Fandom

Berserkowie

1530stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze27 Share

Artykuł
Snaptrapper transparent.png
Ten artykuł dotyczy klanu z serialu. Być może szukasz klanu z książek, Szaleńców.
Berserkowie
Wanderflag.png
Informacje
Wódz Dagur Szalony
Symbol Wandersmok
Wrogowie Wandale
Łupieżcy
Sprzymierzeńcy Wandale (dawniej)
Łupieżcy (dawniej)
Szaleni Berserkowie (ang. The Beserker Tribe) — klan zamieszkujący nieznaną wyspę na Archipelagu, pojawiający się jako filmowy odpowiednik Szaleńców w filmowej ekranizacji książek Cressidy Cowell. Jego przywódcą jest Dagur Szalony.

Wygląd

Berserkowie noszą przewiewne tuniki, ciepłe spodnie i grube buty, takie jak wszyscy Wikingowie. Na tunikę zarzuconą mają skórzaną kamizelę nabijaną ćwiekami. Noszą metalowe naramienniki i długie, skórzane bransolety zwykle nabijane ćwiekami na jednej bądź obu rękach. Wszyscy Berserkowie noszą szerokie pasy, zaś z przodu broszę z namalowanym wizerunkiem Wandersmoka. Nie noszą bród. Na głowach mają charakterystyczne dla wszystkich Wikingów hełmy o długich, lekko zakrzywionych rogach i dodatkowych kolcach przez środek. Szeregowi berserkowie mają hełmy z osłonami na twarze.

Wszyscy Berserkowie noszą miecze zawieszone na plecach, rękojeścią nad prawym ramieniem.

Historia

Przez 50 lat Berserkowie żyli w pokoju z Wandalami, a co roku odnawiany był traktat pokojowy między wodzami obu plemion - Stoickiem Ważkim i Oswaldem Zgodnopysznym.

Ale od czasu, gdy Dagur Szalony został nowym przywódcą po śmierci ojca, zaczął podejrzewać coś o armii smoków szkolonej na Berk i stał się nieufny wobec Wandali. Nie wiedział o tym, że "smocza armia" była obroną przed Łupieżcami i nie służyła do zagłady Berserków.

Berserkowie po raz pierwszy pojawiają się w odcinku Bliźniacze szaleństwa, gdzie Wandale dowiadują się, że Dagur jest nowym wodzem. Ostatecznie przekonano go do podpisania traktatu, mimo wielu podejrzeń co do "smoczej armii", jednak w odcinku Noc i wrzask Dagur odkrywa tajemnicę o smokach i zrywa pokój z Wandalami, stając się od tej pory ich wrogiem.

W odcinku Wandersmok z góry lodowej zostaje uwolniony Wandersmok, symbol klanu Berserków. Dagur chce zagarnąć go dla siebie, jednak Wandale odbijają go z jego rąk i z powrotem zamrażają. Dagur uznaje to za dobry pretekst do wypowiedzenia im wojny.

W finale sezonu Berserkowie porywają Stoicka. Z pomocą Albrechta zostaje uratowany, a Wandale i Łupieżcy wspólnymi siłami pokonują Berserków.

Znani członkowie plemienia

Ciekawostki

  • Symbolem klanu Berserków jest Wandersmok.
  • Berserkowie słyną ze swojej potężnej armady morskiej.
  • Nie wiadomo kto został wodzem po śmierci Dagura. (Możliwe że to Heathera będzie władać klanem, jako że nie pojawia sie w "Jak wytresować smoka 2")

Inne Wiki

Losowa wiki