FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy postaci z filmu Jak wytresować smoka 3.
Jeśli szukasz artykułu na temat gatunku smoka, sprawdź Biała Furia (gatunek).
Artykuł
Trailer44
UWAGA NA SPOILERY!
Poniższe treści mogą zdradzać fabułę filmu "Jak wytresować smoka 3".
Czytasz na własne ryzyko!

Bezimienna Furia - jedyna bliżej poznana przedstawicielka gatunku Biała Furia, która pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 3 jako partnerka Szczerbatka.

Wygląd

Smoczycę wyróżnia białe ubarwienie, przez które stanowi swoiste przeciwieństwo Szczerbatka. Ma również jasnoniebieskie oczy.

Istotną cechą jej anatomii jest silnie ograniczona liczba wypustek wieńczących głowę (smoczyca posiada jedynie uszy oraz pojedynczą parę wypustek nieco niżej), a także brak kolców na grzbiecie. Analogiczne do Nocnej Furii lotki poprawiające aerodynamikę w locie mają bardziej zaokrąglony, owalny kształt.

Charakter

O smoczycy można powiedzieć tyle, że jest niezwykle dzika i nieuchwytna. Ucieka ona zawsze, gdy zobaczy bądź wyczuje w swoim pobliżu człowieka. Nie wydaje się wówczas agresywna, lecz jest płochliwa i niemal od razu ucieka.

Zdolności

  • Inteligencja: Smoczyca jest niezwykle inteligentna i rozumie wypowiadane do niej słowa. Co więcej, potrafi docenić czyjeś poświęcenie i odpłacić się za okazane dobro (mimo niechęci do ludzi zaufała Czkawce i gdy ten kazał ratować Szczerbatka zamiast siebie, Furia ocaliła przed śmiercią ich obu).
  • Latanie: jako przedstawicielka gatunku Biała Furia, smoczyca bardzo zwinnie i szybko porusza się w locie, jednak nic nie wiadomo, by z racji pokrewieństwa miała dorównywać prędkością Nocnej Furii. W powietrzu potrafi wykonywać zwinne piruety, pikować ku ziemi lub po prostu swobodnie opadać, a także szybować, bez konieczności machania skrzydłami, dzięki dużej ich powierzchni. Liczne powierzchnie nośne umożliwiają dużą stabilność i precyzję manewrów.
  • Poruszanie się po ziemi: Furia potrafi bardzo zgrabnie i zwinnie poruszać się po ziemi, jednak wydaje się, że preferuje przemieszczanie się w powietrzu.
  • Zmysły: Biała Furia ma bardzo wyczulone zmysły, co pozwala jej wystarczająco wcześnie wyczuć wroga i umożliwia szybką ucieczkę lub ukrycie się. Dzięki dobremu słuchowi i węchowi była w stanie wyczuć ukrywających się w gęstwinie Czkawkę i Astrid.
  • Strzał plazmą: Nic nie wiadomo, aby Biała Furia posiadała inne typy ognia niż strzał plazmą, czyli splunięcie potężną kulą eksplodującej plazmy. Najczęściej używa go do obrony przed wrogiem lub by osiągnąć efekt "lustrzanych łusek" i zniknąć.
  • Znikanie w ciemności: Furia, pomimo jasnego ubarwienia, potrafi znikać w ciemności. Osiąga to poprzez przelot przez pierścień ognia, który sama uprzednio wystrzeliwuje przed siebie. Rozgrzane łuski zyskują lustrzane właściwości, odbijając obraz otoczenia i maskując tym samym smoczycę.
  • Bioluminescencja: Choć umiejętność ta nie zostaje pokazana w filmie Jak wytresować smoka 3, według oficjalnych informacji oraz materiałów promocyjnych Biała Furia wykazuje zdolność bioluminescencji, czyli świecenia w ciemności.
    Biała furia jws3 render bioluminescencja

    Bioluminescencja u Białej Furii

    Zdolność ta ujawnia się jednak jedynie w naturalnym domu smoków, czyli w Ukrytym Świecie. Barwa ciała Furii tylko nieznacznie ciemnieje, a mieniącą się drobnymi światełkami skórę rozświetlają liczne fantazyjne wzory, połyskujące jasnobłękitnym światłem.

Historia

Smoczyca pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 3. Szczerbatek znajduje ją w lesie, w którym smoczyca się ukrywa. Jest ona bardzo płochliwa względem ludzi i ucieka, gdy tylko zda sobie sprawę z ich bliskiej obecności. Później, gdy Szczerbatek usiłuje się jej przypodobać, obserwuje jego amory z mieszaniną politowania i strachu, nie okazując rozbawienia jego zachowaniami, często niezdarnymi. Wydaje się jednak zainteresowana jego towarzystwem.

Biała Furia walczy u boku jeźdźców i ich smoków podczas wojny z Grimmelem Gnębicielem, zostaje także przez niego schwytana. W pewnym momencie zmuszona jest ruszyć na pomoc, by ocalić Szczerbatka. Choć jest źle nastawiona do ludzi, po długim czasie postanawia zaufać Czkawce i po pokonaniu Grimmela ratuje mu życie.

Smoczyca uświadamia Szczerbatkowi, że jego miejsce jest w Ukrytym Świecie jako alfy wszystkich mieszkających tam smoków. Ostatecznie zamieszkuje z nim w podziemnej krainie i zakłada z nim rodzinę.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Image new
Biała Furia pojawiła się w grze wraz z aktualizacją z okazji nadchodzącej premiery filmu Jak wytresować smoka 3. Jednak jest dostępna tylko i wyłącznie dla członków płatnej usługi - Dragon Riders Club (ang. Klub Jeźdźców Smoków).

Biała Furia zamieszkuje małe wysepki zlokalizowane na lewo od Berk, nazwane Radiant Meadows.

Ciekawostki

  • Według książki Jak wytresować smoka 3: Opowieść filmowa, dwie inne Białe Furie pojawiające się wewnątrz Ukrytego Świata są rodzicami bohaterki.
  • Z uwagi na brak imienia społeczność ochrzciła smoczycę kilkoma różnymi mianami, z których najczęściej spotykanym jest "Nubless".

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier