FANDOM

Artykuł

Poprzedni odcinek
W smokach nadzieja
Albrecht i Łupieżcy Następny odcinek
Jak sobie wybrać smoka
Albrecht i Łupieżcy (ang. Alvin and the Outcasts) — tytuł szóstego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 25 września 2012 roku w USA i 18 kwietnia 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Czkawka usiłuje znaleźć dowody, że poprzednie wydarzenia (W smokach nadzieja) są nieporozumieniem, a wszystkim wandalizmom winny jest Pleśniak. Tymczasem na wyspie Łupieżców, jeden z największych wrogów Wandali, Albrecht, ma dość smoków. Postanawia znaleźć smoczego pogromcę.

Fabuła

Smoki, które jeźdźcy zostawili na Smoczej Wyspie w poprzednim odcinku z powodu rzekomych zniszczeń tęsknią za swoimi właścicielami. Wydaje się, że najbardziej cierpi Szczerbatek - ciągle wraca do siodła Czkawki i wypatruje jego łodzi.

W tym czasie jeźdźcy zapalczywie próbują znaleźć smocze łapy i pazury, które wykonał Pleśniak, aby podrobić ślady smoków przy miejscach zniszczeń, i które wrzucił do morza. W czasie poszukiwać Sączysmark znajduje swoją maczugę z dzieciństwa.

Po rzekomym spaleniu zbrojowni przez Szczerbatka, Stoick i Pyskacz rozpaczają nad brakiem broni. Pyskacz jest zdenerwowany, gdyż teraz są bezbronni, i obawia się, że jest to doskonała okazja na atak na Berk. Rozmawiają o Albrechcie Perfidnym, największym wrogu Wandali.

Tymczasem na wyspie Łupieżców Albrecht Perfidny ma dość smoków, z którymi nieustannie musi walczyć, i planuje pod osłoną nocy napaść na Berk. Nie chce jednak walczyć ze Stoickiem, ale poszukuje "Pogromcy Smoków", czyli Czkawki, by pokonał wszystkie bestie. Nie wie jednak że Czkawka nie walczy ze smokami, a je tresuje i spodziewa się wielkiego, silnego wojownika.

Czkawka rozmawia z ojcem, przekonując go, że to wszystko wina Pleśniaka, lecz nie może pokazać dowodów. Po rozmowie przechadza się z Astrid, która dziwi się, widząc statek cumujący koło skał. Okazuje się, że to nie jest statek z Berk, a okręt Łupieżców. Przyjaciele szybko informują o wszystkim Stoicka.

Gdy wikingowie przygotowują się do obrony, wódz bierze ze sobą kilku ludzi, chcąc zaskoczyć Łupieżców w lesie, a starców i dzieci wysyła na Plażę Thora. Czkawka prosi ojca, aby ten pozwolił popłynąć mu po smoki, gdyż bez nich nie mają żadnych szans. W końcu się zgadza, nakazując ostrożność, ponieważ Czkawka nie wie do czego zdolny jest Albrecht.

Łupieżcy wchodzą do wioski, zauważają zepsutą broń Stoicka i wyśmiewają się z jego siły. Czkawka mówi Śledzikowi, aby ostrzegł jego ojca, a sam idzie powiedzieć o sytuacji Grubemu. Pyskacz i Stoick przygotowują pułapkę na Łupieżców w lesie. Czkawka nie zdążył i Łupieżcy zabierają Grubego i Wiadro. Biorą również jeńców na plaży.

Gdy Albrecht przepytuje Astrid, gdzie jest Czkawka, on sam się pokazuje. Albrecht i jego podwładni śmieją się, nie mogąc uwierzyć, że on to "Pogromca Smoków". Czkawka mówi, że to on wypędził smoki, każąc mu się rozejrzeć. Albrecht, zdziwiony, chce dowodu. Wtedy Czkawka, chcąc dostać się do Szczerbatka proponuje, aby popłynęli na Smoczą Wyspę.

Podczas rejsu na wyspę, Stoick i przyjaciele Czkawki również przygotowują łódź. Ich taktyka polega na zniszczeniu katapult przeciwnika, aby smoki mogły zrobić resztę. Astrid miała za zadanie pójść po wierzchowce przyjaciół. Gdy Albrecht z Czkawką wchodzą na ląd, Szczerbatek walczy na niby z Czkawką, przesuwając go w stronę siodła, aby ten mógł je założyć. Wtedy razem odlatują, a Albrecht zdaje sobie sprawę z podstępu.

Nagle w statek uderzają pociski z katapult. W ogniu walki Wichura, robiąc unik, zrzuca Astrid na statek Albrechta, który bierze ją za zakładniczkę. Czkawka przerywa ogień, lecz Stoick każe strzelać w wodę. Robiąc zasłonę z pary wodnej, daje szansę na odbicie Astrid. Gdy dziewczyna jest bezpieczna, wódz wskakuje na statek Łupieżców i walczy z Albrechtem. Wygrywa i każe jeźdźcom spalić statek. Gdy ze statku nie zostaje nawet deska, odlatują na Berk.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol Osobny artykuł: Albrecht i Łupieżcy (scenariusz)

Ciekawostki

  • Oryginalny tytuł jest nawiązaniem do filmu "Alvin i wiewiórki".
  • Pleśniak ujawnia, że wygnanie smoków nie miało wystarczająco dużego znaczenia dla niego. Chciał także, aby Czkawka zniknął z Berk.
  • Gdy Łupieżcy atakują, Pleśniak mówi: "ani sztuki broni", podczas gdy w kuźni Pyskacza widać kilkanaście dobrych oręży wojennych.

Błędy

  • Gdy Sączysmark oddaje maczugę Albrechtowi, w następnej scenie nie ma jej.

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków
Seria 3: Wróg mojego wrogaPozory myląWódz może być tylko jedenWszystko zostaje w rodzinieOstatni smok na świecieSielskie wakacjeI co tu zrobić z HeatherąPotrójny ciosWiercipieśńMiędzy młotem a kowadłemGrunt to rodzinkaAukcja na miarę bohaterówObrońcy Skrzydła (część 1)
Seria 4: Obrońcy Skrzydła (część 2)Mieczyk, Szpadka i ToporekApetyt na głowęSączyfochRatując mistrzaStraszna cieśninaNiekończący się dzieńGorączka złotaWykluwanie wulkanówBliźninstynktNa ślepoOgniowa Burza (część 1)Ogniowa Burza (część 2)
Seria 5: Living on the EdgeSandbustedSomething Rotten on Berserker IslandSnotlout's AngelsA Matter of PerspectiveReturn of Thor BonecrusherDawn of DestructionThe Wings of War, Part 1The Wings of War, Part 2No Dragon Left BehindSnuffnutSearching for Oswald... and ChickenSins of the Past