FANDOM

Snaptrapper transparent
Ten artykuł dotyczy klanu z serialu. Być może szukasz klanu z książek, Szaleńców.
Artykuł
Berserkowie
Wanderflag
Informacje podstawowe
Symbol
Obecny wódz
Byli wodzowie
Siedziba
Sojusznicy
Wrogowie
Łupieżcy (dawniej)
Łowcy Smoków (dawniej)

Berserkowie, lub Szaleni Berserkowie (ang. The Beserker Tribe) — jedno z plemion wikingów zamieszkujących lądy Archipelagu, a dokładnie Wyspę Berserków. Ich wodzem jest Dagur Szalony, następca Oswalda Zgodnopysznego. Symbolem plemienia zaś jest Wandersmok.

Klan stanowi jedną z głównych figur wszystkich sezonów serialu Jeźdźcy smoków i jest serialowym odpowiednikiem Szaleńców występujących w książkach Cressidy Cowell.

Opis

Czystej krwi Berserkowie noszą przewiewne tuniki, ciepłe spodnie i grube buty, takie jak wszyscy wikingowie. Na tunikę zarzuconą mają skórzaną kamizelę nabijaną ćwiekami. Noszą metalowe naramienniki i długie, skórzane bransolety zwykle nabijane ćwiekami na jednej bądź obu rękach. Zakładają szerokie pasy, ozdobione z przodu broszą z wizerunkiem Wandersmoka. Nie mają bród. Na głowach noszą charakterystyczne dla wszystkich wikingów hełmy o długich, lekko zakrzywionych rogach i dodatkowych kolcach biegnących przez środek. Szeregowi Berserkowie mają hełmy z osłonami na twarze. Wszyscy Berserkowie noszą miecze zawieszone na plecach, rękojeścią nad prawym ramieniem.

Odtworzony przez Dagura Szalonego klan Berserków stanowi swoistą mieszankę kilku plemion, między innymi dawnych Berserków, którzy powrócili po odsiadce po wojnie, a także Wandali (tymczasowym członkiem plemienia był Gustaw Larsen), Łupieżców (na przykład Bestial) czy zbiegłych Łowców Smoków. Z tego powodu wygląd zewnętrzny członków plemienia jest różnorodny i podyktowany zwyczajami klanów, z których poszczególne osoby pochodzą.

Historia

Rządy Oswalda Zgodnopysznego

Oswald

Oswald Zgodnopyszny, były wódz Berserków

Przez 50 lat Berserkowie żyli w pokoju z Wandalami, a co roku odnawiany był traktat pokojowy między wodzami obu plemion - Stoickiem Ważkim i Oswaldem Zgodnopysznym

Rządy Dagura Szalonego

Od czasu, gdy Dagur Szalony został nowym przywódcą po śmierci ojca i dowiedział się o smokach szkolonych na Berk, uznał to za sygnał tworzenia smoczej armii, która mogłaby posłużyć jako narzędzie wojny użyte do zgładzenia Berserków, i stał się nieufny wobec Wandali. Nie wiedział o tym, że "smocza armia", poza faktem, że wynikała z zawarcia przyjaźni między Wandalami a smokami, miała stanowić obronę przed Łupieżcami.

Berserkowie po raz pierwszy pojawiają się w odcinku Bliźniacze szaleństwa, gdzie Wandale dowiadują się, że Dagur jest nowym wodzem. Ostatecznie przekonano go do podpisania traktatu, mimo wielu podejrzeń co do "smoczej armii", jednak w odcinku Noc i wrzask Dagur odkrywa tajemnicę o smokach i zrywa pokój z Wandalami, stając się od tej pory ich wrogiem.

W odcinku Wandersmok, Dagur zdobył Wandersmoka, którego zmusił do walki przeciwko Czkawce i Szczerbatkowi. Przyjaciołom udało się powstrzymać smoka, jednak konflikt na tym się nie skończył. Co więcej, Wandersmoka przechwycili Łupieżcy, przez co Dagur zażądał zawarcia sojuszu między Berserkami a Łupieżcami. Na jaw wyszedł podstęp Dagura, który wykorzystał okazję i gdy Albrecht wpadł do oceanu, kazał Wandersmokowi zionąć piorunem w wodę, aby zabić wodza Łupieżców. Mężczyzna przeżył, choć początkowo Dagur nie był tego świadom. Mimo późniejszej utraty Wandersmoka, postanowił i tak zastawić pułapkę na Smoczych Jeźdźców i za pośrednictwem Johanna Kupczego zasadził na wyspie Berk smoczy korzeń

W odcinku Kto mgłą wojuje..., Dagur wraz ze swoją armią postanawia przypuścić atak na wyspę Berk, pozbawioną wszelkiej broni po ataku Zaduśnych Zdechów, które zabrały cały metal z wyspy. Jednak jeźdźcy smoków wykorzystują Zaduśne Zdechy przeciwko armii Dagura - nad jego flotę zwabili stado smoków, które porwały cały metal ze statków i spowodowały ich zatonięcie. Wściekły Dagur, straciwszy swój statek, wylądował na morzu, dryfując razem z Bestialem. W końcu utracił również i swój hełm.

Wojna z Wandalami i Łupieżcami

Jws1314

Wojna trzech klanów

W odcinkach Wyrzutki (część 1) i Wyrzutki (część 2), Dagur znów atakuje, tym razem z pomocą smoczego korzenia. W środku nocy zakrada się do areny na Berk i kładzie pomiędzy śpiącymi smokami roślinę, po czym otwiera klatki smoków. Zwierzęta natychmiast budzą się i zaczynają walczyć. Wykorzystując zamieszanie, Berserkowie otaczają Czkawkę i Szczerbatka, żądając wydania Nocnej Furii. W tym momencie do akcji wkracza wojsko Wandali, którym pomaga Albrecht Perfidny. Dagurowi udaje się jednak porwać Stoicka Ważkiego dla okupu w postaci Nocnej Furii.

W finale sezonu rozgrywa się bezpośrednia walka między Berserkami a Wandalami. Podczas bitwy do walki dołącza się Albrecht, który jednak przeżył podstęp Dagura i teraz zwrócił się przeciw niemu. Dzięki połączonym siłom, Stoick Ważki i Albrecht Perfidny pokonują Dagura Szalonego. Tym samym plemię Berserków zostaje rozbite i przestaje istnieć, zaś jego członkowie zostają wtrąceni do więzienia.

Odbudowa plemienia

Dagur Szalony przez trzy lata przebywał w więzieniu. W tym czasie zmienił swój wizerunek, częściowej przemianie uległ również jego umysł. Początkowo, pragnąc zemsty na Jeźdźcach i Wandalach, współpracował dla Łowców Smoków, jednak z biegiem czasu zmienił front i powoli zaczął zbliżać się do Jeźdźców. Ostatecznie zdobył nie tylko ich zaufanie, ale również nauczył się żyć w przyjaznych stosunkach ze smokami. Wytresował nawet własnego wierzchowca, Króla Demolki. Pojednał się także ze swoją siostrą, Heatherą.

W odcinku Gorączka złota, po zdobyciu złota należącego do Viggo Czarcioustego, rodzeństwo opuszcza Koniec Świata i udaje się na Wyspa Berserków, gdzie podejmują program odbudowy wioski oraz całego plemienia Berserków. To odradza się z ocalałych po wojnie i trzyletniej izolacji byłych Berserków, lecz również z przedstawicieli innych klanów, którzy zbuntowali się przeciwko własnej przynależności. I tak wśród Berserków znajduje się między innymi Bestial, Gustaw Larsen czy kilkoro byłych Łowców.

Zamysłem Dagura, który odzyskał status wodza klanu, było stworzenie warunków wszechobecnego szczęścia oraz dobrobytu, i wśród członków plemienia zapanowuje swoista propaganda. Choć ludziom nie żyje się źle, nie są również zachwyceni rządami Dagura, i z wymuszonym entuzjazmem, lecz z wyraźną niechęcią, zachwalają realia panujące na Wyspie Berserków. 

Beserker arena

Zgromadzenie odrodzonego plemienia Berserków

W odcinku Something Rotten on Berserker Island, dochodzi do zamachu stanu wśród Berserków. Grupa buntowników z Bestialem na czele podejmuje atak na Dagura i umieszcza go w więzieniu. Z pomocą Jeźdźców udaje się poskromić grupę zamachowców i uwolnić wodza Berserków. 

W odcinku Searching for Oswald... and Chicken, na wyspie Vanaheim odnalezione zostają zwłoki Oswalda Zgodnopysznego, byłego wodza Berserków i ojca Dagura. Tym samym rozwiązana zostaje tajemnica, która zastanawiała Berserków od wielu, wielu lat. Nie byli bowiem pewni, czy ich dawny wódz jedynie zniknął, czy zginął.

Znani członkowie plemienia

Ciekawostki

  • Symbolem klanu Berserków jest Wandersmok.
  • Berserkowie słyną ze swojej potężnej armady morskiej.
  • Ich nazwa wzięła się prawdopodobnie z mitologii nordyckiej. Znajduje się tam postać określana mianem "Berserka".