Fandom

Bitwa z Czerwoną Śmiercią

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Bitwa z Czerwoną Śmiercią
Wym.jpg
Informacje
Miejsce Smocze Leże (Smocza Wyspa)
Strona atakująca Wandale
Jeźdźcy i ich smoki
Strona wyzwana Czerwona Śmierć
Smoki Czerwonej Śmierci
Polegli Czerwona Śmierć
Zwycięzcy Jeźdźcy
Wandale
 Bitwa z Czerwoną Śmiercią - bitwa rozegrana na wybrzeżach wyspy Smoczego Leża, jedno z głównych i kluczowych wydarzeń w filmie Jak wytresować smoka, mające miejsce pod jego koniec. Celem bitwy było pozbawienie władzy nad smokami Czerwonej Śmierci i jednocześnie zapewnienie pokoju na wyspie Berk.

Przyczyny

Główną przyczyną ataku na Smocze Leże były powtarzające się od wielu pokoleń ataki, zniewolonych przez Czerwoną Śmierć smoków na wyspę Berk. Wandale pragnęli raz na zawsze pokonać wszystkie smoki (których były setki), jednak nigdy nie dotarli do Leża. Stoick Ważki posługując się Szczerbatkiem dotarł na wyspę i zaatakował leżącą na niej górę. To wywabiło Czerwoną Śmierć, która przeszła do defensywy.  

Walczące strony

Przeciw Czerwonej Śmierci, gniazdującej w Smoczym Leżu, stawili się wikingowie pod wodzą Stoicka Ważkiego. Atakująca strona przypłynęła na dziesiątkach statków, na których przywiezione zostały materiały (głównie drewno) do budowy katapult oraz zaostrzone pale. Przed rozpoczęciem bitwy wikingowie ustawili w równych rzędach zaostrzone pale, katapulty oraz wojowników.

Przebieg

Bitwę rozpoczął wódz, dając sygnał do ataku. W jednym momencie pociski z katapult poszybowały w wulkan Leża, częściowo przebijając na wylot jego ściany. Stoick stanął na krawędzi wybitego tunelu. Dał ręką sygnał i po chwili nad jego głową, a potem przez tunel, przeleciała kula ognia i oświetliła jego wnętrze, w którym odpoczywały smoki. Gdy wydał okrzyk bojowy, przerażone zwierzęta uciekły z Leża, przelatując nad jego głową. Stoick i reszta wikingów usiłowali je zaatakować, lecz te uciekały w panice przed gigantycznym smokiem.

Gdy co do jednego wyleciały z góry, wikingowie przekonani byli o swoim zwycięstwie, lecz wódz nakazał gotowość do bitwy. Ziemia zadrżała i z góry wyłoniła się ogromna Czerwona Śmierć, której katapulty nie czyniły żadnej szkody. Nic nie stało jej na drodze do niszczenia wszystkich fortyfikacji wikingów.

Gdy zdawało się, że wyprawa jest skazana na porażkę, nad głową wielkiego smoka wybuchnął ogień. Okazało się, że Czkawka i reszta jeźdźców przylecieli na smokach, przetrzymywanych dotychczas na arenie i tam przez młodzież oswojonych. Na ich grzbietach jeźdźcy walczą z potworem i znajdują jeden słaby punkt, w który uderza Sączysmark - oczy. Smok zrzuca go z siebie, a pozostali bezskutecznie usiłują ogłuszyć bestię, w rezultacie ogłuszając swoje wierzchowce. Jeszcze kilkakrotnie jeźdźcy oraz Stoick Ważki z Pyskaczem próbują odwrócić uwagę bestii.

W pewnym momencie smok chce wciągnąć potężnym oddechem Astrid z Wichurą. Na ratunek im nadlatują uwolniony Szczerbatek z Czkawką. Strzelają w gardziel potwora znajdując tym samym jego drugi słaby punkt. Strzelają jeszcze raz, by zdenerwować smoka i zwabić go między chmury. Tam krążą, uciekając przed ogniem Czerwonej Śmierci, jednak płomienie dosięgają ogona Szczerbatka. Przyjaciele mają coraz mniej czasu. Pikując w dół, strzelają ogniem prosto z paszczę Czerwonej Śmierci, w której zdążył nagromadzić się gaz zapalający. Smok eksploduje od wewnątrz.

Szczerbatek przez przypadek wlatuje na ogon wielkiego smoka, przez co Czkawka traci przytomność i spada z siodła. Nocna Furia wlatuje za nim w ogień, by go ratować.

Po wygranej walce Wikingowie szukają Czkawki i Szczerbatka. Stoick w końcu dostrzega ciemny kształt i podbiega do smoka, po czym przeprasza go za wszystkie krzywdy, które mu wyrządził. Wysłuchawszy wodza Szczerbatek odchyla skrzydła i oczom wszystkim ukazuje się nieprzytomny Czkawka. Okazuje się, że przyjaciel uratował mu życie.

Rezultat

Bitwa kończy się zwycięsko dla Wandali i ich Jeźdźców, którzy pokonali Czerwoną Śmierć. To wydarzenie spowodowało również, iż Wandale uwierzyli w to, że między wikingami a smokami może zaistnieć przyjaźń, a ponieważ zginęła nakazująca smokom kraść i przynosić do Leża jedzenie Czerwona Śmierć, smoki nie były już zmuszone grabić wioski Berk. Dlatego od razu po zakończeniu bitwy między Wandalami a smokami nastał pokój, a ludzie zaczęli masowo tresować smoki. Niestety, Czkawka stracił w tej bitwie nogę. Po powrocie do wioski, metalową protezę wykonał mu Pyskacz.

Inne Wiki

Losowa wiki