Fandom

Alvin Przechera

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Snaptrapper transparent.png
Artykuł dotyczy postaci z książek. Być może szukasz postaci z serialu, Albrechta Perfidnego.
Humans ico.png Alvin Przechera
Alvin przechera.jpg
Podstawowe informacje
Imię Alvin
Tytuły Władca Zachodniej Dziczy
Płeć mężczyzna
Klan Wygnańcy
Status żyje
Rodzina
Ojciec Algarik
Matka Ekscelina
Dziadek Zbir
Babcia Sychofanta
Pozostałe informacje
Debiut Jak zostać piratem

Alvin Przechera (ang. Alvin the Treacherous) — główny antagonista w cyklu powieściowym Jak wytresować sobie smoka. Jego odpowiednikiem pojawiającym się w serialu i w oryginalnej wersji nazywającym się tak samo, jest Albrecht Perfidny, zaś odpowiednikiem występującym w filmie Jak wytresować smoka 2 jest Drago Krwawdoń.

Wygląd

W przeciwieństwie do swojego serialowego odpowiednika, Alvin jest człowiekiem niewielkim i chudym. Nosi metalową maskę, by zakryć odziedziczone po matce brodawki na twarzy. 

W swoim pierwszym pojawieniu się w książce Jak zostać piratem pozbawiony jest jednej ręki, uciętej przez wieko trumny Siwobrodego Upiora. Zamiast ręki może doczepić sobie dowolne narzędzie, jak np. miecz albo charakterystyczny dla siebie hak. Z biegiem czasu mężczyzna traci również stopę (przez Żarłoki, w książce Jak mówić po smoczemu), oko oraz nos, który zastąpił drewnianą protezą (w wulkanie, w książce How to Twist a Dragon's Tale) oraz włosy (przez soki trawienne Dusiciela, w książce Jak zostać piratem). 

Charakter

Alvin jest człowiekiem przebiegłym i uparcie dąży do postawionych sobie celów. Wychodzi bez większego szwanku ze wszystkich opresji, co zawdzięcza swojej zwinności oraz ogromnemu szczęściu. Jest też niezwykle ambitny - pragnie zostać Władcą za wszelką cenę i jest w stanie pokonać każdą przeszkodę. Nienawidzi smoków i dąży do wytępienia tej rasy. 

Historia

Jak zostać piratem

Alvin zostaje odnaleziony przez uczestników pirackiego szkolenia. Podczas burzy łodzie młodych rekrutów zostają wywrócone, zaś łódka Czkawki i Śledzika tonie. Na szczęście, w oceanie obok nich dryfuje drewniana skrzynia, która po zaciągnięciu na Głuplandię okazuje się być trumną Siwobrodego Upiora. W środku natomiast znajduje się Alvin Przechera, który wówczas przedstawił się jako Alvin-Farmer-Biedny-Ale-Uczciwy. Na początku nawiązuje współpracę z klanem Kudłatych Chuliganów. Między innymi uczy Czkawkę walczyć mieczem.

Później jednak okazuje się, że Alvin jest zdrajcą. Został razem z Czkawką, Oseskiem i Śledzikiem uwięziony w jaskini na dnie oceanu. Zwraca się przeciw Chuliganom.

Jak mówić po smoczemu

W tomie trzecim Czkawka odkrywa, że Alvin dołączył do Rzymian, którzy nadali mu miano Chudego Konsula. Zdobył od Czkawki połowę jego książki Jak mówić po smoczemu, gdyż miał zamiar stworzyć i pokierować największą armią smoków. Porwał Czkawkę i jego przyjaciela Śledzika i uwięził w celi Fortu Fatalus, gdzie zmusił ich do wzięcia udziału w walce ze smokami, dla rozrywki Rzymian. 

Kiedy przyjaciołom udaje się skierować agresję smoków na publiczność, wykorzystują szansę i uciekają balonem z fortu. Jednak Alvin dopada ich i za pomocą swojego haka przyczepia się do dna balonu. Wtedy Czkawka wpada na pomysł, by spowodować, że balon zacznie się obracać. Dzięki temu hak Alvina wykręcił się z protezy ręki i mężczyzna spadł do oceanu, prosto w stado Żarłoków.

How to Twist a Dragon's Tale

Potężny Cwaniak Bohater opowiada Czkawce historię, jak nie tak dawno temu, będąc zakochanym mężczyzną, został przechytrzony przez Alvina, ukrywającego się pod pseudonimem Ala Straszliwego. Mężczyzna kazał mu zabić Halibuta Straszliwego Czkawkę Trzeciego. Później dochodzi do spotkania chłopca i Alvina wewnątrz wulkanu. Alvin żąda oddania mu Ognistego Kamienia. Jednak w wulkanie dochodzi do eksplozji, przed którą wszyscy, prócz Alvina, zdołali uciec. Dlatego byli przekonani, że mężczyzna zginął. 

How to Break a Dragon's Heart

Ocalały z wybuchu wulkanu Alvin ukrywa się teraz w klanie Morderczym pod pseudonimem Alfonsa. Pozbawiony jest już nosa i chodzi ubrany w długi, ciemny płaszcz, czym bardzo przypomina śmierć. Za jego sprawą Czkawka zostaje uwięziony w jednej z cel Morderczego Klanu, razem z tajemniczą kobietą, która okazuje się być matką Alvina.

How to Steal a Dragon's Sword

Alvin obecny jest w Szkole Bystrzaka, gdzie pojedynkuje się z Wikingami z różnych klanów. Ekscelina zmusiła wodzów do podpisania umowy, zgodnie z którą wojownik, który zwycięży końcowy egzamin z walki mieczem,  zostanie ogłoszony Władcą. Alvin doskonale radzi sobie z większością z nich, kiedy jednak pojawia się ktoś, kto mógłby okazać się od niego lepszy, Ekscelina podstępnie pozbywa się rywala, podając mu truciznę lub go porywając. Nie jest w stanie jednak uchronić swojego syna przed Czkawką oraz jego ojcem, którzy dostają się do ostatecznego pojedynku. Zwycięża w nim Czkawka i natychmiast, ku rozpaczy Alvina, zostaje ogłoszony Władcą Zachodniej Dziczy. Dzięki kolejnemu podstępowi czarownicy Czkawka zostaje zdemaskowany jako Niewolnik i wygnany z plemienia, a jego tytuł oraz Insygnia przejmuje Alvin. 

How to Seize a Dragon's Jewel

Alvin jest już Władcą i prowadzi swoje rządy okrutnie i bezwzględnie. Toczy otwartą wojnę ze smoczym gatunkiem, a także wprowadza znacznie szerszy system niewolnictwa - służy mu większość Wikingów należących do wrogich mu klanów, takich jak Kudłaci Chuligani czy Zakute Pały. Pracujący dla niego Niewolnicy każdego dnia przeszukują wybrzeża Bursztynowych Ziem Niewolniczych, by odnaleźć Smoczy Klejnot, przedostatnie Insygnium brakujące Alvinowi do uzyskania pełnej, prawowitej władzy. 

Alvin jest zszokowany, kiedy do Mrocznego Więzienia przybywa Walhallarama z Klejnotem w dłoni i oświadcza, że walczy po stronie Smoczej Armii pod wodzą Czkawki

How to Betray a Dragon's Hero

W przedostatnim tomie cyklu Alvin w końcu osiąga swój cel. Na końcu opowieści walczy w powietrzu ze Smarkiem Świńskim Ryjem, którego błędnie uznał za Czkawkę, i wspólnymi siłami wojownikom Alvina udaje się zabić chłopaka. Tymczasem Ekscelina zdobywa ukryte na porwanym przez Czkawkę statku Insygnia, w tym również Smoczy Klejnot oraz bezzębnego smoka Oseska. Alvin udaje się na Wyspę Jutra, by dostarczyć Insygnia i zostać ukoronowanym na nowego Władcę Zachodniej Dziczy. Mimo głośnych protestów Smoczej Armii strzegący wyspy druid uznał insygnia i wyznaczył czas koronacji Alvina.

Odpowiednicy

Alvinowi można przypisać dwóch odpowiedników. 

Pierwszym z nich, który pojawia się wyłącznie w serialu i w oryginalnej wersji językowej nazywa się tak samo, jest Albrecht Perfidny. Prócz imion łączy ich niewiele, w tym także cechy wyglądu - Alvinowi brakuje niektórych części ciała, zaś Albrecht ma je wszystkie. Alvin miał na celu unicestwienie smoczej rasy, podczas gdy Albrecht chciał po prostu podpić wyspę Berk, podporządkować sobie wrogie plemiona i stać się potężnym treserem smoków.

Alvina można także powiązać z Drago Krwawdoniem, bohaterem, który pojawia się wyłącznie w trylogii filmowej. Łączą ich między innymi brakujące kończyny, stracone w wyniku starć ze smokami. Poza tym, obaj bohaterowie mają ten sam cel - zdobycie władzy nad całą smoczą rasą, a następnie unicestwienie jej. Podczas gdy Alvin wielokrotnie znika podczas walki, i wszystkim wydaje się, że zginął, później okazuje się, że wyszedł z opresji i kontynuuje swoją walkę. Podobnie dzieje się z Krwawdoniem - pokonany Oszołomostrach Drago ucieka do morza i pociąga za sobą okrutnego tresera, jego losy są jednak nieznane. Możliwe, że podobnie jak Alvin, przeżyje i powróci, by kontynuować osiąganie swojego celu.

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki