Fandom

Alfa

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze34 Udostępnij

Kto panuje nad alfą, panuje nad wszystkimi.

Drago Krwawdoń do Czkawki, Jak wytresować smoka 2

Alfa (ang. Alpha) — tytuł przyznawany smoczemu przywódcy stada, odnoszący się głównie do smoków z gatunku Oszołomostrach.

Termin/Pojęcie

Ten termin odnosi się do smoków (jak powyżej już wspomniano) z gatunku Oszołomostrach. Przypuszczalnie alfą zostaje najpotężniejszy ze smoczych władców gniazd (czasem określanych mianem "Królowych"). Jednak pojęciem tym można określić smoka, który dzięki swoim cechom, zjednał sobie smoczy gatunek. Jak na razie sprawdziło się to tylko i wyłącznie u Szczerbatka. Tak więc przypadek tej furii, możemy określić jako "wyjątek od reguły".

Smok zostaje alfą pokonując poprzedniego alfę. Nie może być dwóch alf na jednym terenie - gdy rzucone zostanie wyzwanie, tytuł pozostaje w zawieszeniu do rozstrzygnięcia walki. Możliwe, że wyzwanie może rzucić każdy smok, który będzie wystarczająco silny psychicznie i fizycznie by zagrozić alfie.

Umiejętności

Alfa jest w stanie panować nad wszystkimi smokami w danym miejscu i okolicy. Kto panuje nad tym smokiem, panuje nad całą smoczą rasą.

  • Alfa Oszołomostrach potrafi zahipnotyzować smoki, żeby spełniały wszystkie jego rozkazy, nawet wbrew swojej woli. Robi to rykiem (Oszołomostrach Drago) lub po prostu wzrokiem, gdy jego źrenice się zmniejszają i rozszerzają (Oszołomostrach DragoOszołomostrach Valki). Pewną rolę odgrywają również odgłosy wydawane przez Alfę. Czkawka nie chciał dopuścić by Oszołomostrach Drago zahipnotyzował Szczerbatka, więc zasłonił mu uszy i oczy, tak, aby nic nie słyszał i nie widział.
  • Prawdopodobnie Nocne Furie nie są w naturalnym środowisku alfami. Mimo to Szczerbatek został alfą, pokonując Oszołomostracha. Alfa Nocna Furia nie posiada prawdopodobnie umiejętności hipnotyzowania smoków, lecz jej alfa-zdolnością wydaje się być błękitna plazma. Zwiększa ona znacznie moc ataków i potrafi wyrwać smoki spod kontroli innej alfy. Dodatkowo zdolność ta powoduje, iż pewne części ciała Nocnej Furii zaczynają świecić, m.in. linia wzdłuż grzbietu, nozdrza oraz kolce na głowie.

Znane alfy

Tym mianem określone zostały następujące smoki:

Ciekawostki

  • Jako że Alfa kontrolował smoki za pomocą wzroku, Czkawka, chcąc ochronić Szczerbatka przed wpływem przywódcy, zawiązał mu opaskę na oczach, dzięki czemu smok uniknął kontaktu wzrokowego i nie poddał się rozkazom alfy.
  • Szczerbatek prawdopodobnie nie ma zdolności hipnotyzowania, ale smoki są wobec niego lojalne, więc nie musi jej używać.
  • Gdy dwa Oszołomostrachy są alfami, jeden z nich, aby osiągnąć kontrole nad smoczą rasą, musi pokonać swojego przeciwnika. Inaczej tamten będzie blokował hipnozę drugiego.
  • Podobne do wydawanych przez alfę Oszołomostracha hipnotyzujące dźwięki mogą wydawać smoki innych gatunków, np. Czerwona Śmierć lub Przywódca Stada Szybkich Szpiców. W przypadku Czerwonej Śmierci hipnoza odgrywa jednak jedynie rolę wspomagającą we władaniu smokami i wielki smok nie potrafi zmusić pozostałych do posłuszeństwa samą siłą woli.
  • Prawdopodobnie smoki są alfami od klasy 10 (Śledzik mówił o Oszołomostrachu, że ma klasę 10).

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Alfa

Inne Wiki

Losowa wiki