Fandom

Archipelag

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij

Snaptrapper transparent.png
Artykuł dotyczy miejsca z filmów i serialu. Być może szukasz miejsca z książek, Archipelagu Barbarzyńskiego.
Mapaczkawki1.jpg

mapa Czkawki z Na końcu świata, przedstawiająca większość poznanych lokalizacji i smoków

Archipelag (ang. Archipelago) — nazwa archipelagu zamieszkiwanego przez wikingów i smoki w filmowej adaptacji książek Cressidy Cowell. Powieściowym odpowiednikiem Archipelagu jest Archipelag Barbarzyński.

Nazewnictwo

Wprawdzie można podciągnąć Archipelag i Archipelag Barbarzyński do jednej i tej samej krainy geograficznej, jednak bohaterowie z serialu Jeźdźcy smoków określają swój kraj jako po prostu Archipelag, podczas gdy bohaterowie książek nazywają go Archipelagiem Barbarzyńskim.

Poza tym, obie krainy różnią się między sobą, między innymi warunkami klimatycznymi, położeniem i nazwami wysp. Główną różnicą są wyspy, których nazwy pochodzą od zamieszkujących je gatunków smoków, które nie pojawiają się w książkach (np. Wyspa Zmiennoskrzydłych). 

Tak więc Archipelag oraz Archipelag Barbarzyński zostały omówione osobno.

Położenie

Północna część globu ziemskiego, w której panuje surowy, zimny klimat. Jak dowiadujemy się z mapy Czkawki z serialu Na końcu świata, Archipelag leży dokładnie między Grenlandią a Szwecją

Klimat

Archipelag jest znany ze swojego niezwykle zimnego klimatu. Zima trwa tu około 9 miesięcy i jest niezwykle mroźna. Nad wyspami przechodzą regularne burze i zamiecie śnieżne. Archipelag ten słynie też z krótkich i ciepłych lat. Mimo wszystko pogoda wydaje się być typowo ciepła.

Krainy geograficzne

Archipelag składa się z wiele różnych wysp. Są to między innymi:

Dokładna mapa wraz ze wszystkimi lokalizacjami oraz gatunkami smoków znajduje się poniżej.

Mapy

Archipelag (Race to the Edge)

Archipelag (Race to the Edge)

Stworzyła Janinka11Stworzyła Janinka11
Zobacz

Mapa z serialu Na końcu świata, zawierająca większość poznanych wysp oraz ukazująca położenie Archipelagu na kuli ziemskiej.

Archipelag (Race to the Edge)

Archipelag (Race to the Edge)

Stworzyła Janinka11Stworzyła Janinka11
Zobacz

Mapa z serialu Na końcu świata, przedstawiająca niektóre miejsca oraz gatunki smoków pojawiające się na mapie.

Archipelag

Archipelag

Stworzyła Janinka11Stworzyła Janinka11
Zobacz

Mapa z filmu Jak wytresować smoka 2, przedstawiająca niektóre miejsca oraz gatunki smoków pojawiające się na mapie.

Ciekawostki

  • Prawdopodobnie ten archipelag nazywa się Archipelagiem Barbarzyńskim, jednak bohaterowie z serialu Jeźdźcy smoków określają swój kraj jako po prostu Archipelag, podczas gdy bohaterowie książek nazywają go pełną nazwą.
  • Archipelag znajduje się na Morzu Grenlandzkim.
  • Mimo położenia Archipelagu za kołem podbiegunowym w filmach czy serialu nie zostało pokazane zjawisko dnia, lub nocy polarnej.

Inne Wiki

Losowa wiki