Fandom

Bohaterski przewodnik po zabójczych smokach

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Bohaterski przewodnik po zabójczych smokach (ang. A Hero's Guide to Deadly Dragons; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — tytuł dwóch fikcyjnych książek pojawiających się w szóstym tomie cyklu powieści Cressidy Cowell. Pierwsza została napisana przez Halibuta Straszliwą Czkawkę Drugiego, druga zaś przez jego wnuka - Halibuta Straszliwą Czkawkę Trzeciego.

Pierwsza książka

Pierwsza książka o tym tytule została napisana przez Halibuta Straszliwą Czkawkę Drugiego. Kiedy Czkawka Trzeci, razem z Kamikazią i Śledzikiem potajemnie dostali się do Biblioteki Publicznej Zakutych Pał, by znaleźć drugi egzemplarz książki Jak wytresować sobie smoka, chłopak znalazł niebyt grubą książkę o takim właśnie tytule. Gdy ją otworzył, znalazł w jej wnętrzu dwa nanosmoki z gatunku Trujących Bzdurobaków. Czkawka od razu zamknął książkę.

Druga książka

Drugą książkę pod takim samym tytułem napisał sam Czkawka Trzeci, jeszcze przed odkryciem książki swojego dziadka. Notatnik Czkawki znalazł jego ojciec, który wściekł się mówiąc, że Halibuty Straszliwe Czkawki nie piszą książek, i zabrał mu ją.

Książka Czkawki Trzeciego zawiera opisy kilku jadowitych gatunków smoków.

Inne Wiki

Losowa wiki