Fandom

Ameryka

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Ameryka — wielkie państwo, nieznane wikingom, leżące na zachód od Archipelagu Barbarzyńskiego.

Położenie

Według sporządzonych przez wikingów map, Ameryka (z podziałem na Północną i Południową; kształt lądów zbliżony do tych na mapach współczesnych) znajduje się na zachód od Archipelagu, w dość dużej odległości, by żaden z wikingów nie dał rady nigdy (do czasu) tam dopłynąć. Jednak według ich map albo obie Ameryki znajdowały się na półkuli północnej, albo Archipelag zlokalizowany był w okolicach równika. Spowodowane to było po prostu niedokładnością tych map.

Historia

How to Cheat a Dragon's Curse

O Ameryce i jej historii dowiadujemy się po raz pierwszy w tomie czwartym cyklu książek. 

Pierwszym i jedynym wikingiem, który dotarł tam dopiero za życia Czkawki, był Zakręcony Norbert (brak polskiego imienia), przywódca plemienia Histeryków. Wybrał się on w długą wyprawę na swoim statku o nazwie Amerykański Sen, by dotrzeć właśnie do Ameryki i lepiej ją poznać. Kiedy trafił na ląd, został pozytywnie przyjęty przez żyjące tam plemiona, dzięki którym poznał m.in. tajniki strzelania z łuku oraz zdobył ziemniaka, znanego z legend i baśni jako warzywo o magicznych właściwościach. 

Wodza Histeryków miał okazję poznać Czkawka, który poszukiwał antidotum na śmiertelne ukąszenie Żmijka Jadowitka, który zaatakował jego najbliższego przyjaciela Śledzika. Dowiedział się, że jest nim ziemniak, rosnący tylko w Ameryce. O ile nikt wcześniej nie wierzył w istnienie tego lądu, o tyle sam Czkawka zdobył ziemniaka, który później zaczęto hodować na Głuplandii

How to Ride a Dragon's Storm

W siódmym tomie powieści Czkawka został porwany na statek o nazwie Amerykański Sen 2 (jako że pierwszy egzemplarz statku rozbił się podczas pierwszej wyprawy do Ameryki). Okazało się, że Norbert ma zamiar podbić Amerykę i zamieszkać na niej, stąd statek był ogromny i doskonale wyposażony.

Zobacz też

Archipelag Barbarzyński

Archipelag Barbarzyński

Stworzyła Janinka11Stworzyła Janinka11
Zobacz

Inne Wiki

Losowa wiki