Fandom

Biuściasta Berta

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Biuściasta Berta
Berta.jpg
Informacje
Płeć kobieta
Klan Włamywaczki z Moczarów
Smok nieznany
Rodzina Kamikazia (córka)
Status żyje

Biuściasta Berta (ang. Big-Boobied Bertha) - wódz plemienia Włamywaczek, bohaterka występująca w książkach. Ma jedyną córkę i zarazem dziedziczkę, Kamikazię.

Wygląd

Jak wskazuje jej imię, jest to kobieta o dużych rozmiarach, potężnej budowie ciała i przede wszystkim o wielkim biuście. Nosi dwa warkoczyki oraz hełm. 

Historia

Jak mówić po smoczemu

Kobieta pierwszy raz pojawia się w trzecim tomie cyklu. Słoick Wielgi dostaje od niej list z żądaniem, by oddał klanowi Włamywaczek jego dziedziczki i groźbą, że jeśli tego nie zrobi, jej plemię wypowie wojnę Kudłatym Chuliganom. W końcu kobieta osobiście pojawia się na wyspie Głuplandii, jednak gdy okazuje się, że dziedziczka, czyli jej córka Kamikazia, została porwana przez Rzymian, Berta płynie u boku Słoicka, by ją uratować.

How to Cheat a Dragon's Curse

Jedynym pojawieniem się Biuściastej Berty w czwartym tomie cyklu jest jej obecność na obchodach Festynu ku czci Frei.

How to Twist a Dragon's Tale

W kolejnej części Berta, tak jak wodzowie oraz członkowie innych klanów, bierze udział w spotkaniu Rzeczy, gdzie okazuje się, że Ponury Porywacz  ukradł jej renifera. Później płynie swoim statkiem Potężną Matką, by odnaleźć swoją córkę (która udała się na wyprawę razem ze Śledzikiem oraz Czkawką, by powstrzymać eksplozję wulkanu). Razem ze Słoickiem oraz młodzieżą odnajdują Czkawkę i wszyscy wracają na swoje wyspy. Klan Włamywaczek pod wodzą Berty odśpiewuje pieść pochwalną ku czci Chuliganów.

A Hero's Guide to Deadly Dragons

W tym tomie Biuściasta Berta i jej klan biorą udział w międzyplemiennym konkursie złodziejskim. Berta i Słoick zakładają się o zwycięstwo swoich klanów. 

Berta kradnie Smoka Sprytu należącego do Morderczego Szaleńca, wodza Morderczego Klanu. Później tego samego smoka zabierają CzkawkaŚledzik oraz Kamikazia, gdyż potrzebują wierzchowca, by dostać się do Biblioteki Zakutych Pał.

Kiedy na wyspę przybywa wściekły Szkaradny Bibliotekarz, chce zaatakować Bertę oraz Słoicka, jednak ratuje ich Czkawka, który ląduje skradzionym Smokiem Sprytu idealnie na mężczyźnie, przygniatając go do ziemi. Berta, widząc co stało się ze smokiem, przyznaje zwycięstwo klanowi Chuliganów. Nie odpuszcza jednak całkowicie i robi nowy zakład, że Włamywaczki są lepszymi wojowniczkami na miecze (w Bibliotece to Kamikazia ostatecznie pokonała Bibliotekarza). 

How to Ride a Dragon's Storm

W siódmym tomie Berta, Morderczy Szaleniec i Słoick Wielgi oraz członkowie ich klanów biorą udział w Międzyplemiennych Zawodach Pływackich. Jednak Berta i Słoick wkrótce po rozpoczęciu zawodów porwani przez Szaleńca, który twierdzi, że jego nagrodą powinno zostać Królestwo obejmujące ziemię między innymi Głuplandii oraz Moczarów, a także chce poświęcić ich swoim smokom. Jedyne, co mogło powstrzymać Szaleńca przed zrealizowaniem swojego planu, był powrót i zarazem zwycięstwo ŚledzikaCzkawki i Kamikazi. Tak też się dzieje i Morderczy Szaleniec jest zmuszony wyrzec się nagrody. 

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki