FANDOM

Artykuł
Bam (ang. Bam) - pisklę smoka gatunku Gromogrzmot, które pojawiają się w odcinku Bim! Bam! Bom!. Jest najcichszy z trójki rodzeństwa.

Wygląd

Bam ma morski kolor skóry. Pisklak jest bardzo mały, chociaż jego ciało jest proporcjonalnie niemal identyczne jak dorosłych osobników.

Zdolności

  • Ryk - nawet jako bardzo młody Gromogrzmot, Bam jest w stanie wydać potężny ryk, który może powodować wielkie zniszczenia, a także skutecznie odstraszać nieprzyjaciół lub zbliżających się jeźdźców.
  • Szybkość - pisklę zadziwia umiejętnością błyskawicznego przemieszczania się po wyspie oraz poza nią. Jeźdźcy mają duże problemy ze schwytaniem go oraz jego braci.

Historia

Jeźdźcy smoków

Pisklaki pierwszy i jedyny raz pojawiają się w odcinku Bim! Bam! Bom!. Zostały odkryte dzięki wynalazkowi Czkawki , który nazwał Burzowe ucho. Wódz wraz z synem postanowili sprawdzić tajemnicze odgłosy. Znaleźli małe Gromogrzmoty, jednak nie wzięli ich ze sobą. Stoick zapytany co zrobić ze zgubami odpowiedział, że nie chce ich na wyspie.

Smoki więc same odnalazły Berk i zaczęły terroryzować mieszkańców swoją nieskończoną energią do zabawy oraz potężnymi (choć niezbyt niebezpiecznymi) rykami. Nikt nie był w stanie zapanować nad maluchami. Jeźdźcy zabrali smoczki do Smoczej Akademii i tam usiłowali wytresować, ale bezskutecznie. Tam również zostały nazwane przez Mieczyka i Szpadkę. Ponownie rozrabiające maluchy uspokoił Thornado, który wkroczył na arenę bez swojego jeźdźca. Małe smoki podążyły za nim i w ten sposób uciekły treserom.

Jeźdźcy w żaden sposób nie mogli pozbyć się maluchów. Usiłowali zostawić je na Smoczej Wyspie, jednak one leciały za nimi. Dopiero gdy w powtórnej podróży na wyspę jeźdźcom towarzyszył Stoick, Thornado skutecznie nakazał pisklakom zostać. Po chwili jednak zaatakowało je stado dzikich smoków. Przerażone maluchy nie mogły się obronić. Do akcji wówczas musieli wkroczyć jeźdźcy i Stoick, który z pomocą Thornada bez trudu rozpędził agresorów. Wiedząc jednak, że maluchom nieustannie będzie grozić niebezpieczeństwo, wódz Berk postanowił zwrócić wolność Thornado, by ten mógł zostać na Smoczej Wyspie z pisklętami.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Bam razem ze swoją rodziną zjawia się na wezwanie Oszołomostracha w odcinku King of Dragons, Part 2, aby wziąć udział w wielkiej bitwie.

W grach

Rise of Berk

Ciekawostki

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier