FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy gatunku smoka. Jeśli szukasz postaci z filmu, sprawdź Biała Furia (postać).
Artykuł
Trailer44
UWAGA NA SPOILERY!
Poniższe treści mogą zdradzać fabułę filmu "Jak wytresować smoka 3".
Czytasz na własne ryzyko!
— Wygląda zupełnie jak on!

— Druga Nocna Furia!
— Raczej... Dzienna...
— Biała Furia!

Czkawka i Astrid, Jak wytresować smoka 3

Biała Furia (ang. Light Fury) — rzadki gatunek smoka blisko spokrewniony z Nocną Furią, któremu nazwę nadali Czkawka i Astrid. Jedna z poznanych przedstawicielek tego gatunku to partnerka Szczerbatka, Białych Furii istnieje jednak więcej.

Wygląd

Anatomia Białej Furii jest bardzo zbliżona do Nocnej Furii, jednak posiada kilka zasadniczych różnic. Zaokrąglona głowa, osadzona na krótkiej szyi, pozbawiona jest kolców, zaś z tyłu wyrastają jedynie dwie pary wypustków, z czego większą z nich stanowią uszy.

Smok ma delikatną, smukłą budowę ciała, sprawia też wrażenie niezwykle lekkiego. Duże skrzydła pozwalają mu z gracją latać, zaś dwie pary zgrabnych kończyn - sprawnie poruszać się po ziemi. Grzbiet pozbawiony jest kolców, zamiast tego wyrasta z niego charakterystyczna wąska błona. Lotki u nasady ogona oraz wachlarz na jego końcu u Białej Furii mają zaokrąglony kształt.

Prócz białego ubarwienia, gatunek ten wyróżniają także jasnoniebieskie oczy. Całe ciało smoka delikatnie połyskuje, sprawiając wrażenie, jakby było pokryte brokatem; oprócz tego, na skrzydłach znajdują się finezyjne wzory o różowawym zabarwieniu, wyraźnie widoczne dopiero wówczas, gdy na skrzydła padnie światło lub gdy prześwieca ono przez skrzydła podczas lotu. To właśnie prawdopodobnie te wzory są odpowiedzialne za bioluminescencję (czyli zdolność świecenia w ciemności) tego gatunku.

Biała Furia jest trochę lżejsza i mniejsza od Nocnej.

Siedlisko i dieta

Białe Furie zamieszkują między innymi Ukryty Świat. Jest to jedyne poznane miejsce ich zamieszkania.

Zachowanie

Przypominające koty Białe Furie są delikatne i lubią zabawę, podobnie jak Szczerbatek, stają się jednak zaciekłe i opiekuńcze w obliczu zagrożenia.

Dragonpedia (nieoficjalne tłumaczenie)

Białe Furie są płochliwe, poważne i dumne. Trzymają się z dala od ludzi, przez co przez bardzo długi czas ich istnienie nie zostało odkryte. Potrafią jednak zaprzyjaźnić się zarówno z człowiekiem, jak i innym smokiem. Okazują wówczas lojalność, są pomocne.

Białe Furie, podobnie jak Nocne, wiążą się w pary na całe życie.

Moce i umiejętności

Ogień

Biała Furia posiada podobny do Nocnej Furii arsenał ognia. Potrafi strzelać ogniem w postaci potężnych, niszczycielskich pocisków plazmy.

Znikanie

Light

Furia znika po przelocie przez pierścień ognia

Ogień Białej Furii posiada jeszcze jedną istotną właściwość, mianowicie smok potrafi z jego pomocą zniknąć. Strzela plazmą przed siebie, i przelatuje przez eksplodujący pierścień ognia. Czyni to Furię zupełnie niewidzialną w ciemności, a jedyną oznaką, że tam jest, jest warkocz ognia, jaki ciągnie za sobą tuż po przelocie przez ogień, niczym u komety. Niewidzialność smok zawdzięcza zjawisku, w którym ogień rozgrzewa łuski smoka i sprawia, że zyskują one lustrzane właściwości, odbijając barwy otoczenia.

Zwinność

Dzięki swojemu podobieństwu do Nocnej Furii, smok jest jednym z najzwinniejszych lotników podbijających przestworza, a także poruszających się na ziemi. Mocne mięśnie w skrzydłach, lotki u nasady ogona oraz jego końcu sprawiają, że Furia jest zdolna do wykonywania skomplikowanych manewrów w locie. Potrafi bardzo szybko i wdzięcznie biegać oraz błyskawicznie poderwać się do lotu.

Bioluminescencja

Biała furia jws3 render bioluminescencja

Bioluminescencja u Białej Furii

Choć umiejętność ta nie jest pokazana w filmie, a jedynie w materiałach promocyjnych, to jak każdy smok znajdujący się wewnątrz Smoczego Świata, Biała Furia wykazuje zdolność bioluminescencji, co oznacza, że całe jej ciało rozświetlają fantazyjne wzory, niewidoczne w świetle dziennym czy nawet nocnym i ujawniające się dopiero w ciemności ukrytej krainy. Wzory te pokrywają całe ciało i świecą niebieskawym światłem.

Słabości

  • Według Grimmela Gnębiciela, Białe Furie nie są w stanie pokonać wielkich odległości, lecąc bez przerwy, i potrzebują raz na jakiś czas postoju.
  • Wiążące się w pary na całe życie smoki zawsze będą trwać u boku swojego partnera i go bronić, co można wykorzystać podczas polowania.

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Znane Białe Furie

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 3

Pierwsza poznana przedstawicielka gatunku Biała Furia po raz pierwszy pojawia się w ostatniej części trylogii. Szczerbatek znajduje ją w lesie, w którym smoczyca się ukrywa. Jest ona bardzo płochliwa względem ludzi i ucieka, gdy tylko zda sobie sprawę z ich bliskiej obecności. Później, gdy Szczerbatek usiłuje się jej przypodobać, obserwuje jego niezdarne amory z mieszaniną politowania i strachu. Wydaje się jednak zainteresowana jego towarzystwem. Biała Furia walczy u boku jeźdźców i ich smoków podczas wojny z Grimmelem Gnębicielem, zostaje także przez niego schwytana. W pewnym momencie zmuszona jest ruszyć na pomoc, by ocalić Szczerbatka. Niczym królewska para, razem odlatują do Ukrytego Świata na czele innych smoków i zakładają rodzinę.

Httydthwtrailer 2 59

Dwie Białe Furie w Ukrytym Świecie

Dwie inne Białe Furie, w tym jedna młoda, pojawiają się w Ukrytym Świecie, gdzie zapewne mieszka ich znacznie więcej. Jest to jedyne jak dotąd poznane siedlisko tego gatunku.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćEgg BiterOgnisty KoszmarFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaPaszczogonSkrzydłocieńSrebrny UpiórStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtail
Boulder clas EruptodonGrapple GrounderGroncicleGronkielKrzykozgonMiażdżytłuk KafarOgniołykOstrykiełSzeptozgonShovelhelmStrażnikThunderpede
Tracker class GruchotnikRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasherWyrwiflak Szkarłatny
Sharp class BurzochlastDiabelski DerwiszDrzewokosHackatooKroplorwijShivertoothSmętny ZgrzytaczStingerSzponiakSzybki SzpicThornridgeWindstrikerZbiczatrzasł
Strike class Biała FuriaMroziczortNocna FuriaPotomstwo Szczerbatka i Białej FuriiPotrójny CiosŚmierciozaurWandersmokWoolly Howl
Krzyż Berk WilkoskrzydłyNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Przypisy