Fandom

Babka Niedźwiadka

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Babka Niedźwiadka
Informacje
Płeć kobieta
Plemię Północni Wędrowcy
Rodzina Niedźwiadek (wnuk)
Niedźwiedzia Mama (córka)
Eggingarda (wnuczka)
Status żyje

Babka Niedźwiadka (ang. Bearcup's Grandmother; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — brutalna, przykra Północna Wędrowczyni i niewolnica na statku Amerykański Sen 2. Bohaterka pojawia się wyłącznie w powieściach Cressidy Cowell.

Wygląd

Jest to kobieta podeszłego wieku, swoim wyglądem przypomina czarownicę. Jest dość chuda i nosi szmacianą, długą koszulkę, postrzępioną na krawędziach. Ma kwadratową szczękę, na brodzie zaś znajdują się trzy drobne tatuaże przedstawiające trupie czaszki. Jej nos jest długi i wystający, oczy duże, okrągłe i przekrwione, zaś niektóre zęby są brakujące. Na głowie ma bujne, długie włosy.

Charakter

Kobieta jest surowa i bezlitosna, nie okazuje ciepłych uczuć. Kiedy Niedźwiadek smuci się i woła do swojego ojca o pomoc, babka stwierdza, że nigdy nie przybędzie im na ratunek. Nienawidzi wikingów, którzy napadli i zgrabili jej dom. Okazuje jednak wdzięczność Czkawce, który uwolnił ją z niewoli.

Historia

How to Ride a Dragon's Storm

Dwa tygodnie przed początkiem fabuły powieści, babka Niedźwiadka została schwytana wraz z innymi Wędrowcami przez wikingów. Uwięziona na Amerykańskim Śnie 2, nałożyła klątwę na statek i zagroziła, że zabije i pożre każdego, kto wpadnie (lub z własnej woli zejdzie) do znajdującego się pod pokładem pomieszczenia niewolników.

Podczas podróży niechcący wpada tam Czkawka. Wędrowcy natychmiast postanawiają go zabić, on jednak przemawia do nich w znanym im języku smokońskim, obiecując, że jeśli zostawią go żywego, on pomoże im wydostać się w niewoli. Babka waha się i wątpi w prawdomówność Czkawki, by więc zyskać pewność, że chłopak dotrzyma słowa, nadaje mu Znak Niewolniczy.

Powróciwszy na pokład, jakiś czas potem Czkawka używa smoczymiętki, by uśpić wszystkich Histeryków znajdujących się na statku i podjąć próbę ucieczki. Spuszcza do wody łodzie ratunkowe i umieszcza w nich dwóch Wędrowców, Babkę oraz Niedźwiadka, by mogli uciec i powrócić do domu. Zanim statek zaatakował Lewiathorgan, dawni więźniowie już zdążyli odpłynąć, jednak pod koniec powieści Babka odnalazła Czkawkę, by osobiście mu podziękować, i dopiero wtedy odpłynęła do domu.

Ciekawostki

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki