Fandom

Bliźniacze szaleństwa

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze22 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Festiwal Roztopów
Bliźniacze szaleństwa Następny odcinek
Kiedy uderza piorun
Bliźniacze szaleństwa
Twinsanity
Bliźniacze szaleństwa.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 29 sierpnia 2013
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 13 lutego 2013
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków
Numer odcinka 13
Ogólny nr odcinka 13

Bliźniacze szaleństwa (ang. Twinsanity) — tytuł trzynastego odcinka serialu Jeźdźcy smoków, którego premiera odbyła się 13 lutego 2013 roku w USA i 29 sierpnia 2013 roku w Polsce, na kanale Cartoon Network.

Opis

Dagur Szalony odwiedza Berk, aby odnowić traktat pokojowy między Wandalami a Berserkami. W tym celu smoki muszą zostać ukryte, aby rozwiać pogłoski, że na Berk szkolona jest smocza armia, gdyż Dagur anulowałby traktat. Ale kiedy Szpadka i Mieczyk zaczynają walczyć o swojego smoka, bestia wymyka się spod kontroli. Pozostali treserzy muszą uspokoić bliźniaków, aby zaczęli panować nad Jotem i Wymem, żeby nie doprowadzić do wojny.

Streszczenie

Młodzi jeźdźcy ćwiczą zaufanie między sobą a smokami. Szpadka i Mieczyk, jak zwykle, nie mają pojęcia o tym, co się wokół nich dzieje. Czkawka wyjaśnia im, co robią, a po chwili znika w chmurach na Szczerbatku, dalej trenując. Bliźniaki, zamiast ufać Jotowi i Wymowi i wydawać sensowne polecenia, wydają im inne dwa różne polecenia, więc smok próbuje wykonywać wszystkie zadania na raz, przez co wypada spod kontroli. Zębiróg uderza w lecących obok Śledzika i Sztukamięs. Młodzi wikingowie zostają strąceni ze smoków i spadają na drzewo. Bliźniaki proszą swojego smoka o pomoc w ściągnięciu, lecz ponownie każą im wykonać inne zadania, przez co Jot i Wym znowu tracą nad sobą kontrolę. Natomiast Śledzik daje pewne sygnały ręką swojej Sztukamięs, przez co Gronkiel ratuje bliźniaków, a na pomoc Ingermanowi ruszają Czkawka i Szczerbatek. Czkawka pyta chłopaka o sygnały ręczne, a Śledzik wyjaśnia, że od jakiegoś czasu pracuje nad nimi ze swoim smokiem. Czkawka postanawia zrobić szkolenie z sygnałami u wszystkich smoków, w razie nagłego wypadku.

W Smoczej Akademii jeźdźcy ćwiczą nowe sygnały ręczne ze swoimi smokami. Wszystkim powodzi się, nawet Sączysmarkowi i Hakokłu, lecz w mniejszym stopniu. Niestety, bliźniaki zaczynają dawać sygnały oznaczające inne polecenia, przez co Jot i Wym są zdezorientowani i sfrustrowani. Mieczyk i Szpadka zaczynają się kłócić, a nawet namawiają "swoją" głowę smoka do ataku innego bliźniaka. Wkrótce Thorstonowie opuszczają arenę, bardzo źli na siebie. Do Czkawki podchodzi Astrid i pyta się o co poszło bliźniakom. Czkawka odpowiada że zaraz im przejdzie.

W domu Pyskacz pomaga Stoickowi zakładać duży ozdobny pas, nieco już przyciasny. Gdy Czkawka wchodzi do pomieszczenia, domyśla się, że nadchodzi czas na podpisanie corocznego rozejmu z Berserkami. Pyskacz drwi z przydomku plemienia, ponieważ Berserkerowie nie brali udziału w wojnie przez pięćdziesiąt lat z uwagi na ich wodza - Oswalda Zgodnopysznego. Czkawka trapi się tym, że nie przyjedzie jego syn, Dagur. Stoick każe synowi ukryć wszystkie smoki na wyspie. Wyjaśnia, że Berserkerowie mogą uznać smoki za oznakę agresji.

Nastolatki, bez bliźniaków, przepędzają smoki na wyspie. Rozmawiają o przybyciu Dagura, którego wszyscy nie znoszą (prócz Sączysmarka, który uważa go za fajnego). W tym momencie natrafiają na szalejącego Jota i Wyma. Sączysmark i Śledzik próbują go ujeżdżać, ale bezskutecznie. Smok ucieka. Nagle jeźdźcy słyszą róg - armada Berserków przybyła na Berk.

Czkawka przylatuje do portu, gdzie czeka już Stoick. Wszyscy są rozczarowani widząc, że Dagur Szalony jest nowym wodzem plemienia. Mężczyzna złośliwie rzuca nóż i prawie trafia Czkawkę. Potem prowokuje Stoicka i żąda obejrzenia wyspy, gdyż sądzi, że ukrywają się na niej smoki, które Wandale trenują do swojej armii.

Czkawka biegnie do wioski, strasznie panikując i szukając Zębiroga. Astrid ciągnie go na bok, a on wyjaśnia, że ​​Dagur jest nowym wodzem. Dziewczyna daje mu więcej złych wiadomości, pokazując Jota i Wyma. Czkawka i Astrid próbują ukryć go przed Berserkami. Cudem udaje im się to.

Czkawka, Astrid i Szczerbatek idą do domu Thorstonów, aby znaleźć bliźniaków. Tam znajdują Mieczyka. Czkawka próbuje wyjaśnić mu problem z Zębirogiem, ale chłopak przerywa mu mówiąc, że rezygnuje z "interesu smoczo-siostrowego". Ma dość tego, że wszystkim musi dzielić się ze Szpadką. Czkawka próbuje go pocieszyć, ale ten ucieka. Astrid i Czkawka zastanawiają się, co robić.

Wieczorem Czkawka towarzyszy Stoickowi na uczcie z Berserkami w Wielkiej Sali. Wandale próbują zmusić Dagura do podpisania traktatu. Ten udaje, że zgadza się i mówi im, aby przynieśli mu krew smoka. Czkawka jest szczególnie oburzony tym, jednak Stoick próbuje mu wyjaśnić, że od lat nie używają już smoczej krwi do podpisania rozejmów. Dagur pyta, dlaczego, ale Pyskacz wyjaśnia mu, że w okolicy nie ma żadnej bestii. Nagle do Twierdzy wpadają Jot i Wym, a potem szaleją na zewnątrz. Dagur jest zachwycony i twierdzi, że dwugłowy smok to znak. On i jego ludzie decydują się zapolować na Zębiroga.

Następnego dnia przerażeni jeźdźcy szukają bliźniaków. Dzięki Sączysmarkowi trafiają do pieczary- kryjówki Thorstonów. Czkawka ze Śledzikiem wchodzą od jednej strony i spotykają Mieczyka, a Astrid i Sączysmark od drugiej i natrafiają na Szpadkę. Okazuje się, że bliźniaki ukryli się za jedną skałą. Ponownie zaczynają się kłócić, lecz Czkawka przerywa im i stara się wyjaśnić, że Jot i Wym są w niebezpieczeństwie. Mówi także, że oboje są właścicielami Zębiroga i są z nim zżyci. Bliźniaki dochodzą w końcu do porozumienia i postanawiają uratować swojego smoka.

Przyjaciele kierują się do lasu. Tam zauważają Zębiroga, który nagle zostaje złapany przez Berserków i przypięty do ziemi. Stoick zatrzymuje Dagura przed zabiciem smoka i, chcąc uzyskać więcej czasu, przekonuje go, aby zabili go razem na smoczej arenie. Gdy Berserkowie, Stoick i Pyskacz odchodzą, Czkawka wpada na plan.

Na smoczej arenie Pyskacz próbuje grać na zwłokę, czytając warunki traktatu, lecz Dagur przerywa mu i postanawia w końcu zabić Zębiroga. Nie chcąc stać i oglądać śmierci niewinnego smoka, Stoick postanawia położyć temu kres, nawet jeśli oznacza to wojnę. Wyciąga swój miecz i przygotowuje się do ataku. Nagle na arenę wbiega Czkawka i krzyczy, że smoki atakują. W rzeczywistości to jeźdźcy kierują swoimi podopiecznymi przy pomocy sygnałów. Przerażony Dagur i inni Berserkowie uciekają z wyspy, zgadzając się na rozejm bez zabijania smoka. Jot i Wym zostają uwolnieni.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Bliźniacze szaleństwa (scenariusz)

Ciekawostki

  • Okazuje się, że Mieczyk i Szpadka mają specjalną kryjówkę, w której uwielbiają przebywać.
  • Czkawka był pierwszą osobą, która kiedykolwiek zobaczyła Nocną Furię. Inne plemiona nigdy nie widziały jej osobiście. Mówi o tym komentarz Dagura: "To One Istnieją!".
  • W tym odcinku Dagur wspomina Czerwoną Śmierć pokonaną przez Czkawkę.
  • W Stanach Zjednoczonych jest to 15. odcinek. Wiąże się to z tym, że został dwukrotnie przełożony.

Link do odcinka

Hiccup-toothless-how-to-train-your-dragon-2.png

Plikkreskoweczkifavikon.png — Zobacz odcinek na Kreskóweczki.pl: Link

Ikonkabajepl.jpg — Zobacz odcinek na Baje.pl: Link

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki