazywana i modyfikowana przez wiele pokoleń wikingów z Berk.

Jeźdźcy smoków

W odcinku Jesteśmy rodziną (część 1) okazuje się, że wikingowie co rok organizują Tydzień Borka - uroczystość ku czci pierwszego człowieka, który opisał smoki. W tym odcinku po raz pierwszy święto to obchodzono z udziałem smoków.

Ciekawostki

  • Gdy Bork pisze Smoczy Podręcznik, okazuje się, że jest leworęczny.
  • Znany jest jedynie ze wspomnień, legend oraz swoich zapisków na temat smoków.
  • Bork miał owcę imieniem Willie.
  • W odcinku Jesteśmy rodziną (część 1) Pyskacz śpiewa piosenkę, z której dowiadujemy się, że Bork w pewnym momencie swojego życia oszalał.

Inne Wiki

Losowa wiki