Fandom

Archipelag Barbarzyński

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Snaptrapper transparent.png
Artykuł dotyczy miejsca z książek. Być może szukasz miejsca z filmów i serialu, Archipelagu.

Kompletna interaktywna mapa w języku angielskim

Archipelag Barbarzyński

Archipelag Barbarzyński

Stworzyła Janinka11Stworzyła Janinka11
Zobacz

Fragment mapy Archipelagu Barbarzyńskiego w języku polskimArchipelag Barbarzyński.png

Archipelag Barbarzyński (ang. Barbaric Archipelago) — archipelag zamieszkany przez Wikingów oraz ich smoki, a także główne miejsce akcji książek Cressidy Cowell pt. Jak wytresować sobie smoka.

Mapa archipelagu (lub jego części) jest zawarta na początku każdej książki, czasem skupia się na pewnych częściach archipelagu, czasem pokazuje również tereny sąsiadujące, w zależności od tematu powieści. Niektóre z książek skupiają się także na wyspach, które nie znajdują się w Archipelagu Barbarzyńskim.

Położenie

Archipelag położony jest w północnej części Ziemi. Na północ od archipelagu leży Lodowe Pustkowie, zaś Imperium Rzymskie znajduje się na południe od niego. Droga na zachód, przez Otwarty Ocean, prowadzi do Ameryki.

Według jednej z niedoskonałych map sporządzonych przez wikingów, Archipelag Barbarzyński znajduje się między Europą a Ameryką Północną, dość blisko równika. Nie jest to możliwe ze względu na mroźny klimat panujący na wyspach. Prawdopodobnie więc Archipelag leży w okolicach Grenlandii, co jest bardzo prawdopodobne ze względu na krainy położone obok archipelagu.

Krainy geograficzne

W skład Archipelagu Barbarzyńskiego wchodzi bardzo dużo wysp i wysepek. Są to między innymi:

Do innych miejsc znajdujących się w archipelagu należą:

W skład archipelagu wchodzą także morza:

Istnieje także wiele innych, nienazwanych wysp. Pojawiają się również różne inne krainy geograficzne, np. klify, zatoki czy urwiska.

Inne Wiki

Losowa wiki