Fandom

Antidotum na węgorzą grypę

1626stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Antidotum-dać.jpg

Czkawka daje Szczerbatkowi lekarstwo

Antidotum na węgorzą grypę - pierwszy i jedyny raz pojawia się w odcinku Efekt węgorza, stanowi lek na węgorzą grypę, stosowany zarówno przez ludzi, jak i przez smoki.

Składniki

Do stworzenia antidotum potrzeba pięciu składników:

Wszystkie składniki można znaleźć na Wyspie Ziół, poza węgorzem, którego należy szukać na Wyspie Węgorzy.
Węgorz jest najważniejszym składnikiem przy leczeniu ludzi. U smoków jest odwrotnie - jest on zbędny, ze względu na to, że powoduje tę chorobę. Wówczas lekarstwo tworzy się z pozostałych składników.

Historia

Jeźdźcy smoków

Pojęcie antidotum pojawia się tylko raz, w odcinku Efekt węgorza. Na Berk panuje węgorza grypa, uczniowie Smoczej Akademii wraz z Gothi szukają składników do lekarstwa na tę chorobę. Kiedy Czkawka razem ze swoim smokiem trafiają na wyspę węgorzy, szukając ostatniego składnika, Czkawkę atakuje węgorz, a Szczerbatek, chcąc uratować swojego przyjaciela, odgryza węgorzowi głowę i zjada ją oraz zaczyna chorować.
Antidotum-przygotować.jpg
Gdy Śledzik przylatuje na pomóc Czkawce oboje stwierdzają iż objawy występujące u Szczerbatka są bardzo podobne do węgorzej grypy, dlatego postanawiają zrobić lekarstwo z zdobytych składników. 
Antidotum-dać.jpg
Ostatecznie, po sporządzeniu lekarstwa dla smoka, Szczerbatek wraca do zdrowia, a Czkawka zyskuje ostatni składnik antidotum, dzięki czemu również wikingowie zdrowieją.

Ciekawostki:

  • Po minie Szczerbatka, który to zażył, można zauważyć, iż lekarstwo obrzydliwie smakuje.

Galeria

Inne Wiki

Losowa wiki